lunina Skrevet 5. januar 2008 #1 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei, jeg lurte på om noen vet hvor det går an å få fatt i en melkesteamer? Altså, bare steameren, ikke en hel kaffemaskin:) Naboen til en tante hadde det og var kjempefornøyd, men fikk ikke hørt hvor den var ifra. Var på expert i dag, men der var det ikke mye hjelp å få:/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #2 Del Skrevet 5. januar 2008 Har sett på Jernia og kaffe/te-spesialister. Sånne enkle som varmes på kokeplaten og så pumper du opp og ned med en visp som sitter i lokket. Lettvint og effektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grissini Skrevet 6. januar 2008 #3 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har en fra Bodum og en fra Ikea. Begge funker bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 14. januar 2009 #4 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei :-) Jeg har en melkesteamer-kanne. Den ligner på en presskanne. Den funker kjempe bra, men har du en presskanne, går det for det samme. Kok først opp melken i en kjele, så har du melken i presskannen, og trykker ned den filtergreia. Det er alle tiders! I samme slengen lurte jeg på om noen visste om noen brae kaffemaskiner til en rimelig pris? Mellom 2000-4000 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 14. januar 2009 #5 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har en sånn håndmelkesteamer fra OBH Nordica. Synes den er veldig grei jeg. Den er kjøpt på Jernia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 16. januar 2009 #6 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei Jeg har en Aerocchino fra Nespresso (se http://www.nespresso.com/precom/accessorie...dex.php?lang=en ) og den er genial. Man tømmer melk oppi en beholder og trykker på en knapp og så blir melken værmet opp og skummet. Og skummet blir superbra. Ulempen er at den tar ikke så mye melk om gangen...en får kanskje nok til to kopper med capuccino. Med denne dingsen er det vanskelig å gjøre noe feil :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. januar 2009 #7 Del Skrevet 16. januar 2009 Den var dyr, syns jeg, men så veldig praktisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Del Skrevet 29. juli 2009 Er det bare meg, eller er det flere som syns at det å skumme melken ikke er det samme som steamet melk? En steamer er basert på vanndamp. Syns melken blir best da!! Finnes det en dings som gjør det på skikkelig? Altså en frittstående dings (som ikke sitter på kaffemaskinen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllenAnnichen Skrevet 29. juli 2009 #9 Del Skrevet 29. juli 2009 Er det bare meg, eller er det flere som syns at det å skumme melken ikke er det samme som steamet melk? En steamer er basert på vanndamp. Syns melken blir best da!! Helt enig! Synes ikke det er det samme. Merker stor forskjell på om den er steamet ordentlig eller ikke også. Finnes det en dings som gjør det på skikkelig? Altså en frittstående dings (som ikke sitter på kaffemaskinen). Det lurer jeg også på.. Har veldig lyst på en slik om det finnes, men har ikke sett det noen steder. Men litt off topic - er det noen nespressomaskiner som har melkesteamer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toppsimor Skrevet 7. september 2010 #10 Del Skrevet 7. september 2010 Da lurer jeg på, hvor får man tak i Aeroccino fra Nespresso? Finner ingen steder på nettet som har det, og heller ingen pris på den.. Er det noen som har brukt denne til å lage kakao? Hvilke andre ingredienser enn steamet melk har dere brukt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå