Gå til innhold

slettet

Fremhevede innlegg

Gjest lissi32
Skrevet (endret)

.

Endret av lissi32
Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet
I dette tilfelle hadde jeg uten tvil valgt å reise med jobben på 3 dagers kick off og så er du måteholden med alkohol, men mingler, er "hyggelig" og blir kjent med kollega.

Dette har jeg vurdert. Er ofte et tiltak, men blir ofte koselig når man først er i gang:O)

Skrevet

VK i Gøteborg har legendariske fester, lærerike foredrag og masse kjekke folk du kan bli kjent med!! Jeg vet hva det er, og ville uten tvil reist.

(men det blir Vk neste år også)

Gjest lissi32
Skrevet (endret)
VK i Gøteborg har legendariske fester, lærerike foredrag og masse kjekke folk du kan bli kjent med!! Jeg vet hva det er, og ville uten tvil reist.

(men det blir Vk neste år også)

.

Endret av lissi32
Skrevet

Jeg ville valgt begravelsen.

Min mors biologiske far døde før jul, og jeg har ikke møtt han så mange ganger/kjente han ikke, men jeg dro i begravelsen og er veldig glad for det. Var fint å kunne være tilstede for de andre som hadde det vondt og vanskelig selv om jeg ikke følte sorgen like sterkt som de.

Nå er jeg veldig "familiete" av meg da, er av typen som elsker familieselskaper og snakker med familien ofte daglig

Gjest lissi32
Skrevet
Jeg ville valgt begravelsen.

Min mors biologiske far døde før jul, og jeg har ikke møtt han så mange ganger/kjente han ikke, men jeg dro i begravelsen og er veldig glad for det. Var fint å kunne være tilstede for de andre som hadde det vondt og vanskelig selv om jeg ikke følte sorgen like sterkt som de.

Nå er jeg veldig "familiete" av meg da, er av typen som elsker familieselskaper og snakker med familien ofte daglig

Jeg har ikke kontakt med noen av de på min stefars side. Bare min stefar. Jeg tror ikke jeg reiser til Bergen. Min stefar forventer det ikke heller. Hadde dette vært nærmere familie hadde jeg reist, nå er det ingen som forventer at jeg kommer.

Skrevet

Det virker som du allerede har bestemt deg for å ikke gåi begravelsen. Du vurderer bare å bruke begravelsen som en unnskyldning for å slippe å delta på kick-off? Er dette et frivillig seminar eller er det forventet at du skal delta?

Hvis det er forventet at du skal delta synes jeg du skal dra. Du trenger ikke å feste.Ta evt. bare et glass vin til maten og legg deg tidlig. Ta første buss kl 24, så er du opplagt til seminaret neste dag. Arbeidsgiveren din setter sikkert pris på at du blir med, både av faglige og sosiale årsaker. At du avslutter festen kl 24 vil sikkert bare telle positivt. Da viser du at du er seriøs.

Gjest lissi32
Skrevet (endret)

..

Endret av lissi32
Gjest GossipGirl
Skrevet (endret)
Jeg har akkurat begynt i ny jobb, og en 3 dagers kick off til Sverige står for tur.

Dette er party i 3 dager til ende, tøft program med festing, og seminar og møter dagtid.

Jeg har vært hjemme siste året, syns det er tungt å komme opp om morgenen, slitsomt med masse opplæring, så kommer en 3 dagers festtur med jobben neste helg, som jeg før jul sa ja til.

I går døde farfar. Han skal begraves i Bergen, og jeg bør da være tilstede der neste helg.

Problemet mitt er: Jeg har ikke lyst til noen av tingene!

Siden jeg er ny i jobben, er det ikke så kult å komme å si at jeg ikke orker feste siden jobben min er en selgerjobb/relasjonsbygging.

Dilemma! Hva gjør jeg?? Sier til jobben jeg skal i begravelse? Sier til de i Bergen jeg skal bort med jobben, så gjemmer jeg meg i kjelleren neste helg? Det jeg har aller mest lyst til.. :tristbla:

Ikke er kult? Greit nok at det aldri er morsomt å avslå invitasjoner, men det er da mye mindre kult å dra på en kick-offhelg du ikke har interesse av.

En annen sak er at jeg uansett hadde gått i begravelsen til farfaren min, uavhengig av om jeg hadde et nært forhold til ham. Det er ikke bare snakk om å hedre den avdøde, men også å vise resten av familien respekt.

Å takke nei til turen fordi du skal delta i begravelse bør være en mer enn akseptert grunn. Det bør dessuten være greit å takke nei dersom en ikke ønsker å dra.

