Molly80 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Siden jeg fikk så mange bra svar da jeg spurte om gravering på ring, så spør jeg om dette også Jeg og samboeren gifter oss uten at noen vet det, med unntak av de to som er forlovere, men de skal ikke være med når vi gifter oss. Har tenkt mye på hvordan vi skal annonsere i ettertid at vi har gifta oss. Alt fra at vi bare har på ringene, til å sende en e-post med bryllupsbilde, til å sette inn bilde i avisa...er det slemt å gjøre det slik? Tror egentlig ingen forventer at vi noen gang skal gifte oss, så tror få blir skuffa over at det ikke blir noe stort bryllup. Fest har vi tenkt å ha til sommeren. Vi vil i allefall ikke si noe før vi kommer hjem fra utlandet, fordi vi ikke er interessert i å få huset pakka inn i papir eller andre morsomheter jeg har hørt folk har opplevd... Hva synes dere vi skal gjøre?
Frey Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Kan jo invitere de nærmeste på kaffebesøk for så å servere kake med figur oppå - ja, det er bryllupskake, vi har giftet oss Og så kan de øvrige få vite det by word of the mouth. Det er jo greit å gi noen (søsken, foreldre osv) beskjed, sånn at de ikke får vite det av tanta til kjæresten til venninna til søskenbarnet på farssiden som ble operert for brokk i fjor og som hadde en sykepleier som fikk vite det av fettern til...
Kristaa Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Et vennepar av foreldrene mine tok bilder etter vielsen. Dette trykket de opp, sendte rundt i posten og inviterte samtidig til en feiring. Dette tror jeg alle syntes var veldig fint
Molly80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Et vennepar av foreldrene mine tok bilder etter vielsen. Dette trykket de opp, sendte rundt i posten og inviterte samtidig til en feiring. Dette tror jeg alle syntes var veldig fint Begge de forslaga der var ganske bra:) Samboeren min sin famili bor et helt anna sted i landet, så det er litt vanskelig med kake til dem da men:) Vet vel at ei søster kommer til å heve øyenbryne og synes at det var en teit måte å gifte seg på, men det får gå, det er sånn vi vil ha det:)
FantasDick Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Hver sin smak, men jeg ble litt skuffet over min søster som sendte en sms til meg mens jeg lå på stranda en onsdags formiddag om de hadde giftet seg. De stakk ikke av engang - bare snek seg ned på tinghuset. Og stakkars mamma som stod i kassa på Obs! når hun fikk sms'n. Fra spøk til side - poenget mitt var at hvis dere offentliggjør giftemålet på en "ordentlig" måte, så synes jeg det er kjempefint!
Betsy Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg synes det er litt upersonlig å sende mail og sms til og med til den nærmeste familien. Synes at i hvertfall foreldre og søsken kan få vite om bryllupet på en litt mer personlig/hyggelig måte. Ellers synes jeg idéen om bilde med invitasjon til etterpå-fest var bra!
Molly80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg synes det er litt upersonlig å sende mail og sms til og med til den nærmeste familien. Synes at i hvertfall foreldre og søsken kan få vite om bryllupet på en litt mer personlig/hyggelig måte. Ellers synes jeg idéen om bilde med invitasjon til etterpå-fest var bra! Så bare et bilde i avisa er med andre ord ikke så lurt? Kan jo sende bryllupsbilde på et koselig kort til de næreste da, og fortelle at vi har gifte oss?
Lilywhite Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Jeg ville ikke satt annonse i avisen, tror hvertfall min familie hadde blitt veldig skuffet om de fikk vite det samtidig med alle andre, send heller bilde i posten hvis dere gifter dere i utlandet...
Betsy Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Så bare et bilde i avisa er med andre ord ikke så lurt? Kan jo sende bryllupsbilde på et koselig kort til de næreste da, og fortelle at vi har gifte oss? Ja, det høres bedre ut, synes jeg!
Molly80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2008 Ja, det høres bedre ut, synes jeg! Gleder meg, for jeg tror ingen tror at vi noen sinne kommer til å gifte oss:)
Betsy Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Gleder meg, for jeg tror ingen tror at vi noen sinne kommer til å gifte oss:) Da blir det jo helt sikkert en ekstra hyggelig overraskelse da! Lykke til!
Karmosin Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Vi var så teite å si fra på forhånd = MYE STYR... Skulle jeg gjort det om igjen, ville jeg nok sendt fancy kort med bilde til hele slekta. Det er vanskelig å samle den nærmeste familien vår samtidig, noe jeg synes ville vært å foretrekke når man slipper en sånn bombe, ellers synes jeg ideen med kaffe og bryllupskake var god. Da vi fortalte det på forhånd tok vi det i jula - julaften hos min mor fortalte vi det til henne og den av søsknene mine som var der, 1. juledag hos hans familie fikk de vite det. Resten hørte det through the grapevine. Broren min sa ikke et ord første gang han gifta seg. Det måtte man finne ut av selv, ved å oppdage brudebildet som plutselig hadde oppstått på et diskret sted i stua
Molly80 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2008 Vi var så teite å si fra på forhånd = MYE STYR... Skulle jeg gjort det om igjen, ville jeg nok sendt fancy kort med bilde til hele slekta. Det er vanskelig å samle den nærmeste familien vår samtidig, noe jeg synes ville vært å foretrekke når man slipper en sånn bombe, ellers synes jeg ideen med kaffe og bryllupskake var god. Da vi fortalte det på forhånd tok vi det i jula - julaften hos min mor fortalte vi det til henne og den av søsknene mine som var der, 1. juledag hos hans familie fikk de vite det. Resten hørte det through the grapevine. Broren min sa ikke et ord første gang han gifta seg. Det måtte man finne ut av selv, ved å oppdage brudebildet som plutselig hadde oppstått på et diskret sted i stua Det er nettopp det styret ikke vi vil ha, så et kort og bilde blir det nok tenker jeg. Bilde i stua var litt morsomt , men litt greit å sørge for at alle får beskjeden og ikke blir sure over at de ikke har fått vite det. Slektene våre er ikke så stor, så jeg tenker jeg lager kortene selv, det må jo være koselig, med bilde selvsagt. Jeg har to søstre, så om noen skulle være skuffa over det her, så får de nok nye sjanser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå