Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Hei, har ei jente på snart fire år. Hun har noe slags hvitt "smuss"i underlivet, i foldene utenpå liksom.. Omtrent samme som de nyfødte har, det har liksom aldri blitt borte hos henne.. Får lett vasket det bort men det kommer nytt etter noen dager. Lukter ikke og ser ikke ut til å plage henne på noe sett.
bella domina Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Snuppa på 4 år her også har det. Har bare regnet med at det er en form for utflod/smøring av slimhinner eller noe sånt jeg. Vi vasker godt morgen og kveld, så jeg ser ikke det som noe problem. Ikke klager hun på kløe eller noe heller.
Helen Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Min datter hadde også det da hun var på den alderen. Jeg tok henne med til legen og han mente det var sopp, hun fikk salve så ble hun bra. Det er lurt og ta en tur til legen.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Hun skal vel snart til 4-årskontroll på helsestasjonen, kan kanskje ta det opp da. Det er jo ikke noe akutt, har hatt det siden fødselen.. og ikke er hun plaget heller. Men kan jo spørre der hva det kan være.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Det er helt normalt, noen jenter har "babybelegget" helt opp i puberteten.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #7 Skrevet 10. januar 2008 Nei, det er ikke noe utflod, det ligger ikke "der" liksom. Det er lengre opp og lengre ut, akkurat der det lå da hun var nyfødt.. Tror nok det er det samme som da, siden andre også sier det kan henge igjen litt oppi årene.
TessaRosa Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Ville sjekket det hos legen - høres ut som sopp.
Gjest sånn ja Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg hadde i hvert fall sånt i den alderen. Huskot godt hvordan mamma lærte meg å vaske underlivet og jeg så på det hvite på leppene (jeg var nok litt mer bøyelig den gangen...). Syntes selv det var helt normalt, det hadde altid vært noe hvit der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå