The Kitten Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Hei Jeg reiser til Paris med seks venninner i februar Jeg lurte derfor på om noen her på KG har tips om hva som er verdt å se for seks jenter på 19-20 år. Det hadde også vært kjekt med tips om rimelige restauranter, og gjerne noen utesteder. Takker for svar:)
Gjest GossipGirl Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Hei Jeg reiser til Paris med seks venninner i februar Jeg lurte derfor på om noen her på KG har tips om hva som er verdt å se for seks jenter på 19-20 år. Det hadde også vært kjekt med tips om rimelige restauranter, og gjerne noen utesteder. Takker for svar:) Hei. Eiffeltårnet, Triumfbuen og Moulin Rouge er jo tradisjonelle klassikere som kan være greit å få med seg. Liker du å shoppe er det dessuten absolutt verdt å stikke innom noen av de kjente designerbutikkene. Louis Vuitton har blant annet et helt fantastisk utvalg, og jeg skal love deg at det er lett å gå "amok" i den butikken.
Ritalina Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg for min del ville droppet Eiffeltårnet og Triumfbuen. Eller... det kommer litt an på hvor lenge dere skal være der. Dersom det kun er snakk om en helg ++ så ville jeg brukt tiden på andre ting. Eks: Drikke rødvin på trappa ved Sacre Cæur, Kanskje ta en tur og se litt på Notre Dame, og deretter Jardin du Luxemburg via Latinerkvarteret/Bd St. Michel. Og så må dere jo få med dere de utrolig fine og stemningsfulle broene over Seinen. Kjøre Pariserjul ved Place de la Concorde med kjempefin utsikt! Louvre er også verdt et besøk synes jeg. Og forresten... Eiffeltårnet.... det "må" sees på kvelden, og da fra Parc du Champs-de-Mars. Det er den store parken rett bak Eiffeltårnet, hvor folk samles på kvelden etter at det har blitt mørkt og drikker vin og ser på Eiffel-by-night Bare pass dere litt for vannsprederne. De vanner hver time (på vår/sommeren i hvertfall), og jeg tror det er kvart over hel. Ikke særlig behagelig å få kaldt vann over seg. Jeg ville også tatt turen innom LV på Champs Elysees ja, men shopping utover det ville jeg enten gjort på et av de store kjøpesentrene som Galleries Lafayette eller Printemps. Kan også finne noe i området rundt Les Halles. Eller... Sephora i Champs E er kanskje verdt å få med seg. Stort!! Og bra utvalg! Nå vet jeg ikke helt hvor mye penger dere har med dere jeg, men hvis dere skal kjøpe design ville jeg i hvertfall gått Avenue Montaigne opp og ned. Der finner dere f. eks Chanel, Dior, Lacroix, Nina Ricci, Gucci (om jeg ikke husker feil) +++ (Jeg har aldri råd til noe der, men jeg titter hver gang da ) Skal snart til Paris igjen jeg også! Gleeeeder meg! Har alltid skikkelig vondt i hjertet når jeg reiser hjem derfra!
gard Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Hei Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder, linker og kart på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Kanskje dere kan finne noen gode tips der til å begynne med :-) Håper at dere får fint vær forresten. Det kan være kjølig i Paris så sjekk været rett før dere drar. Her er snitt temperaturer: http://www.weatherbase.com
gladidag Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Går utifra dere vil shoppe...og da er Les Halles kjempebra...masse rimelige butikker. Latinerkvarteret har masse barer og spisesteder..livlig.
Gjest gjst Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Hei Jeg reiser til Paris med seks venninner i februar Jeg lurte derfor på om noen her på KG har tips om hva som er verdt å se for seks jenter på 19-20 år. Det hadde også vært kjekt med tips om rimelige restauranter, og gjerne noen utesteder. Takker for svar:) Hei. Hvis du har lyst til å gå på rimelige og bra restauranter, så kan du vel ikke finne et bedre sted enn Paris! Byen er jo godt oppe på lista over de største byene i Europa og det gjenspeiles i tilbud og aktiviteter. Apropos utesteder så har du veldig mye å velge mellom. Her er jo Paris verdensledende ifølge mange. Det kan vel også nevnes at NRK hadde ett helt program dedikert til den franske musikkkulturen. Klikk her Jeg foretrekker faktisk å bare gå rundt å se, kanskje slå meg ned på en av de utrolig mange cafeene langs avenyene eller bakgatene. Uansett, god tur!
Gjest gjst Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Husk at franskmennene er ikke så vanskelige som mange skal ha det til. Mange tror jo at de er veldig sure, men dette har jeg ikke opplevd. Bare ikke vær sur når du snakker til dem. Vet ikke hvilket flyselskap du skal reise med, men hvis du skal reise med SAS eller AF så lander du på CDG. Dette er vel den flyplassen i Europa som har dårligst rykte... Men ikke fortvil. Herfra ville jeg valgt RER togene inn til byen(Paris sitt svar på lokaltog). Følg skiltene mot RER eller TGV. RER burde frakte dere inn til byen kjapt og effektivt. Norwegian lander vel på Orly, vet ikke noe om transport herfra og inn til byen, men kanskje andre vet? Husk att RER togene ofte er ett bedre allternativ enn metroen mellom de største knutepunktene i Paris. Med tanke på sikkerhet så er Paris en ganske trygg by, men husk at Paris nord er den "fattige" bydelen og deretter blir det fargerikt felleskap og krimminalitet. Det var også i Paris nord det var så mye opptøyer.
ToveM Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Fra Orly går det også RER tog til Paris, det er faktisk den linjen som går direkte til Charles de Gaulle. Ingen problem i det hele tatt
The Kitten Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2008 Jeg for min del ville droppet Eiffeltårnet og Triumfbuen. Eller... det kommer litt an på hvor lenge dere skal være der. Dersom det kun er snakk om en helg ++ så ville jeg brukt tiden på andre ting. Eks: Drikke rødvin på trappa ved Sacre Cæur, Kanskje ta en tur og se litt på Notre Dame, og deretter Jardin du Luxemburg via Latinerkvarteret/Bd St. Michel. Og så må dere jo få med dere de utrolig fine og stemningsfulle broene over Seinen. Kjøre Pariserjul ved Place de la Concorde med kjempefin utsikt! Louvre er også verdt et besøk synes jeg. Og forresten... Eiffeltårnet.... det "må" sees på kvelden, og da fra Parc du Champs-de-Mars. Det er den store parken rett bak Eiffeltårnet, hvor folk samles på kvelden etter at det har blitt mørkt og drikker vin og ser på Eiffel-by-night Bare pass dere litt for vannsprederne. De vanner hver time (på vår/sommeren i hvertfall), og jeg tror det er kvart over hel. Ikke særlig behagelig å få kaldt vann over seg. Jeg ville også tatt turen innom LV på Champs Elysees ja, men shopping utover det ville jeg enten gjort på et av de store kjøpesentrene som Galleries Lafayette eller Printemps. Kan også finne noe i området rundt Les Halles. Eller... Sephora i Champs E er kanskje verdt å få med seg. Stort!! Og bra utvalg! Nå vet jeg ikke helt hvor mye penger dere har med dere jeg, men hvis dere skal kjøpe design ville jeg i hvertfall gått Avenue Montaigne opp og ned. Der finner dere f. eks Chanel, Dior, Lacroix, Nina Ricci, Gucci (om jeg ikke husker feil) +++ (Jeg har aldri råd til noe der, men jeg titter hver gang da ) Skal snart til Paris igjen jeg også! Gleeeeder meg! Har alltid skikkelig vondt i hjertet når jeg reiser hjem derfra! Tusen takk for veldig godt svar. Mange gode tips her Vi skal være der en uke, er kjempeheldig å låne en leilighet, så vi har mye penger til overs til å shoppe og se serverdigheter for. Er ikke sikkert jeg kommer til å kjøpe så mye design, men er alltid greit å ta en titt
Monarabb Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Det går både buss, metro og tog fra Orly og inn til Paris, ikke problem i det hele tatt! Sånn utenom det så har jeg forelsket meg litt i Les Halles og må alltid innom der for å rusle rundt i gatene. Utrolig masse forskjellige folk og jeg kunne sikkert sittet i timesvis å bare sett på menneskene hvis det ikke var for alt det andre man må få med seg! hehe.. Sist jeg var i Paris så bodde jeg nokså langt nord, merket helt klart at jeg bodde i et litt mer livlig strøk en de andre gangene jeg har vært i Paris, men for et liv! Veldig veldig gøy! Moulin Rouge har jeg aldri fått med meg, men skal absolutt prøve å få det til neste gang da alle skryter skikkelig av det! Sånn utenom det så er eiffeltårnet absolutt noe å få med seg, og da helst på kveldstid. Jeg liker og veldig godt Louvre, vandre ned champs elysse også er jeg merkelig nok veldig glad i å ta metroen for du treffer alltid så mange koselige mennesker der! hehe... Men regner med at siden dere er jenter så skal dere nok shoppe en del, jeg foretrekker Les Halles og Montparnasse områdene når det gjelder shopping!
marsy Skrevet 11. januar 2008 #11 Skrevet 11. januar 2008 Flotte ting å oppleve er: Spasere rundt i smågatene rundt på Montmarte. Hvis temperaturen er ok: kjøp med baguetter og vin og sett dere i parken ved Eiffeltårnet på kvelden. Hver hele time lyser det opp i et lite "lysshow". Vi prøvde en billett som vi kjøpte via Ticketservice.no. Billetten inkluderer 3-retters middag og vin i eiffeltårnet, båtcruise på Seinen og inngang og champagne på Moulin Rouge. Koster ca 1300per person, men bare inngangen på Moulin Rouge koster rundt 800kr i utgangspunktet. Da blir dere kjørt fra sted til sted, og så hjem til hotellet etterpå. Turistting å gjøre kanskje, men veldig greit når man ikke har kjempegod tid. Louvre er fantastisk- men enormt!! Ellers - alle byens cafeer og restauranter er herlige... men ikke spis i restaurantene like ved de største attraksjonene: dyrt og ikke bra mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå