Gjest Catwoman Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Ja hva gjør man egenltig? Jeg hater pynteting - vil ha minst mulig hjemme hos meg, og hvis jeg skulle ville ha noe vil jeg velge det selv. Så hva gjør man når man får ting i gave? Er ikke alltid man kan bytte, og ikke alltid det passer seg. Ikke hvis det er noen som har med seg en liten ting når de kommer innom, og dette er mennesker som ofte er innom ellers så det ikke går an å stue det vekk heller. Er mye hyggeligere om folk har med en blomst. ( men bare blomst ikke en blomst som er nærmest innpaka i pynt og stæsj) Jeg nevner i alle sammenhenger hvor det passer inn at jeg absolutt ikke liker pynt - i håp om at ingen skal kjøpe det til meg, alle som kjenner meg er nødt til å ha fått med seg det nå At det er lite dill hos oss, betyr ikke at vi ønsker oss mer, det betyr at vi ikke ønsker å ha noe - men det er vanskelig for enkelte å forstå (eller respektere) Men tilbake til spørsmålet: hva gjør dere når dere får ting, og det ikke passer seg å bytte det, men som dere absolutt ikke ønsker å ha fremme hjemme hos dere selv?
Chica Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Da går det rett i loppemarkedseska i kjellerboden...
Gjest Adriane Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Ja hva gjør man egenltig? Jeg hater pynteting - vil ha minst mulig hjemme hos meg, og hvis jeg skulle ville ha noe vil jeg velge det selv. Så hva gjør man når man får ting i gave? Er ikke alltid man kan bytte, og ikke alltid det passer seg. Ikke hvis det er noen som har med seg en liten ting når de kommer innom, og dette er mennesker som ofte er innom ellers så det ikke går an å stue det vekk heller. Er mye hyggeligere om folk har med en blomst. ( men bare blomst ikke en blomst som er nærmest innpaka i pynt og stæsj) Jeg nevner i alle sammenhenger hvor det passer inn at jeg absolutt ikke liker pynt - i håp om at ingen skal kjøpe det til meg, alle som kjenner meg er nødt til å ha fått med seg det nå At det er lite dill hos oss, betyr ikke at vi ønsker oss mer, det betyr at vi ikke ønsker å ha noe - men det er vanskelig for enkelte å forstå (eller respektere) Men tilbake til spørsmålet: hva gjør dere når dere får ting, og det ikke passer seg å bytte det, men som dere absolutt ikke ønsker å ha fremme hjemme hos dere selv? I utgangspunktet er jeg nøye med å si at jeg helst ikke vil folk kjøper meg stæsj til hjemmet, men heller gi meg gavekort. Det hender en gang i blandt jeg får gaver (som overhodet ikke passer i mitt interiør) og legger mine venner/familie så lite merke til hvordan stil jeg har hjemme, at det som de kjøper IKKE passer inn, har jeg ingen betenkeligheter med å legge uønskede gaver til salgs eller gis bort på Finn.no Må legge til, jeg har selv aldri opplevd at giveren har etterlyst sine gaver. Folk gir så mye meningsløst juggel bort i gaver, at de ikke engang legger merke til om du har det fremme når de evt måtte komme på besøk. Det er min erfaring.
Rosalie Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Krimskrams og ting vi ikke trenger, går rett til Fretex.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Huff kjenner til den der. Huset vårt har ikke vinduskarmer, og dermed har jeg ingen steder å ha slikt krims krams. Ikke liker jeg det heller. I jula var jeg heldig Fikk et par lysestaker av glass som var helt forferdelige. Da vi skulle resie sto de i eskee sine på flisgulvet i gangen, og bikkja sprang borti dem da den lekte så de knuste... Huff..... så leit...... Ellers pleier jeg å sette frem tingene en liten stund for så å fjerne det forsiktig...... Har liksom ikke samvittighet til å ikke ha det fremme en liten stund..... Er for redd for å såre folk som er vennene mine.....
Gjest Elize Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Sier tusen takk og setter det fram når de kommer på besøk. Får meg ikke til å kaste det eller gi det bort.
jente 79 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Sier tusen takk... Leverer det til loppemarked, gjenbruksstasjonen på fyllinga eller lignende... Har hendt jeg har blitt spurt om jeg likte gaven i ettertid, da pakker jeg det pent inn. Men sier at jeg ikke likte det... Trenger jo ikke mer av samme typen ting akkurat...
Rachel Green Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Ting som ikke kan byttes havner i loppemarkedesken i boden og havner på det årlige loppemarkedet til det lokale skolekorpset. Jeg har ingen betenkeligheter med det. Et eksempel: Jeg "sparer" på sandfargede og marineblå håndkler fra Lexington. Disse er jo forholdsvis dyre, men jeg vil heller ha et Lexington håndkle enn 10 fra Kid. Dette har enkelte i familien vanskelig for å skjønne og til jul i år fikk jeg et assortert utvalg av håndkler fra Kid, Hemtex og Ikea i mer eller mindre grelle farger. Rett i loppemarked kassa - jeg henger de ikke på badet for å "tilfredsstille" giverne.
Cata Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Hiver det - eller sender det til Fretex, alt etter om jeg tror noen kan tenkes å ville ha det. Setter pris på tanken bak gaven, men neimen om jeg fyller opp stua med "nips" som jeg ikke liker. Heldigvis skjer dette veldig sjelden for jeg har i alle år hamret inn at jeg ikke vil ha noen former for stæsj.
Gjest Linn24 Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 jeg er faktisk takknemlig og setter pris på det jeg får. jeg er av den typen som ikke klarer å bytte ting. så jeg finner alltids en plass til det.
Gjest Asti Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 (endret) ..... Endret 14. desember 2009 av Asti
Titta Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Hvis jeg ikke kan bytte det så havner det enten i skapet eller ned i en kasse på boden (vi har årlig en tur til Fretex for gi bort ting vi ikke bruker). Kun det jeg har troen på at noensinne kan bli brukt havner i skapet. Men nå er det en stund siden vi har fått pynt, de fleste vet at vi ikke er spesielt glad i slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå