Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i måneden ?

Anbefalte innlegg

Gjest matmons
Skrevet

Hei , lurer på hvor mye dere bruker på mat & drikke i måneden og hvor mange dere er i husholdningen .

??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne og bruker ca 5000 i måneden på mat (da regner jeg kun matinnkjøp og ikke evt besøk på café/restaurant).

Skrevet

Vi bruker en 6000 kr pr mnd på matinnkjøp. Vi er to voksne og ett barn (snart to). Nå skal vi handle med litt mer planlegging og da kommer vi nok til å spare ca 2000 pr mnd på det.

Skrevet

Det planlegger jeg å finne ut denne måneden! ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi bruker ca 4000 til mat og husholdningsartikler. Vi er to voksne. Vi kjøper det vi vil, og koser oss masse. Men er ganske økonomiske når vi handler.

Gjest Single
Skrevet

Jeg er svært bevisst på å handle økonomisk lønnsomt samtidig som jeg liker høy kvalitet og godt utvalg. Mat kan ikke kjøpes utelukkende fordi det er billig...sunn mat koster ofte mer enn billig mat, og det er viktig med et sunt kosthold. Jeg bruker ca. kr 4000 på mat i mnd.

Skrevet

Og her trodde jeg at vi hadde et høyt matbudsjett! Vi er to stykker som bruker ca 3000 i måneden. Dette inkludere alle "matbutikk-kjøp", men ikke take-out og restauranter (som kanskje blir så mye som en tusenlapp i måneden). Vi kjøper det vi har lyst på, men er samtidig prisbeviste. Noen måneder tar vi oss en skikkelig handletur til f.eks en god slakter eller delikatesse-butikk, og unner oss masse godt, men da blir det også gjerne litt minder neste måned ettersom vi fortsatt har igjen og spiser rester etter det.

Skrevet

Ca 7000-8000 i måneden. Vi er 4 personer.

Skrevet (endret)

700 i uken, da blir det rundt 2800 i måneden. Av og til gjør vi en større harry-tur, så alt i alt blir det rundt 3000 i måneden. Det inklueder da alt som blir kjøpt fra supermarkedet, men ikke restaurantbesøk eller andre husholdsting som blir kjøpt fra spesialbutikker.

Vi er ikke særlig sparsomme, jeg liker gjerne god mat og sunn mat, mye grønnsaker, ofte økologisk, men jeg er ganske flink, synes jeg selv :ler: Kjøper ofte varer på salg, planlegger, lager mye av maten selv, kjøper store pakninger, osv, har alltid fryseren full ;)

Det som vi bruker å spise ute, går for uss under underholdningsbudsjett. Vi prøver nå å være litt flinke med å ikke bruke så mye å spise ute, og det går jo ganske ok og. Alt i alt kommer det kanskje et par hundre i måneden, det er da nødvendig lunsj av og til, i tillegg til noen cafebesøk og kino og teater og lignende.

Husholdgjenstander som ikke selges i matbutikker har vi i en husholdbudsjett (inkluderer diverse ting som for eksempel også legemidler osv), det kommer i tillegg.

Endret av mrs_bond
Skrevet

2000-3000,- pr. mnd. Vi er to voksne. Handler stort èn gang i mnd, og fyller på med småting. Før vi begynte med denne ordingen brukte vi 4000-5000,-!

Gjest Shayla
Skrevet

Vi er to voksen og setter av 5000kr pr mnd, dette går til mat og husholdning, samt restaurant besøk og forskjellige ting vi kjøper til leiligheten.. Og felles gaver til venner og kjente..

Er dette mye? Mye av kjøttet har vi kjøpt i sverige så dette kommer utenom...

Hvordan kan man spare mer?? Vi handler vel ganske så ofte, men jeg føler ikke at vi handler mye unødvendig, men det gjør man kanskje automatisk..

Jeg tar gjerne imot tips på sparing og hvor det lønenr seg og handle..

Skrevet

Vi bruker nok 8-10.000 i måneden. 2 personer. Det inkluderer alt av husholdning, restaurantbesøk, røyk og felles byturer.

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Vi er to voksne og bruker 3000-4000 kr i måneden. I dette inngår alt fra mat til vaskepulver.

Synes vi spiser mye god mat og trives godt med ordningen vår, men vi kunne nok ha spart inn litt med bedre planlegging... ;)

Skrevet

Har aldri regnet over det, men føler jeg er oftere på matbutikken enn noe annet sted... Sikkert 3000,-

Skrevet

Bruker nok 4000-5000-6000, alt ettersom om frysen er full eller halvfull. Vi er to voksne. Handler mest på Meny og andre butikker med godt utvalg, ergo er jeg villig til å betale mer for et godt utvalg og fin grønnsaks-og fruktdisk. Vi kjøper blant annet fersk fisk, Stange-kylling i stedenfor Prior, liker å handle i spesialbutikker i byen, Bondens marked og så videre, dette er en bevisst prioritering og det er klart det koster.

Er nettopp ferdig studert, så da vi var studenter måtte vi spare mer, da kunne vi ikke velge fra øverste hylle akkurat, men det gikk vel med 3000 da også.

Jeg syns god mat er viktig, og er villig til å bruke penger på det, og vi har heldigvis en livssituasjon nå som tillater oss det.

Skrevet

Vi bruker nok en 7-8000,- pr. mnd. og vi er 5 personer. Da inkluderer det slikt som vaskepulver, tøymykner, kattemat, shampo, tannkrem ol.

Skrevet

vi er 2 stk og bruker ca 4000,. i måneden, da handler vi en gang i uken og evt hvis vi hr glemt noe, handler vi oftere bruker vi også mer... synes vi spiser god og sunn mat, jeg kjøper vel det jeg vil av frukt og grønt, fisk osv men tenker over hva jeg kjøper av andre ting. og det viktigste er vel at jeg har en viss oversikt over hvor det forskjellige tingene er billigst, så tar jeg en ordentlig handlerunde, og handler i forskjellige butikker.... i tilegg planlegger jeg hva vi skal ha til middag den neste uka slik at jeg har det jeg trenger i hus.... I tilegg kjøper jeg vel en del ting når de er på tilbud og putter det i fryseren. mannen min elsker røkelaks osv så det kjøper vi når det er billig og fryser det ned..... Det hender dessuten at jeg tar en tur til sverige og kjøper vilt kjøtt og andre ting som ikke er så lett å få tak/ og dyrt her i norge....

Gjest Gjest_anita_*
Skrevet

Vi bruker 8-10 000 pr. mnd på dagligvarebutikker. Vi er 2 voksne og tre barn.

Gjest L@dy i.i
Skrevet

Mat og andre husholdningsartikler, tja kommer sikkert fort opp i ca 6000 kr i mnd. To voksne, ett barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...