Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått en bitteliten flekk med hårfarge på et av skjørtene mine og lurer på om noen har noen ideer til hva jeg kan putte på for at det skal hjelpe før jeg slenger den i vaskemaskinen? Har tatt på litt vann og det hjelp, men noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs om det er noe håp for skjørtet ditt.. Jeg har ihvertfall aldri fått bort hårfarge fra klær.

Kaansje du kan bleke hele skjørtet i klorin forresten? siden det er hvitt..

Skrevet

Jeg tror skjørt er avgått med døden... Men du kan prøve med oppvaskpulver og/eller klorin.

Skrevet
spørs om det er noe håp for skjørtet ditt.. Jeg har ihvertfall aldri fått bort hårfarge fra klær.

Kaansje du kan bleke hele skjørtet i klorin forresten? siden det er hvitt..

Ihh, det er svart og hvitt.. Pokker.. Deler av flekken ble borte med vann hvertfall.. Puttet på store mengder shampoo (det får jo bort hårfarge fra kroppen) og skyllemiddel på flekken før jeg kastet den inn i vaskemaskinen.

Gjest Madre Mia
Skrevet (endret)

Har gjort noen slike tabber selv også. Lyse håndklær og t-skjorter som er blitt brunflekkete. Heretter bruker jeg kun svarte t-skjorter og håndklær når jeg farger håret.

Er skjørtet ditt av bomull, kan du prøve å blande ut litt klorin og vann i en kopp, dyppe en bomullspinne nedi og dytte den på flekken til den blekner bort. Da har man god kontroll på hva man gjør. Husk å skylle godt etterpå.

Er skjørtet av annet stoff og flekken fremdeles våt, kan man prøve Vanish. tok ihvertfall rødvinsflekkene av damaskduken min.

Lykke til!

Endret av Madre Mia
Skrevet
Ihh, det er svart og hvitt.. Pokker.. Deler av flekken ble borte med vann hvertfall.. Puttet på store mengder shampoo (det får jo bort hårfarge fra kroppen) og skyllemiddel på flekken før jeg kastet den inn i vaskemaskinen.

Sånn til neste gang.. Får du en flekk som vanskelig lar seg fjerne, så ikke putt plagget i vaskemaskinen før du har fått bort flekken. Vaskemaskinen kan fiksere fargen inn i fibrene slik at du aldri får bort flekken.

Oppvaskpulver er genialt :)

Skrevet

Jeg fikk hårfarge på klærne hos frisøren en gang Hun sa at de pleide å spraye masse hårspray på flekken. Det hørtes litt rart ut, men det virket faktisk. Men det må nok gjøres med en gang og i alle fall før man vasker plagget.

Skrevet

Æsj da.. Så da var det et dårlig sjakktrekk å putte den i vaskemaskinen.. Og jeg som ikke har noen stopp funksjon på den. Jaja.. Da får jeg heller ta av den nederste skjøten og sy på en ny kant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...