Endret av GossipGirl
Skrevet

Dersom du har ambisjoner i firmaet, så drar du. Enkelte ting ses på som obligatoriske, ihvertfall dersom du har en noe ledende stilling, og kick offs som dette er en av dem.

Og selv om drikkepresset er stort, så går det fint å roe den og komme seg i seng i rett tid. Når folk blir fulle legger de uansett ikke merke til hvem som er der til morraskvisten og hvem som la seg rundt midnatt.

Denne helga vil være viktig for deg både faglig og også for å danne relasjoner. Dagtid er den viktigste tiden, og sjefene har full forståelse for at du kryper til køys tidlig fordi du er litt tufs. For øvrig er det stort sett "fotfolket" som drikker seg sanseløs - sjfer og folk som har vært lenge i gamet er utrolig flinke til å få vinglasset eller ølen til å vare lenge.

Lykke til hva du enn velger å gjøre - men jeg syns faktisk du bør dra på kick-offen med mindre du er så dårlig at du blir sykemeldt.

Gjest lissi32
Skrevet (endret)

..

Endret av lissi32
Skrevet
Takk for godt svar. Jeg godtar ikke å bli sykemeldt like etter jeg har begynt i ny jobb. Er det "bare" jern og vitaminmangel skal jeg klare å jobbe samtidig som jeg kommer i form igjen. Er bare så sliten at hver minste lille anstrengelse er et ork. Jeg lurer på om jeg skal være ærlig med sjefen etter jeg har vært hos legen, fortelle ståa og kanskje spørre om jeg kan bli med den helga, og utebli fra den ene festen, og bli med på alt annet. Da har jeg to fester, og 3 dager med seminarer å være med på. Om jeg kan slippe unna den som er en times busstur unna, så jeg kan legge meg tidlig en kveld, så takler jeg nok resten.

Siden du er ny i jobben vil jeg råde deg til å heller si til sjefen at det har vært så mange nye inntrykk som må fordøyes. Du kan legge det frem som om du ønsker å være uthvilt til seminaret på dagtid, og derfor velger å legge deg tidlig og lese gjennom dagens noater istedet for å delta på denne ene festen. Du vil kanskje fremstå som litt kjedelig, men samtidig viser du faglig engasjement. Synes ikke du skal skylde på dårlig helse når du er nyansatt.

Skrevet
Jeg har akkurat begynt i ny jobb, og en 3 dagers kick off til Sverige står for tur.

Dette er party i 3 dager til ende, tøft program med festing, og seminar og møter dagtid.

Jeg har vært hjemme siste året, syns det er tungt å komme opp om morgenen, slitsomt med masse opplæring, så kommer en 3 dagers festtur med jobben neste helg, som jeg før jul sa ja til.

I går døde farfar. Han skal begraves i Bergen, og jeg bør da være tilstede der neste helg.

Problemet mitt er: Jeg har ikke lyst til noen av tingene!

Siden jeg er ny i jobben, er det ikke så kult å komme å si at jeg ikke orker feste siden jobben min er en selgerjobb/relasjonsbygging.

Dilemma! Hva gjør jeg?? Sier til jobben jeg skal i begravelse? Sier til de i Bergen jeg skal bort med jobben, så gjemmer jeg meg i kjelleren neste helg? Det jeg har aller mest lyst til.. :tristbla:

Er det ikke selvsagt hva du må? måtte du gå inn hit virkelig for å spørre?

Lurer egnetlig på hva slags jobb du har skaffet deg, siden det er festing i tre dager......

Gjest lissi32
Skrevet (endret)

..

Endret av lissi32
Gjest lissi32
Skrevet (endret)
Siden du er ny i jobben vil jeg råde deg til å heller si til sjefen at det har vært så mange nye inntrykk som må fordøyes. Du kan legge det frem som om du ønsker å være uthvilt til seminaret på dagtid, og derfor velger å legge deg tidlig og lese gjennom dagens noater istedet for å delta på denne ene festen. Du vil kanskje fremstå som litt kjedelig, men samtidig viser du faglig engasjement. Synes ikke du skal skylde på dårlig helse når du er nyansatt.

.

Endret av lissi32
Skrevet
Nå vet jeg faktisk ikke hva som feiler meg engang. Jeg selv som prøver å tenke positivt å si at jeg sikker bare mangler noe vitamier eller noe. For alt jeg vet er jeg sykemeldt neste helg-selv om jeg nekter det nå. Men selvsagt er det noe alvorlig har jeg jo ikke noe valg.

Enig at det er dumt å klage på helsa nå, det ville jeg aldri gjort ellers, men nå skal jeg til legen denne uka.

Er ikke den som legger meg syk bare fordi jeg er trøtt!

Hvis du er syk må du selvsagt prioritere helsa. Hvis du er syk skal du ikke presse deg til å bli med på kick-off. Legen din kan sikkert gi deg noen gode råd.

Gjest lissi32
Skrevet
Hvis du er syk må du selvsagt prioritere helsa. Hvis du er syk skal du ikke presse deg til å bli med på kick-off. Legen din kan sikkert gi deg noen gode råd.

Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er fordi jeg sliter så med samvittigheten.

Som flere sa her at om jeg har ambisjoner i selskapet bør jeg være med. Jeg har jo det og tror fint jeg kan gjøre en bra selgerjobb selv om jeg ikke er med på denne turen.

Jeg har litt problemer med å melde meg av dette opplegget, vil ikke opptre som stakkarslig eller sliten osv.. nyansatt som sagt. MEN jeg må jo ta hensyn til hva legen sier. Blir godt og spennende å få vite hva som er galt. Deilig når ting kan rettes på, man kan få medisiner! Jeg har ikke følt meg frisk eller uthvilt på et år. Helt tappet for energi. Gleder meg til å sprudle av energi og sprette opp om morgenen:O)

Skrevet
Hva er det selvsagt at jeg må??? I begravelsen til en fyr jeg har sett 5 ganger, en gang siste 15 år???

Hvis du leser tråden finner du ut hva jeg jobber med. Er et kickoff, er ikke festing på dagen i 3 dager. De fleste store bedrifter har kickoffs, sette pris på de ansatte, motivere, bli kjent osv. Jeg syns det er en flott gest å gjøre for sine ansatte en gang pr år.

jeg skjønner ikke hvorfor du spør her inne, du har jo allerede bestemt deg før du skrev.

Ekelte ganger i livet, så må man velge annerledes enn hva man i utgpunktet ville ha gjort ellers. En mann du har sett 5 g siste 215 år. Ja,vel,men for din fam skyld? Kansje for din egen del? kansje du kan vise slekten at du bryr deg litt? Ofte kan det være bra å gjøre et slikt "offer" Noe man kan vøre glad for senere i livet

Skrevet
Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er fordi jeg sliter så med samvittigheten.

Som flere sa her at om jeg har ambisjoner i selskapet bør jeg være med. Jeg har jo det og tror fint jeg kan gjøre en bra selgerjobb selv om jeg ikke er med på denne turen.

Jeg har litt problemer med å melde meg av dette opplegget, vil ikke opptre som stakkarslig eller sliten osv.. nyansatt som sagt. MEN jeg må jo ta hensyn til hva legen sier. Blir godt og spennende å få vite hva som er galt. Deilig når ting kan rettes på, man kan få medisiner! Jeg har ikke følt meg frisk eller uthvilt på et år. Helt tappet for energi. Gleder meg til å sprudle av energi og sprette opp om morgenen:O)

Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver. Jeg har også masse vilje, engasjement og virkelig lyst til å gjøre en god jobb. Jeg brenner virkelig for det jeg jobber med. Men jeg mangler energi. Jeg klarer ikke å jobbe 100% stilling selv om jeg ønsker det. Min løsning er å jobbe deltid. Jeg gir alt når jeg er på jobb, men trenger noen dager innimellom for å lade opp batteriene.

Jeg skulle også ønske at det fantes en vidundermedisin som ga meg energi. Dessverre er det ikke alltid så enkelt. Noen ganger må man bare tilpasse livsstilen til det energinivået man har. Hvis man er heldig får man gradvis mer energi. Men en ting er sikkert, du får ikke mer energi av å presse deg og slite deg ut. Da kan det ende med at du istedet møter veggen. Du må finne en balanse.

Nå er det nok ekstra slitsomt siden du er ny i jobben. Det blir ofte bedre etterhvert. Utfra det som har kommet frem i de siste innleggene er jeg mer usikker på om det er rett å dra på kick-off. Kanskje du faktisk trenger denne helgen til å lade batteriene istedet? Er usikker på hvordan det er best å legge det frem for arbeidsgiver. Følg magefølelsen din, lytt til kroppens signaler og prat med legen din. *Klem*

Gjest lissi32
Skrevet
jeg skjønner ikke hvorfor du spør her inne, du har jo allerede bestemt deg før du skrev.

Ekelte ganger i livet, så må man velge annerledes enn hva man i utgpunktet ville ha gjort ellers. En mann du har sett 5 g siste 215 år. Ja,vel,men for din fam skyld? Kansje for din egen del? kansje du kan vise slekten at du bryr deg litt? Ofte kan det være bra å gjøre et slikt "offer" Noe man kan vøre glad for senere i livet

Som jeg har sagt, jeg har ikke mer slekt, er ikke mer familie. Er min stefar, og hans døde far det er snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...