Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #41 Skrevet 6. januar 2008 Som dere ser, så er ikke Lissi32 interessert i å gå i begravelsen, men å bruke den som et alibi for å slippe unna kick-offen. Jeg anser det som en umoden vurdering, og synes det er forkastelig å bruke en begravelse for å slippe å gjøre noe annet. Om kick-offen blir fyll og lite søvn er opp til den enkelte.
Gjest lissi32 Skrevet 6. januar 2008 #42 Skrevet 6. januar 2008 (endret) .. Endret 13. januar 2008 av lissi32
Gjest lissi32 Skrevet 6. januar 2008 #43 Skrevet 6. januar 2008 Som dere ser, så er ikke Lissi32 interessert i å gå i begravelsen, men å bruke den som et alibi for å slippe unna kick-offen. Jeg anser det som en umoden vurdering, og synes det er forkastelig å bruke en begravelse for å slippe å gjøre noe annet. Om kick-offen blir fyll og lite søvn er opp til den enkelte. Jeg sa ikke jeg skulle gjøre det, at det ble for dumt, men at jeg mest har lyst å si nei til både det ene og det andre, men dårlig samvittighet har man jo uansett hva man velger ikke sant? Jeg får ikke vært i Bergen og i Sverige samtidig. Ja tenk at jeg er så umoden som tenker sliker tanker, og som sier det her, at det hadde vært det beste for meg, at jeg slapp noen av delene, rett og slett fordi jeg ikke har lyst eller ork. Jeg må følge opplegget på kick off, det er bussturer unna, og knalltidlig opp om morgenen. Jeg kan ikke styre dette selv etter hva jeg orker, enten er jeg med eller får jeg bli hjemme. Har dere aldri ønsket å ta en spank en for å slippe å legge ut hele deres sykdomshistoie hos en ny arbeidsgiver? Er det bare jeg som er sååå umoralsk?
Gjest rikkerikke Skrevet 6. januar 2008 #44 Skrevet 6. januar 2008 Ja tenk at jeg er så umoden som tenker sliker tanker, og som sier det her, at det hadde vært det beste for meg, at jeg slapp noen av delene, rett og slett fordi jeg ikke har lyst eller ork. Jeg må følge opplegget på kick off, det er bussturer unna, og knalltidlig opp om morgenen. Jeg kan ikke styre dette selv etter hva jeg orker, enten er jeg med eller får jeg bli hjemme. Har dere aldri ønsket å ta en spank en for å slippe å legge ut hele deres sykdomshistoie hos en ny arbeidsgiver? Er det bare jeg som er sååå umoralsk? Du er ikke alene om å tenke slike tanker. Selvfølgelig er det fristende å komme med en delvis sannhet for å unngå å brette ut sitt privatliv til en ny sjef, og jeg tror de fleste har vært i situasjoner hvor man gjør dette. Jeg lurer likevel på om det kan være fornuftig av deg å snakke med sjefen om deler av ditt dilemma i forhold til turen. Jeg har lest din andre tråd i forhold til helsespørsmålet. Det er ikke bare prøveresultatet som plager deg, og det er kanskje deler av det andre som gjør at dilemmaet blir ekstra vanskelig for deg nå? Jeg ville snakket med legen og fått en avklaring på prøvene som planen er. Uavhengig av svaret kan du si til din sjef at en nær venn av familien er død og dette påvirker deg samt at du opplever at det er mye å sette seg inn i i ny jobb. Du kan si at det er begravelse den helgen, men at du ønsker å delta på seminar da du opplever at det er viktig for jobben din. Så kan du spørre om det er i orden at du kun deltar på seminardelen og ikke festingen da det oppleves vanskelig for deg slik situasjonen er. Du lyver ikke, men forteller ikke hele sannheten.
