Gå til innhold

tidsfrister på papirer

Anbefalte innlegg

Gjest brudgjest
Skrevet

hvilke tidsfrister og behandlingstid er det på alle de statlige papirene som skal være i orden før bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
hvilke tidsfrister og behandlingstid er det på alle de statlige papirene som skal være i orden før bryllupet?

Skjemaet kan lastes ned her og er gyldig i 4 måneder, behandlingstiden varierer fra kontor til kontor virker det som (alt fra 1 uke til 6-7 uker har jeg hørt om, sikkert greit å være ute i god tid).

Endret av Concertina
Skrevet

Er det andre papirer vi trenger å fylle ut enn Prøving av ekteskap og forlovererklæring? Og navnebytteskjema da.? er det flere?? Skal prøving om ekteskap sendes til folkeregisteret? hvor skal forlovererklæringen sendes? er rimelig blank på det området der.

Kirken sa de skulle sende oss noen papirer/brosjyre eller noe før jul, men har ikke mottatt noe ennå.

Skrevet
Er det andre papirer vi trenger å fylle ut enn Prøving av ekteskap og forlovererklæring? Og navnebytteskjema da.? er det flere?? Skal prøving om ekteskap sendes til folkeregisteret? hvor skal forlovererklæringen sendes? er rimelig blank på det området der.

Kirken sa de skulle sende oss noen papirer/brosjyre eller noe før jul, men har ikke mottatt noe ennå.

Det er ikke flere papirer nei, og det er folkeregisteret som skal ha alle papirene (det står det også uthevet i den linken jeg postet).

Skrevet
Det er ikke flere papirer nei, og det er folkeregisteret som skal ha alle papirene (det står det også uthevet i den linken jeg postet).

Ok. takk skal du ha :) Skal vigsleren ha papirene om prøving av ekteskap? Ettersom man kan krysse av på om man vil ha dem sendt direkte til vigsleren?

Skrevet
Ok. takk skal du ha :) Skal vigsleren ha papirene om prøving av ekteskap? Ettersom man kan krysse av på om man vil ha dem sendt direkte til vigsleren?

Vigsleren som skal ha papirene på prøving av ekteskap ja :)

Skrevet
Vigsleren som skal ha papirene på prøving av ekteskap ja :)

Ok. Takk for informasjonen :) Greit å vite slikt nå som d bare er igjen ca 5 mnd til bryllupet. Har litt lengre tid på planleggingen du da :)

Skrevet
Ok. Takk for informasjonen :) Greit å vite slikt nå som d bare er igjen ca 5 mnd til bryllupet. Har litt lengre tid på planleggingen du da :)

Jeg har kjempegod tid, men forhåpentligvis så dukker det opp noe smått i mellomtiden, så like greit å få unna noe før ammetåka slår inn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...