Gjest Gjest_luringen_* Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Ønsker en liten debatt rundt dette internettfenomenet som flere og flere lar seg bli hekta av. Min samboer bruker sjelden data, og lurer på hva som egentlig er poenget/vitsen med å legge seg ut slik på nett som mange gjør. (Med tanke på hvor "farlig" det kan være ifht personopplysninger og bildebruk, misbruk osv.) Hvorfor har du opprettet en slik profil? Og hva bruker du den til?
FantasDick Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har nettbyprofil - bruker den til å holde kontakt med venner, både nære og fjerne og venner jeg kun møter på nettet.
Gjest StockDama Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Er på nettby jeg også, og jeg bruker det til å holde kontakt med venner i nord, siden jeg ikke tar meg råd til å tyne masse sms'er så bruker jeg heller nettet som jeg har konstant tilgang til. Pluss det er koslig å bli kjent med nye mennesker, og man kan debattere på gruppene på nettby.... så det er vel like saklig å være på nettby som hvilket som helst annet diskusjonsforum.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Jeg bruker min profil på facebook til å legge ut bilder og tagge bilder av venner. I tillegg er det et tidsfordriv på kjedelige dager.
estrella Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har profil på facebook, nettby, blink, bebo, myspace, blogg og hjemmeside, samt på et annet forum. Jeg bruker aldri blink, bebo og myspace egentlig. Glemmer det ut >.< Nettby blir bare brukt når jeg har det utrolig kjedelig. Faceebook blir brukt til å holde kontakt med venner, bilder o.l Blogg og hjemmesiden blir også oppdatert mye.
Cand alt Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Ønsker en liten debatt rundt dette internettfenomenet som flere og flere lar seg bli hekta av. Min samboer bruker sjelden data, og lurer på hva som egentlig er poenget/vitsen med å legge seg ut slik på nett som mange gjør. (Med tanke på hvor "farlig" det kan være ifht personopplysninger og bildebruk, misbruk osv.) Hvorfor har du opprettet en slik profil? Og hva bruker du den til? Har facebook og bruker det primært for å pleie mine venner. Har kommet i kontakt med mange "gamle" venner. Når det gjelder personopplysninger bør man være forsiktig, men de fleste lukker profilen til sine venner.
Anglofil Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Holde kontakten med venner og bli kjent med nye mennesker. Mvh Yvonne Endret 7. januar 2008 av yvonne
Brunhilde Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Har tanteunger som er spredd rundt omkring i inn- og utland. Syns det er hyggelig å holde kontakt med dem, og da er Facebook lettvint. Legger ikke ut så mye informasjon akkurat, men litt blir det jo.
Serene Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Det er mange som er redde for Facebook etter de skriveriene som var i sommer. Faktum er at du kan gjøre innstillinger slik at bare de du har lagt til som "venner" kan "se" deg, det er vel egentlig sjelden du kan snoke på en annen person og finne mye om denne. Ikke alle som legger ut bilde av seg selv på profilen, en gang. Jeg bruker Fb daglig, siden jeg pleier kontakt med familie og venner lett på denne måtene, vi er spredt for alle vinder og dette er en genial måte å komme i kontakt på. Sende de siste babybildene til hverandre osv. Ellers driver vi et gjeng å arrangerer skole-reunion, og har brukt FB som base. Veldig mange som har kommet i kontakt igjen etter mange år etter å ha treftes der inne.
Gjest GossipGirl Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 (endret) Ønsker en liten debatt rundt dette internettfenomenet som flere og flere lar seg bli hekta av. Min samboer bruker sjelden data, og lurer på hva som egentlig er poenget/vitsen med å legge seg ut slik på nett som mange gjør. (Med tanke på hvor "farlig" det kan være ifht personopplysninger og bildebruk, misbruk osv.) Hvorfor har du opprettet en slik profil? Og hva bruker du den til? Jeg har to Facebook-profiler. Den ene er offisiell, den andre bruker jeg kun til Å legge ut bilder og skrive tull med venner. Endret 8. januar 2008 av GossipGirl
*Svima* Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Jeg bruker Facebook for å holde kontakt med slekt og venner fra hjemstedet mitt.
Mozilla Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 (endret) .......... Endret 16. mai 2008 av Mozilla
Gjest Tigress Skrevet 9. januar 2008 #15 Skrevet 9. januar 2008 Holder kontakt med venner og bekjente. Helt genialt, skulle ønske det fantes noe sånt da jeg var utvekslingsstudent!
Gjest Mirina Skrevet 9. januar 2008 #16 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har facebookprofil fordi jeg synes det er fin måte å holde kontakten med venner på. Det er også moro å se på bilder de legger ut. Dessuten er det et glimrende tidsfordriv.
Gjest *nurket* Skrevet 9. januar 2008 #17 Skrevet 9. januar 2008 Har profil på nettby og facebook. Var veldig aktiv på nettby tidligere. Brukte det da for å komme i kontakt med nye folk, og nåværende venner. Etter at jeg møtte kjæresten min på nettby, har det blitt gradvis mindre bruk av den. Men jeg er inne å sjekker et par ganger i uka for å se om jeg har fått noen hilsen. Facebook bruker jeg litt mer, men jeg er ikke hekta. Har brukt det for å spore opp gamle venner og skolekamerater. Legger også ut bilde av barna mine og meg.
aline Skrevet 9. januar 2008 #18 Skrevet 9. januar 2008 Ønsker en liten debatt rundt dette internettfenomenet som flere og flere lar seg bli hekta av. Min samboer bruker sjelden data, og lurer på hva som egentlig er poenget/vitsen med å legge seg ut slik på nett som mange gjør. (Med tanke på hvor "farlig" det kan være ifht personopplysninger og bildebruk, misbruk osv.) Hvorfor har du opprettet en slik profil? Og hva bruker du den til? Jeg har profil på facebook og ser ikke helt den store faren ved det egentlig. Profilen er ikke åpen for alle og enhver, og jeg har ikke spesiellt med informasjon der egentlig, lite bilder (annet en av ett par sko jeg elsker). Er der fordi jeg holder kontakt med venner der, gamle og nyere, familie og i det hele tatt. Har funnet igjen kontakten med to gamle bestevenniner som jeg ikke har sett på flere år, ei av dem har jeg også vært ute og drukket kaffe med og kommer til å ha mer kontakt med når jeg er hjemme i hjembyen min. også har jeg satt meg med på en gruppe innenfor noe jeg er aktiv innen, der får jeg stadig informasjon om ting som skjer innenfor dette og får invitasjoner til div arrangementer. altså bruker jeg det til å pleie venner/hente opp igjen gamle vennskap/kontakt med familie jeg ikke ser ellers noe særlig + informasjon om hva som skjer innen min hobby, både i nærområdet mitt, hele landet og internationalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå