Gjest lissi32 Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 (endret) . Endret 13. januar 2008 av lissi32
Merneith Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Nå vet jeg ikke hvor nært forhold du hadde til farfaren din, men jeg blir forbauset om familien din synes det er så kult om du drar på kick-off i stedet for begravelse (selv om du bare bruker det som unnskyldning)...
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde dratt i begravelse. Ingen tvil.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Begravelse ja.. Jeg hadde generelt vært skeptisk til en 3 dagers party seminar med jobben.. Ble egentlig nyskjerrig på hva slags sted du jobber på. Virker ikke så særlig seriøst for min del.
Cata Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Siden det er såpass nær familie så ville jeg nok dratt i begravelsen. Regner med at jobben har forståelse for det.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde generelt vært skeptisk til en 3 dagers party seminar med jobben.. Ble egentlig nyskjerrig på hva slags sted du jobber på. Virker ikke så særlig seriøst for min del. Om du er født i 86 forstår jeg at du ikke har mye erfaring når det kommer til arbeidslivet. For på VELDIG mange arbeidsplasser, også seriøse bedrifter, som holder seminar over flere dager, fester også når de er der. Blir gjerne noen øl eller drinker etter middag. ser ikke hva som er useriøst med det.
Merneith Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde generelt vært skeptisk til en 3 dagers party seminar med jobben.. Ble egentlig nyskjerrig på hva slags sted du jobber på. Virker ikke så særlig seriøst for min del. Det er kjempevanlig innenfor privat næringsliv med 3-dagers kick-off. Ikke for det, offentlig sektor har nå sine fylleseminarer, men med litt mindre rappelering og strikkhopping
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde generelt vært skeptisk til en 3 dagers party seminar med jobben.. Ble egentlig nyskjerrig på hva slags sted du jobber på. Virker ikke så særlig seriøst for min del. Kjip kommentar... Det er ganske vanlig at arbeidsplasser har kick-offs og fester for de ansatte. Trivsel er viktig. Da er det verre for alle de offentlige ansatte, de får aldri vært på slikt og kick-offs. Det er viktig at man ikke er festbrems og viser seg på samlingene. Men i dette tilfellet ville jeg helt klart ha valgt å delta i begravelsen til en far-far!
Annie Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Man velger selvfølgelig begravelse. Noe annet ville vært utenkelig i mine øyne.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Det er kjempevanlig innenfor privat næringsliv med 3-dagers kick-off. Ikke for det, offentlig sektor har nå sine fylleseminarer, men med litt mindre rappelering og strikkhopping Men klining og ONS er det i begge sektorene, så det er felles.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Jeg hadde generelt vært skeptisk til en 3 dagers party seminar med jobben.. Ble egentlig nyskjerrig på hva slags sted du jobber på. Virker ikke så særlig seriøst for min del. Eh...du har vært på fest før eller? Har du noen gang jobbet i arbeidslivet? Kick-offs, fester, reiser, seminar, kurs, konferanser, møter lagt til spennende steder osv. er helt vanlig!! Uten dette hadde jo ikke arbeidslivet vært nyttig!
Gjest lissi32 Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 (endret) . Endret 13. januar 2008 av lissi32
Gjest lissi32 Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 (endret) Eh...du har vært på fest før eller? Har du noen gang jobbet i arbeidslivet? Kick-offs, fester, reiser, seminar, kurs, konferanser, møter lagt til spennende steder osv. er helt vanlig!! Uten dette hadde jo ikke arbeidslivet vært nyttig! . Endret 13. januar 2008 av lissi32
Merneith Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Det er min stefar sin far som er død. Jeg har et nært og godt forhold til min stefar bodd med meg siden jeg var 1, men har sett min farfar 1 gang på de 15 siste årene, så jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å dra i begravelsen. (...) Sliter litt med å ta en avgjørelse. Og hva tror du stefaren din vil tenke over at du ikke vil være sammen med han i sorgen? For meg ville det ikke vært et spørsmål engang om jeg skulle dra.
Gjest lissi32 Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 (endret) [q.. Endret 13. januar 2008 av lissi32
Gjest lissi32 Skrevet 5. januar 2008 #16 Skrevet 5. januar 2008 (endret) . Endret 13. januar 2008 av lissi32
Rosalie Skrevet 5. januar 2008 #17 Skrevet 5. januar 2008 Man velger selvfølgelig begravelse. Noe annet ville vært utenkelig i mine øyne. Og for øvrig så trenger man ikke å stupfylle på slike kick-offs eller andre jobbfester, heller, selv om andre gjør det.
Gjest L@dy i.i Skrevet 5. januar 2008 #18 Skrevet 5. januar 2008 I dette tilfelle hadde jeg uten tvil valgt å reise med jobben på 3 dagers kick off og så er du måteholden med alkohol, men mingler, er "hyggelig" og blir kjent med kollega.
LilleBille Skrevet 5. januar 2008 #19 Skrevet 5. januar 2008 Det er opplagt at det er forskjell på Kick-off og kick-off. Ofte blir det noe festing - men de gangene mitt gamle firma hadde sånt - hadde vi tidlig start og tøft program hele dagen - og tidlig start dagen etter - og man stillte klar og opplagt dagen etter - så det var de ferreste som orket mer enn en drink evt cognac til kaffen. Mulig at dette er spesielt - men jeg har alldri opplevd det som fyllefester. Men det er jo ikke noe tvil om at det sosiale er veldig viktig. Og det er viktig å delta for å bli en del av fellesskapet. Jeg ville snakket med stefar og hørt hva han mente om begravelse eller ikke. Man kan godt være sammen i sorgen/støtte hverandre selv om man ikke nødvendigvis er tilstede. Jeg synes ikke det er helt opplagt at du skal prioritere begravelsen da jeg ofte synes pliktoppmøte er unødvendig.
Gjest Purple Skrevet 5. januar 2008 #20 Skrevet 5. januar 2008 Hvis du velger å dra med jobben, MÅ du ikke være oppe hele natta. Det går an å ta kvelden tidlig, du trenger ikke si fra til noen engang, kan bare "snike" deg ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå