Gå til innhold

budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lyst til å legge ut sitt budsjett her, hva de brukte på diverse. aner ikke hva alt koster jeg. Noen som hadde busjett på ca 70-80 000? Med ca 60 gjester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har lyst til å legge ut sitt budsjett her, hva de brukte på diverse. aner ikke hva alt koster jeg. Noen som hadde busjett på ca 70-80 000? Med ca 60 gjester?

Jeg har bare begynt å planlegge, men vi har satt opp et ca budsjett utifra tall jeg har hentet her på kg og andre steder på nettet (catering/baker/osv)

Til ca 65 gjester

Lokale, fredag-søndag: 12.000 kr

Mat (buffet, catering/lage noe selv): ca 12.000 kr

Servitører: har satt av 4500 kr til 4 servitører, tenkte vi skulle spørre noen venner av min svigerinne elns, siden vi skal ha buffet er det mest rydding og sjenking av vin det dreier seg om

Alkohol:

Velkomstdrink, cava: ca 1000 kr (100 kr pr flaske)

Vin til maten: 6300 kr (120 kr pr flaske, beregnet 3 glass pr pers)

Kaffe avec, baileys/cognac: ca 1100 kr (beregnet 250 kr pr flaske)

Fri bar, øl/vin/baileys/cognac/whisky: ca 5000 kr (pappvin, billig øl og ca 260 i snitt pr flaske for brennevinet (harrytur;))

Alkoholfritt: ca 500 kr

Nattmat, pølse eller sodd tenker jeg: ca 2000

Bryllupskake: 3575, beregnet 55 kr pr stykke (vurderer å bake denne selv for en brøkdel av prisen - stativ får man på ebay til 160 kr)

Musikk, band: ca 7000 kr

Fotograf: ca 7000 kr (har funnet en fotograf jeg synes er flink, men mulig vi lar en kompis gjøre dette).

Dekorasjon/invitasjoner/bordkort osv: ca 4600

Frisør *2: 3000 kr

Makeup: skal få kusinen min som er make-up-artist til å gjøre dette

Brudebukett: 2000 kr

Brystbukett (4 stk): 600 kr

Antrekkene:

Brudekjole: 12000 kr (men antar at jeg kommer til å bruke mindre)

Tilbehør, undertøy/sko/slør/underskjørt/etc: 2000 kr

Dress: 5000 kr -får se om de holder...

Solist i kirken: har satt av 1500, aner ikke hva det kan koste jeg...

Bil: gratis, min kommende svigerfar har veteranbil :)

Hotell bryllupsnatta: 2200 kr, vanlig rom i et ok hotell, er ingen flotte hoteller med suite her, og jeg gidder ikke dra inn til Oslo for noen timer ;)

Samlet: ca 88.300 kr

Ringer og bryllupsreise kommer utenom... Vi vurderer som sagt å kutte ut fotografen, har en kompis som tar veldig bra bilder, jeg ønsker ikke å bruke så mye penger på kjole, tilbehør bestiller jeg på ebay (mulig kjolen blir bestillt der og!) osv.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvor mye vi skal bruke på bryluppet, men håper å skal klare meg med rundt 50.000,-... er da mellom 55-70 gjester... har ikke fintelt gjestelisten enda... :)

Gjest Linn24
Skrevet (endret)

vi blir ca 60 gjester, og har et budsjett på ca 100.000,-

håper vi klarer å holde oss innenfor dette. vi har ikke regnet på noe enda, bortsett fra festen, som kommer på ca 60.000,-

helt sprøtt å tenke på, når man tenker på at det er en fest liksom. men det er jo en bryllupsfest da, og det er jo bare en gang. men svindyrt er det.

lagde forresten helt enkle invitasjoner i går. 28 stk. det kom på 500 kr uten frimerker. nesten billigere å kjøpe ferdig vettu.

Endret av Linn24
Gjest snazaroo
Skrevet

Jeg kan legge ut vårt, så kan du se.

Vi inviterer 46 til middag (inkl oss) og 28 som kommer på festen etterpå.

Lokale, grendehus; 4300 kr (fre til søn inkl vask)

Kjolen,sko,underskjørt, undertøy, slør; 7000 kr (innkjøpt allerede)

Mat, tapas; 11500 kr

Kirke/prest; 2000 kr

Musikkanlegg, leie; 5000 kr (ca, uvitende hva det koster?)

Dress til mannen; 2500 kr (funnet den allerede)

Brudepike og brudesvenn klær; 1300 kr (brudepikekjole er kjøpt)

Fotograf, en bekjent, vi får alle bilder; 4000 kr (i kirken og bryllupsbilder)

Alkohol (helt umulig å vite hvor mye??); 7000 kr (planlegger svensketurer)

Blandevann, brus og til drinker; 1000 kr

Brudebukett; 1000 kr (enkel med rosa calaer)

Innbydelser, bordkort, takkekort; 1000 kr (skal lage dette selv)

Blomster og pynt; 1000 kr (enkelt og pent)

Bryllupskake; 3000 kr (aner ikke hva det koster?)Servietter, duker, lys; 1000 kr (rabatter av bekjent)

SUM 52 600 kr

Lykke til!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ANTREKK/BLOMSTER

Brudebukett 1700

knapphullsblomster x 5 = 1000

Antrekk brudgom 4000

Antrekk brud 4000

Tilbehør brud 2000

Hår + sminke brud 2500

KIRKE

sanger kirke1500

leie kirke 2500

Blomster kirke 500

Betale prest?

pynting bil 200

Fotograf 5000

TRYKKSAKER

Invitasjoner1500

kirkeprog 300

bordkort 300

menyark 500

takkekort 700

MIDDAG

Leie lokale 5500 (FRED-SØN)

vordrink 3000

snacks 400

Middag 22000 (22000/55=400)

drikke middag 8250 (150*55 = 8250)

Leie anlegg?

DJ fest 1000

kokk/servitører 7500

pynt til bordet 800

blomster til bordet 1000

bryllups kake 3000

kaffe/avec 1500

Sprit/blandevann til bar 3000

Nattmat? (pølser/øl) 1500

Diverse 2000

SUM 88650

Skrevet

Vi var ca 66 gjester da vi giftet oss i sommer.

Bryllupet kom på ca 70000. Men hadde uten alcohol

Men vær klar over at det nok dukker opp ting du ikke har tenkt på i budsjettet. vi fant ut at vi ville ha en gjeste bok der alle gjestene skrev småp hilsner, fruktfat som gjestene kunne kose seg med mellom kirken og middagen(vi var hos fotografen), lys, blomster, ++

Hadde et rimelig lokale, ca 2200 ink vask fredag- søndag, brudekjolen kom på 10000, frisøren på ca 2500, middagen på rett under 30000, blomster på ca 5000, fotograf på ca 6000 ink album, uten takkekortene kom på ca 2000.

må også tenke på porto til takkekort og innbydelser.

skal du lage innbydelsene, bordkortene og sangheftene selv??

Jeg fant ut at det ble ca samme prisen, men brukte veldig mye tid på å lage de. men ble jo fine og personlige også da... Men tok VELDIG lang tid!!!

Vil bare ønske deg lykke til, det blir en kjempe dag, men den går så altfor fort!!!!

vi hadde en fin dag, eneste som kunne vært annerledes er at noen burde sagt fra at kjolen min lå litt feil så alle så veldig godt beina mine når jeg gikk/sto. været var ikke helt topp men fikk tatt utebilder likevel- bordplasseringen tok lang lang tid men ble vellykket. Gav bort ansvaret for å kopiere opp sanger og samle inn de som kom, og ble derfor gledelig overrasket over alle som hadde laget sanger. Bildene i sangheftet er finest i farger.

Husk å lage program for kirka, har jobbet i kirka i mange år og det er veldig koselig og fint!!!

For min del var det værste og gi slipp på komtrollen i dagen før bryllupet. Dette hadde hovedsakelig jeg planlagt tildels sammen med forlover og mannen min, men jeg var helt uforberedt på all den gode underholdnigne familie og venner hadde laget til oss. Vi hadde forresten ikke band/anlegg, men veldig mange underholdnings innslag og endel koselig prating me gjesten mellom innslagene.

Dagen går så altfor fort!!! Lykke til

Skrevet

Vi blir ca 45 stykk, og slik det ser ut nå, havner vi nok på 100 000 :sjenert:

Skrevet

Vi blir ca 100 gjester og har et budsjett på ca 185 000. Da har middagen og festen på restaurant/hotell, men har ikke fri bar etter kaffen. Mat og drikke alene kommer på ca 100 000. Ellers er vel brudekjolen og dressen det dyreste (9000 og 6000). Vi har også inkludert grilling dagen før (med drikke), gaver til de som har hjulpet oss og alle mulige småting i dette. Regner med at det kan komme til noe ekstra også, som vi ikke har tenkt på. Bryllupsreise har vi ikke tatt med i beregningen :goodbye: Å som jeg gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...