Gjest lissi32 Skrevet 6. januar 2008 #45 Skrevet 6. januar 2008 (endret) .. Endret 13. januar 2008 av lissi32
Gjest GossipGirl Skrevet 6. januar 2008 #46 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å gå i begravelsen, men jeg skjønner ikke hvorfor du må markere dette akkurat nå. En begravelse varer toppen to timer, om du ser bortifra kaffen som ikke er obligatorisk. Det jeg reagerer på, er at du ikke kan vise familien til avdøde respekt nok til å gå i begravelsen. Jeg deltar ofte i begravelser til bekjente, og tro meg, det er ikke fordi jeg liker begravelser, men det er vanlig høflighet. Du må for øvrig gjøre som du ønsker med tanke på dette, men personlig sliter jeg med å forstå at det skal være så vanskelig å ta seg sammen i kun et par timer. Edit: Jeg forstår at du ikke ønsker å "svikte" jobben, men i dette tilfellet er det snakk om en begravelse, og jeg er hundre prosent sikker på at sjefen har respekt for at du velger å delta i begravelsen. Endret 6. januar 2008 av GossipGirl
Rachel Green Skrevet 6. januar 2008 #47 Skrevet 6. januar 2008 Et par måneder etter at jeg hadde begynnt i ny jobb som butikksjef i en stor butikk kom jeg i en lignende situasjon. Det skulle være kjedekonferanse, det betyr tre dager på et eller annet hotell med fullt opplegg med kursing, messe osv. hele dagen og lange kvelder med festing og sosialt samvær. På daværende tidspunkt var jeg utslitt. Det hadde vært tøffe tak på hjemmefronten, min samboer gjennom to år og jeg hadde flyttet fra hverandre, og jeg hadde hatt en tøff personalsak rett etter at jeg begynnte i jobben. Jeg hadde behov for å slappe av, ta meg inn, komme i orden i ny leilighet. Jeg vurderte sterkt å gå til legen og få sykemelding så jeg slapp å dra på kjedekonferansen, men valgte å dra. Jeg snakket med regionslederen min på bussen opp dit og fortalte sannheten, at jeg var utslitt og ikke var klar for lange kvelder med festing, at jeg dro hovedsakelig for å få med meg det faglige. Hun ordnet så jeg fikk enerom og var veldig forståelsesfull. Jeg hadde en kjempehelg, med stort faglig utbytte. Jeg festet ikke, la meg tidlig og konsentrerte meg om det faglige - det sosiale tok jeg igjen på neste kjedekonferanse :-)
Gjest lissi32 Skrevet 7. januar 2008 #48 Skrevet 7. januar 2008 (endret) .. Endret 13. januar 2008 av lissi32
Gjest Loni Skrevet 7. januar 2008 #49 Skrevet 7. januar 2008 Så det er ikke snakk om å ta seg sammen to timer, er snakk om flyreise, finne hotell eventuell, da jeg som sagt ikke har noe familie igjen i Bergen. Du trenger da ikke å overnatte for å dra i en begravelse i Bergen!
Gjest lissi32 Skrevet 7. januar 2008 #50 Skrevet 7. januar 2008 Du trenger da ikke å overnatte for å dra i en begravelse i Bergen! Har du sett prisene å fly tur retur Bergen på en fredag? Virker ikke som dere har fått med dere at jeg har ikke lyst å gå i begravelsen. Jeg har ikke noe forhold til den siden av slekta. Jeg har møtt min stefarfar noen få ganger i mitt liv, mest før jeg fylte 10. Har ikke noe forhold til han eller resten av familien da stefarmor døde i mai. Jeg har med andre ord ikke noe i Bergen å gjøre.
Gjest lissi32 Skrevet 7. januar 2008 #51 Skrevet 7. januar 2008 Du trenger da ikke å overnatte for å dra i en begravelse i Bergen! Hvorfor er det ikke frivillig om man vil delta i en begravelse? Hvorfor MÅ man gå bare fordi folk syns man bør gå??
Gjest GossipGirl Skrevet 7. januar 2008 #52 Skrevet 7. januar 2008 2 timer er det, men jeg bor ca Oslo, dette er i Bergen. Det koster penger å fly dit, det er like etter jul, går en mnd før jeg får lønning siden jeg er i ny jobb. Dessuten må jeg velge, siden jeg ikke får med meg begge deler siden det er samme helg. Dette kom ikke frem i hovedinnlegget ditt, da stiller saken seg litt annerledes. Men skal stefaren og moren din også bo på hotell? Jeg har bestemt meg for å dra med jobben. Jeg hadde forresten lavt stoffskifte og manglet noen vitaminer. Så da har jeg fått svaret på det også. Så det er ikke snakk om å ta seg sammen to timer, er snakk om flyreise, finne hotell eventuell, da jeg som sagt ikke har noe familie igjen i Bergen. Men kjære deg, du kan ikke forvente at vi skal vite dette, når du ikke skriver det.
