Gjest Chrizzy Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Noen som har et godt forslag? Skal ha folk her i morgen, lager en ostekake som er så god, så skal jeg lage en sjokoladekake (langpanne) mest til ungene egentlig. Tenkte på å lage en gulrotkake også, men det blir så mye ost, kanskje det passer bedre med noe annet. Takker for forslag
Bomull Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Hva med suksessterte? (mandelbunn med gul smørkrem)
Gjest Chrizzy Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Hva med suksessterte? (mandelbunn med gul smørkrem) Ja, den er så god! Er bare det at min svigersøster (som inviterer oss kjempeofte) alltid lager den kaken, er nesten lei den selv
Bomull Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Ja da skjønner jeg at du ikke vil lage den! Hva med bløtkake? Det er superlett! Evt, muffins eller eplekake?
Gjest Chrizzy Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Ja, bløtkake, det er enkelt. Har du noen knep som gjør den ekstra god?
Bomull Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Det jeg synes er veldig viktig er å dynke den masse! Jo mer jo bedre, for tørr kake er grusomt. Og ikke minst, ikke spar på kremen Jeg pleier å lage jordbærkrem som jeg har i midten av syltetøy og vanlig krem.
Opal Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Jeg foreslår en Marengskake, enkel å lage og veldig god: 3 eggehviter stivpiskes, ha i 3 dl farin – litt og litt. Ha i 3 ss potetmel og 1 ts. bakepulver Ha i smurt form – str 24. Settes i kald ovn på 150 gr. i 1,5 timer Pisk 2 pk fløte og bland i 2-4 banan ( jeg bruker 3-4 bananer) Slå over bunnen. Kan pyntes med kivi eller pikekyss. Bunnen ser litt knust ut når du tar den ut, men det skal være sånn
Gjest camilla25 Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Jeg foreslår en Marengskake, enkel å lage og veldig god: 3 eggehviter stivpiskes, ha i 3 dl farin – litt og litt. Ha i 3 ss potetmel og 1 ts. bakepulver Ha i smurt form – str 24. Settes i kald ovn på 150 gr. i 1,5 timer Pisk 2 pk fløte og bland i 2-4 banan ( jeg bruker 3-4 bananer) Slå over bunnen. Kan pyntes med kivi eller pikekyss. Bunnen ser litt knust ut når du tar den ut, men det skal være sånn Hei hei.. denne høres kjempe god ut.. deler du opp bananene eller moser du dem?? Mvh Camilla
lille blå Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 det er jo også mulig å lage gjærbakst, vet at mange som ikke er veldig glad i mektige kaker ofte er veldig glad i boller, kringler osv... da får man litt av hvert !!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå