Gjest Gjest_Bringebær_* Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Jeg vurderer å skaffe meg Braun Silk Epil Xelle eller hva det het. Ellers har jeg hatt erfaring med kald voksing med Veet Wax Strips. Hvor vondt gjør epilering i forhold til voksinga? Eller er det så å si det samme?
Miel Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har ganske tynne hår på leggene, så jeg kjenner det knapt når jeg epilerer der. Det minner vel mest om en litt grov peeling. På bikinilinjen gjør det vel vondt uansett, men jeg har funnet ut at det er bedre å epilere med hårene der, for da nappes mindre av gangen. Og når man først har bitt tennene sammen og fjernet håret den første gangen, er det bare å gå over med epilatoren litt oftere enn man ville gjort med voks, så slipper man å måtte røske ut så mye på en gang.
Gjest StockDama Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Syns ikke epilering gjorde vondt i det heletatt... =D
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 bare skryt. jeg syns epilering er seigpining, men jeg har ganske tykke hår kanskje?? takke seg til voksing/barbering.
Gjest StockDama Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Skryt og skryt, jeg syns voksing er helt forferdelig, men epilator gjør ikke like vondt. Hver sin lyst.
Cottoncandy Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg synes voksing er verre enn epilator. Jeg bruker mest bare epilator da så er mest vant til det. Men de gangene jeg har vokset synes jeg det har vært verre.
snooops Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg synes også at voksing er verre enn epilator. Hvor vondt det gjør kommer selvfølgelig an på hvor mye hår du har, og hvor tykke de er. Selv har jeg tykke, stive hår som sitter tett i tett på leggene (vokser til og med flere hår fra samme "hull"), men epilator går likevel greit, selv om det gjør sinnsykt vondt første gangen (og om man ikke har gjort det på en stund). På leggene takler jeg ikke voks i det hele tatt. På armene kan jeg bruke både voks og epilator (har mer hår der enn folk flest har på leggene ), men foretrekker epilator ettersom jeg slipper å vente til hårene har vokst seg lange. Er litt vanskelig å sammenligne smerten egentlig, ettersom voks gjør sinnsykt vondt en kort stund og epilering gjør mindre vondt men over lengre tid.
RedFox81 Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Jeg òg, synes voksing er mye verre. Gir også mer irritasjon i huden. Men jeg er heller ikke vant til voksing, bruker mest epilator. Har forresten Braun Silk Epil, men den er nå gammel (4-5 år kanskje?) og har tenkt å kjøpe noe nytt, noe anbefalinger? Er det noen av de nye epilatore som er faktisk mye bedre, eller er det bare reklame?
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har ganske så tykke hår på leggen, men trodde epilering skulle gå bra da de ikke er noe tett. Men fytti h*lvette så inni hampen vondt! Voksen går det minste fort..
Gjest Gjest_tingeling_* Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 jeg syns epilering går greit på leggene.. men jeg bruker brazilian wax på bikini linja og under armene..når man er vandt til og bruke den voksen er det ganske lite klin og går helt greit.. første gangen måtte det en flaske vin til før jeg begynte.. hehe og det er jo alltid den første gangen som er værst..
Gjest Yoghurt Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Epilator på leggene sammenlignet med voks er til å kysse. Epialtoren kjentes bare som litt prikking, syntes jeg. Underlivet derimot... Der hadde jeg barbert hårene for å få riktig lengde (hadde rett lengde etter sist voksing på leggene), så det var kanskje derfor? Vet ikke om det er sant dette med barbering og at det gjør vondere.. Men jeg har ikke tort å gjøre det siden, for å si det sånn XD men å drikke meg til det hadde jeg ikke tenkt på, det er vel en ide! Bare ikke for mye, vil ikke ha noen ulykker. Skal tørre det, for det er så mye kliss med voksen og jeg klarer aldri å bli helt hårløs med den. Men jo: anbefaler epilator.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Epilering av leggene er ikke særlig vondt (jeg har tynne hår og ikke så tett hårvekst), men det tar så inn i granskauen lang tid.
Gjest Yoghurt Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Kanskje, men syntes ikke det tar så mye lengre tid enn voksing.. Hvertfall ikke varmvoks, som er det eneste jeg har opplevd at funker. Varme opp, ta på, ta på strips, dra og riv, ta på på et nytt område, riv igjen osv osv. Og delen jeg likker minst: vaske stripsene etterpå... Hm men det er jo relativt sett, mindre tid "med smerte" med voksing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå