usikker_ Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 jeg sliter med dårlig selvtilit og tror det ødelegger forholdet.. jeg blir lett sjalu og tror alle vil splitte oss. Jeg har aldri vært sjalu før men har mistet kontrollen. blir skeptisk da han kommer hjem litt for sent, redd for at han skal møte noen andre på nette/se på noen andre, redd da han er med familien sin siden jeg vet de ikke synes jeg er bra nok for han. jeg også konstant redd for at han skal bli sur på meg så jeg gjør alt jeg kan. men da jeg har gjort det og han klager ennå mister jeg kontrollen og blir spydig å da blir han sur. og da han blir sur blir jeg redd da også!! redd for at han skal dra eller ikke vil ha meg mere!!! blir gal!! trenger råd på hvordan jeg skal kontrollere sinne mitt og slutte og være så sjalu!
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Du må bare ta deg sammen! Du sier ingenting om hva han gjør eller sier, som skal gi deg grunn til å være så sjalu. Så om fornuften sier at han ikke gjør noe galt, så gjør han ikke noe galt! Og du kan være sikker på at om du fortsetter å være så vrang, så kommer han til å forlate deg før eller siden. Du gjør det vanskelig for deg selv såvel som for han. Snakk med ham om dette. Se om du har noen grunn til å være så sjalu, eller om alt faktisk ligger hos deg. Det er ingen som kan gi deg bedre selvtillit enn deg selv, så du må bare slutte å tro at du ikke er god nok for han? Kanskje du faktisk tror det selv også? Men tenk på at han må syns du er mer enn bra nok, for han har jo valgt deg og er sammen med deg. Du merker det sikkert hvis han plutselig ikke mener at du er noe å satse på. Inntil du har grunn til å tro noe annet, så må du bare skjerpe deg og heller bruke tiden på å gjøre han lykkelig! Og husk, han er sammen med deg fordi han vil være det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå