Gå til innhold

Skyvedørgarderobe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gang som er lys og fin, og der er det 3-4 innebygde klesskap av gammel modell (dvs man åpner de ved å vri på en sperre, og inni kan man henge ting og det er en hylle øverst).

Er slike skap praktiske og fine eller bør de byttes til skyvedørsgarderobe? Jeg klarer ikke bestemme meg. Og hva slags fronter er isåfall fint? Har sandfargede fliser og lyse/hvite vegger.

Har samme type skap på soverom, og vurderer skyvedørsgarderobe der også pga liten plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt fronter som kan males i f.eks samme farge som veggen. Da vil garderoben bli nesten "borte" og rommet virker luftigere. Eller du kan velge å ha et eller flere speil, så får rommet til å virke større og samtidig gjør litt nytte for seg.

Skyvedørsgarderober er mer fleksible enn vanlige skap og kan innredes akkurat slik du vil. Det blir plass til store ting som f.eks støvsuger eller langkoster. Det blir rett og slett litt bedre plass i en slik garderobe. Øverst blir det som regel plass til en hylle og du kan sette inn trådkurver der det passer.

Jeg ønsker meg også skyvedørsgarderobe igjen. Har ikke plass til en nå.

Gjest StockDama
Skrevet
Du får kjøpt fronter som kan males i f.eks samme farge som veggen. Da vil garderoben bli nesten "borte" og rommet virker luftigere. Eller du kan velge å ha et eller flere speil, så får rommet til å virke større og samtidig gjør litt nytte for seg.

Skyvedørsgarderober er mer fleksible enn vanlige skap og kan innredes akkurat slik du vil. Det blir plass til store ting som f.eks støvsuger eller langkoster. Det blir rett og slett litt bedre plass i en slik garderobe. Øverst blir det som regel plass til en hylle og du kan sette inn trådkurver der det passer.

Jeg ønsker meg også skyvedørsgarderobe igjen. Har ikke plass til en nå.

*humre* unnskyld, men jeg må bare kommentere:

Syns det er litt moro at du ikke har plass til å spare plass =D

Joda, joda, jeg skjønner godt hva du mener med det, men jeg er overtrøtt og må bare pirke litt.

Skrevet

Vi har 3 doble og 1 enkelt skap i gangen vår, med slike vanlige dører. Synes det er lite lekkert,i vår gang, så vi vurderer å bytte til skyvedørsgarderobe - eller kanskje bare bytte frontene. Men iom at det er så mye skap, så lurer jeg på omd et blir for mye med speil hele veien, så kanskje det bare blir 1 eller 2 fronter med speil? Vanskelig å bestemme seg..

Gjest Tulipa
Skrevet

Jeg har en stor skyvedørsgarderobe i gangen. Inni har jeg 1 skohylle fra gulv til tak - resten er en lang stang med hattehylle over .. Har 2 store skyvedører, en i bjørk med aluminium rundt - den andre er speil fra gulv til tak .. Er kjempefornøyd - fikk en helt ny gang etterpå.

Nå holder vi på å planlegger å gjøre det samme på soverommet .. der har jeg tenkt å bygge en slags walk-in-closet ved å dele rommet av med en skyvedørsgarderobe .. Var mange supre tips om akkurat dette i det siste Bonytt ..

Skrevet
*humre* unnskyld, men jeg må bare kommentere:

Syns det er litt moro at du ikke har plass til å spare plass =D

Joda, joda, jeg skjønner godt hva du mener med det, men jeg er overtrøtt og må bare pirke litt.

Det blir liksom litt styr å flytte trapper og dører :)

Og en skyvedørsgarderobe på 1 meter blir liksom ikke helt enkelt å få til.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Asti
Skrevet (endret)

.....

Endret av Asti
Skrevet

Vi har skyvedørsgarderober som dekker hele den ene veggen på et av soverommene, samt i gangen nede (da med speil på alle tre dørene, synes ikke det er for mye, men jeg villle nok ikke hatt det på et skap som dekket en hel vegg). Har aldri tenkt over om det er harry eller ikke, men det ser bra ut og er i allefall veldig praktisk. På skapet på soverommet er det mulig å ha halve skapet åpent samtidig, og det er veldig greit.

Skrevet (endret)

Vi har en hel vegg med skapdører på soverommet (3 x 1m + 50cm). Jeg drømmer om skyvedører og en løsning som ikke er så dyp som standard klesskap. 40 cm er mer enn nok og vil gi bedre plass på et ganske trangt soverom.

Red: Vil nok ha flere dører, minst 4, og derav 1 med speil.

Endret av Trillrund
Skrevet

Vi åpnet opp mellom et lite kott og soverommet for å få bedre oppbevaringsplass. Vi satte en skyvedørsgarderobe fra soverommet og inni det gamle kottet. Dører var det ikke plass til, så valget var enkelt. På denne måten fikk vi utnyttet både kott og soverom skikkelig, og det ser pent og ryddig ut.

Skrevet
Vedr. speil: Jeg personlig synes det blir for mye med speil hele veien, men en kombinasjon kan være lekker. Eks.:

http://www.chezsoi.no/upload_images/0EA160...081_502x312.jpg

http://www.chezsoi.no/upload_images/911A90...6C4_502x312.jpg

Dette er garderober fra HTH: http://hthkoekkener.net.dynamicweb.dk/Defa...pProductID=344#

Jeg vurderer selv denne typen i eik, men tror vi går for en kombinasjon med frostet glass (har det til eik på kjøkkenet, og liker å ta igjen materialer).

Helt enig i at det blir for mye med speil hele veien. Det blir nok en kombiansjon, men kombinasjon av hav er foreløbig usikkert. Vi har eike-gulv og lister, og eik på kjøkkenet, så kan kanskje bli fint å ta opp dette i frontene også. Men da må vi bryte av med noe, så det ikke blir for mye eik. Mye å passe på, gitt.

Skrevet

jeg synes alltid det er fint å beholde innebygde skap, gir meg særpreg enn skyvedørsgarderober "alle" har. Ingen grunn til at alle hjem skal ligne på dem på Ikea. Mitt råd: Behold særpreget.

Gjest Badiane
Skrevet
jeg synes alltid det er fint å beholde innebygde skap, gir meg særpreg enn skyvedørsgarderober "alle" har. Ingen grunn til at alle hjem skal ligne på dem på Ikea. Mitt råd: Behold særpreget.

Det synes jeg også. :)

Skrevet

Før leide vi et hus og på soverommet var det skyvedørsgarderobe. Det var tre dører og man kunne bare åpne en av gangen. Det var veldig tungvint. Men ser at det finnes bedre løsninger. Jeg kunne godt tenke meg walk-in-closet med skyvedører.

Skrevet

Ja, det er det jeg tenker litt på i bakhodet...

Skrevet

Hvis du har plass til å åpne dørene uten å snuble rundt i andre møbler og vegger og denslags, synes jeg "ordentlige" dører er penere. Skyvedører er geniale når det er trangt, men jeg tror det er viktig å da kjøpe noe som er av høy kvalitet og ikke ser litt slarkete og billig ut. Jeg synes skyvedører lett faller i den kategorien som ser billig og lavkvalitet ut uten nødvendigvis å være det.

Jeg har forresten sett et par nydelige (synes jeg) løsninger med vertikale tekstilpersienner i stedet for skapdører. Jeg har katt som forhindrer denslags i heimen, men jeg sikler litt i stillhet over det.

Skrevet

Vi har skyvedør med to dører i gangen, hele i speil, praktisk. Har på soverommte uten speil, der er det bare rett og slett praktisk av plashensyn, å ikke måtte åpne dører. Hadde fungert greit å åpne dører i dag, men til sommeren skal vi ha inn soveplass til en baby, det hadde ikke gått med ordinære dører.

Skrevet

Jeg har et altfor lite soverom, og har rett og slett ikke plass til dører som åpner utover. Skal kjøpe skinner og skyvedører, en med helspeil og en i bjørk. Mye mer praktisk syns nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...