Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av mange som har gått på p-sprøyta en stund. Jeg lurer på hvordan din syklus var etter at du slutta på den. Jeg har ikke tatt noen sprøyte siden mai og for et par mnd sia kom det en 10-dagers mensen etterfulgt av ømme bryster og EL-/menssmerter nå og da. Hvordan var det for deg? Hvor lenge varte sykluklusset ditt/deres?

Kjipt å vente på at EL skal komme. . . :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg tok den en gang og fikk ikke normal syklus før etter to år

Først sleit jeg med med daglige blødninger som jeg fikk medisin for etter 6mnd. Blødningene stoppet mens jeg gikk på de men kom tilbake da jeg sluttet på de etter 6mnd. Måtte begynne på medisinen og gikk på den nesten ett år til og fikk da etterhvert tilbake mens og el.

Skrevet

Jeg hadde mye vondt men fikk aldri mensen da jeg slutta med sprøyta. Endte med at gynekologen anbefalte p-piller for å "få igang" systemet igjen. Tok de bare en liten stund, og syklusen kom igang.

Skrevet

Huff, den sprøyta høres litt skummel ut... Har hørt mange si at systemet er helt ute av lage i minst et år etterpå.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Huff, den sprøyta høres litt skummel ut... Har hørt mange si at systemet er helt ute av lage i minst et år etterpå.

Sikkert greit om man ikke har tenkt å ha barn de nærmeste årene, men selv om man tenker det så kan jo det forandre seg i løpet av ett år.

Jeg har selv dårlig erfaringer og kjenner flere i samme båt, så jeg er veldig skeptisk til den.

Skrevet
Sikkert greit om man ikke har tenkt å ha barn de nærmeste årene, men selv om man tenker det så kan jo det forandre seg i løpet av ett år.

Jeg har selv dårlig erfaringer og kjenner flere i samme båt, så jeg er veldig skeptisk til den.

Er nok fin prevensjon på den måten at man slipper å huske på å ta pille osv. Men som du sier kan man jo få lyst på barn før man trodde, og da kan man få et problem... Jeg hadde i alle fall blitt rimelig frustrert om jeg ville ha barn og det tok to år før systemet mitt var i orden... Synes det høres skummelt ut med såpass mye hormoner at kroppen kan bruke to år på å bli seg selv igjen... Skremmende, egentlig...

Gjest Moonshadow
Skrevet
Er nok fin prevensjon på den måten at man slipper å huske på å ta pille osv. Men som du sier kan man jo få lyst på barn før man trodde, og da kan man få et problem... Jeg hadde i alle fall blitt rimelig frustrert om jeg ville ha barn og det tok to år før systemet mitt var i orden... Synes det høres skummelt ut med såpass mye hormoner at kroppen kan bruke to år på å bli seg selv igjen... Skremmende, egentlig...

Helt enig med deg der ja.

Skrevet
Jeg hadde mye vondt men fikk aldri mensen da jeg slutta med sprøyta. Endte med at gynekologen anbefalte p-piller for å "få igang" systemet igjen. Tok de bare en liten stund, og syklusen kom igang.

Jeg måtte oxo begynne på p-piller for å få i gang syklusen da jeg sluttet på p-sprøyta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...