Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl
Skrevet

Holder paa aa bli sproe av husarbeidet i den lille hybelen vaar. Kjaeresten min gjoer ingenting. Han mener selv han har blitt bedre, men det er minimalt. Det virker bare som om han ikke ser at oppvaskkummen er full, at soepla maa tas ut, at det er rot overalt... Jeg er lei av aa vaere mamma og masekopp. Han er glad i meg og snill, men det gaar meg saa ille paa nervene etterhvert at jeg eksploderer og kjefter paa ham, og da blir han ogsaa sur osv. osv. osv.

Andre som har samme opplevelse? Hvor langt skal man gaa foer man gir opp hele forholdet pga husarbeid???

:frustrert::kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Hvis det ikke fungerer, bør dere sette dere ned og faktisk fordele ansvar og sette opp lister over hva hver enkelt skal gjøre.

Skrevet
Holder paa aa bli sproe av husarbeidet i den lille hybelen vaar. Kjaeresten min gjoer ingenting. Han mener selv han har blitt bedre, men det er minimalt. Det virker bare som om han ikke ser at oppvaskkummen er full, at soepla maa tas ut, at det er rot overalt... Jeg er lei av aa vaere mamma og masekopp. Han er glad i meg og snill, men det gaar meg saa ille paa nervene etterhvert at jeg eksploderer og kjefter paa ham, og da blir han ogsaa sur osv. osv. osv.

Andre som har samme opplevelse? Hvor langt skal man gaa foer man gir opp hele forholdet pga husarbeid???

:frustrert::kjempesinna:

"Kan du ta det mens jeg gjør det" er et godt utgangspunkt. Så gjør dere det sammen, og blir ferdig.

Mas og kjefting føre IKKE fram.

Lite å gi opp et forhold for, synes nå jeg.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Må dere dele den lille hybelen? Kan dere ikke ha hver sin en stund til og besøke hverandre?

Gjest Myk mann
Skrevet

[Jeg skjønner kjæresten din godt. Selv gjør jeg mye husarbeid, og det bør ikke en mann gjøre. En dag innser kjæresten din dette, og da forlater han deg. Du må velge, hva er best? Å gjøre arbeidet selv, eller å ende opp som en "gammel jomfru"?

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet
[Jeg skjønner kjæresten din godt. Selv gjør jeg mye husarbeid, og det bør ikke en mann gjøre. En dag innser kjæresten din dette, og da forlater han deg. Du må velge, hva er best? Å gjøre arbeidet selv, eller å ende opp som en "gammel jomfru"?

:ler::ler:

Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt Nabokonas måte, for da ender du opp med å alltid måtte være den som ber om at ting blir gjort istedet for at han lærer seg at alle må ta sin del og gjøre det uten at det blir påpekt. Jeg synes du bare skal si det rett ut (uten å bli sint), at dere begge bor der og begge skitner til og at det ikke er for mye forlangt at dere deler likt på husarbeid (her forutsetter jeg at dere begge er i fulltidsjobb/-studier). Kanskje må dere forandre standarden deres litt slik at det er rom for at det ikke bare er den mest rotete eller den mest ryddige som bestemmer når det er på tide å gjøre noe. Kanskje det greieste rett og slett er å sette opp en plan og fordele gjøremålene og bli enige om hvor ofte de skal gjøres?

Gjest StockDama
Skrevet
Jeg ville nok ikke valgt Nabokonas måte, for da ender du opp med å alltid måtte være den som ber om at ting blir gjort istedet for at han lærer seg at alle må ta sin del og gjøre det uten at det blir påpekt.

Feil, jeg gjorde det i begynnelsen, så tok han fort initiativ selv. Mannen min er ikke en hund, han klarer å tenke selv =D

Skrevet
Mannen min er ikke en hund, han klarer å tenke selv =D

Tydeligvis ikke siden dsu faktisk måtte be om det. ;)

Men det er nå en annen sak. Fint at det fungerte for deg, selv om jeg ville valgt en annen måte å gjøre det på.

Gjest StockDama
Skrevet
Tydeligvis ikke siden dsu faktisk måtte be om det. ;)

Men det er nå en annen sak. Fint at det fungerte for deg, selv om jeg ville valgt en annen måte å gjøre det på.

At han ikke hadde øye for rot etter å ha bodd sammen med en kompis i lang stund med bare festing er ikke akkurat et sjokk =D Trengte bare hinte en eller to ganger etter jeg flytta inn før alt gikk automatisk, vil så nei, vil påstå han tenker selv.

Skrevet

Husker jeg og exen hadde en diskusjon på løsning der. For oss løste vi det med å sette opp hva som skal gjøres av husarbeide+ faste gjøremål som vaske biler, klippe plen, skifte sengetøy, vaske tøy osv. Så ble vi enige om hva vi ville gjøre av disse tingene, og hadde vært vårt ansvar. Veldig greit. Husker bla. a. at vi ble enige om at siden jeg elsker å lage mat, så jeg lagde den, og han ryddet bort. Vel, det var slik vi gjorde det. :5:

Skrevet

Har hatt samme problemet her også, men jeg har bare latt være å gjøre husarbeid helt til han fant ut at han kunne gjøre noe selv også. ;) Litt slitsomt har det vært, men har bare bitt det i meg. Når det ikke fantes rene kopper, gulvene var fulle av hybelkaniner og han ikke hadde rene klær å ha på seg så skjønte han tegninga. Nå deler vi på alt. :)

Gjest Golden Girl
Skrevet
Må dere dele den lille hybelen? Kan dere ikke ha hver sin en stund til og besøke hverandre?

Det går ikke akkurat nå av økonomiske grunner, desverre.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Har gått ganske drastisk tilverks og satt hardt mot hardt (uten å bli sint), og nå har han sagt seg enig i at han skal gjøre mer. Ser bra ut så langt, så nå får vi bare håpe det holder...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...