Gjest GossipGirl Skrevet 7. januar 2008 #53 Skrevet 7. januar 2008 Hvorfor er det ikke frivillig om man vil delta i en begravelse? Hvorfor MÅ man gå bare fordi folk syns man bør gå?? Ingen her inne har påstått at du må gå, du etterspør råd, og da får du det.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #54 Skrevet 8. januar 2008 Reis til sverige. Første buss tilbake går 22:30 på søndag og 00:30 på mandag. Det drikkes en del, men ikke noe press.
Gjest FrøkenStrøken Skrevet 8. januar 2008 #55 Skrevet 8. januar 2008 Har du sett prisene å fly tur retur Bergen på en fredag? Virker ikke som dere har fått med dere at jeg har ikke lyst å gå i begravelsen. Jeg har ikke noe forhold til den siden av slekta. Jeg har møtt min stefarfar noen få ganger i mitt liv, mest før jeg fylte 10. Har ikke noe forhold til han eller resten av familien da stefarmor døde i mai. Jeg har med andre ord ikke noe i Bergen å gjøre. Jeg hadde ikke orket å svare på kommentarer fra folk som helt tydelig ikke har lest alle innleggene, og ikke har fått med seg alt som er sagt til nå. Det er lov til å ha forskjellige meninger, er jo faktisk det det handler om når man diskuterer på et forum, men jeg ser ikke vitsen i å lese det første innlegget og komme med svar på det uten å lese mer når det er kommet inn flere sider med innlegg i mellomtiden Men kjære deg, du kan ikke forvente at vi skal vite dette, når du ikke skriver det. Nei men det står at begravelsen er i Bergen, da skjønner jeg med en gang, ved hjelp av litt logisk tenking, at Bergen ikke er trådstarterens hjemsted. Da hadde det nok ikke blitt nevt mer om hvor begravelsen skulle finne sted.
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #56 Skrevet 8. januar 2008 (endret) Reis til sverige. Første buss tilbake går 22:30 på søndag og 00:30 på mandag. Det drikkes en del, men ikke noe press. . Endret 13. januar 2008 av lissi32
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #57 Skrevet 8. januar 2008 Jeg hadde ikke orket å svare på kommentarer fra folk som helt tydelig ikke har lest alle innleggene, og ikke har fått med seg alt som er sagt til nå. Det er lov til å ha forskjellige meninger, er jo faktisk det det handler om når man diskuterer på et forum, men jeg ser ikke vitsen i å lese det første innlegget og komme med svar på det uten å lese mer når det er kommet inn flere sider med innlegg i mellomtiden Nei men det står at begravelsen er i Bergen, da skjønner jeg med en gang, ved hjelp av litt logisk tenking, at Bergen ikke er trådstarterens hjemsted. Da hadde det nok ikke blitt nevt mer om hvor begravelsen skulle finne sted. Takk for støtten:O)
Gjest GossipGirl Skrevet 8. januar 2008 #58 Skrevet 8. januar 2008 Jeg hadde ikke orket å svare på kommentarer fra folk som helt tydelig ikke har lest alle innleggene, og ikke har fått med seg alt som er sagt til nå. Det er lov til å ha forskjellige meninger, er jo faktisk det det handler om når man diskuterer på et forum, men jeg ser ikke vitsen i å lese det første innlegget og komme med svar på det uten å lese mer når det er kommet inn flere sider med innlegg i mellomtiden Nei men det står at begravelsen er i Bergen, da skjønner jeg med en gang, ved hjelp av litt logisk tenking, at Bergen ikke er trådstarterens hjemsted. Da hadde det nok ikke blitt nevt mer om hvor begravelsen skulle finne sted. Jo, men ingen vet hvor langt unna hun bor. Det kunne for eksempel vært en time eller to unna.
Gjest lissi32 Skrevet 8. januar 2008 #59 Skrevet 8. januar 2008 Jo, men ingen vet hvor langt unna hun bor. Det kunne for eksempel vært en time eller to unna. Har allerede skrevet i tråden hvor jeg bor!
Gjest GossipGirl Skrevet 8. januar 2008 #60 Skrevet 8. januar 2008 Har allerede skrevet i tråden hvor jeg bor! I tråden, ja, men ikke før du forklarte meg HVOR du bodde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå