Gjest hyggelig Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Jeg var på kino igår, og valgte luksussalen bare for å få litt forandring. for å komme inn i salen må man gå gjennom baren som hører til luksuskinosalen. greit nok det. bak disken stod det ei jente. det var ingen kunder i lokalet. da jeg og typen hadde satt oss til rette i kinosalen ble jeg tørst, og kom på at de sikkert solgte noe å drikke i baren. (doh...) så jeg gikk til jenta bak disken og spurte hva slags drikke de hadde. da sa hun: "du får jo en gratis flaske vann/brus/kaffe+ en stratos på billetten din. men du tenker kanskje på noe annet?" jeg hadde ikke hørt noe som helst om gratis drikke og stratos, og det stod heller ingenting på billetten. men jeg sa jatakk til en pepsi max og stratos, da da jeg kom inn i kinosalen så jeg meg rundt for å se om det var andre med stratos og brus der, men de fleste hadde dispenserbrus fra kiosken. da jeg kom hjem sjekka jeg internettsidene til kinoen, og der stod det kun i en bisetning at man kunne få seg en kopp kaffe til filmen hvis man ville det. så det jeg lurer på er hvordan praksisen med luksussaler er rundt om i landet. er det vanlig med gratis brus og sjoko? hva koster det?
Nausicaä Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Hvor var du på kino? Her i Bergen har de ikke slike luksus-tilbud. Ikke som jeg vet om i hvertfall, og jeg går på kino ganske ofte. Det eneste "luksus"-tilbudet jeg har fått i det siste var 2 gratis kjærlighet på pinne da vi kjøpte en meny med popcorn og brus.
Gjest hyggelig Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 jeg var i tromsø. jeg synes liksom det var så merkelig at det ikke stod noen plasser at det var gratis, og at det ikke så ut som om noen visste om tilbudet heller. vanligvis hvis det er noe som er gratis så står det jo folk med bruskasser e.l. å deler ut ved inngangen. her var det liksom bare flaks at jeg fikk vite om tilbudet! ikke var det slik at dama bak disken var stressa og opptatt heller... hmm.
estrella Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 I Sandnes får en en kopp kaffe eller te, samt twist.
ToveM Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 I Sandnes får en en kopp kaffe eller te, samt twist. Og slik er det vel i Stavanger og
Gjest joje Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Nå er det en stund siden jeg var i VIP- salen i Fredrikstad, men sist jeg var der så fikk man gratis kaffe/kakao/te. Synes også å kunne huske at vi fikk en sjokolade. Billetten tror jeg var 30 kr dyrere enn til de andre salene. VIP- salen skal vist også være bedre enn de andre salene. Stolene er bedre og det er bord mellom hver andre stol. Det er også større høydeforskjell mellom radene enn det er i de andre salene. Vet ikke om dette har noe innvirkning på prisen da.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Ka heitte den salen i Sandnes (luksussalen)? ka tal ?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 jeg var i tromsø. jeg synes liksom det var så merkelig at det ikke stod noen plasser at det var gratis, og at det ikke så ut som om noen visste om tilbudet heller. vanligvis hvis det er noe som er gratis så står det jo folk med bruskasser e.l. å deler ut ved inngangen. her var det liksom bare flaks at jeg fikk vite om tilbudet! ikke var det slik at dama bak disken var stressa og opptatt heller... hmm. Jeg har vært i luksussalen i Tromsø mange ganger. Hver gang har jeg først fått opplyst om drikke+sjokolade når jeg kjøpte billetten, for så å få en ny påminnelse av personen bak bardisken. Har nok bare vært en forglemmelse i to ledd som gjorde at du ikke fikk beskjed.
Bønna Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Finnes noe sånt i Oslo? Nei, det gjør det ikke. Alle saler og kinoer koster det samme. Men på den annen side er det ikke akkurat noen hemmelighet at det er materialkvalitetsforskjeller mellom du ulike kinoene og salene her.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Finnes noe sånt i Oslo? Ikke stratos og kaffe, men Gimle har vinbar. Filmer deretter.
Bønna Skrevet 21. september 2008 #12 Skrevet 21. september 2008 Ikke stratos og kaffe, men Gimle har vinbar. Filmer deretter. Luksussalen i Trømsø har neppe samme filmprofil som Gimle. Her det ikke snakk om kvaliteten på filmene som vises (uten at det betyr at jeg mener det er kvalitetsfilmer som vises på Gimle), men kvaliteten på salens materielle fasiliteter. Dessuten har vel alle Oslo-kinoene bar nå?
Klematis Skrevet 21. september 2008 #13 Skrevet 21. september 2008 I Trondheim synes jeg å huske at du får brus, popcorn og (eller?) en liten boks med ferdigutplukka smågodt. Og så er det mulig å kjøpe øl og vin i salen før filmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå