*Svima* Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har nettopp skiftet til Mandriva Linux etter å ha brukt Windows XP de siste årene, og er veldig positivt overrasket. Det er intuitivt, pent og til og med den gamle kasserte stasjonære går som en drøm. Jeg prøvde Windows Vista for en stund siden, og ble kjempeskuffet. Det krevde jo så mye ressurser at selv helt nye, kraftige maskiner gikk tregere. Hvilket operativsystem bruker du?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har kjørt Windows server 2003 både på laptop, filserver og stasjonær i mange år. Funker helt knirkefritt og for de som undrer, det er absolutt ingen problemer med å kjøre server på workstation.. Fordelen er at du må stille ned sikkerheten på systemet i motsettning til feks. XP som alt står på vidt gap som default. Ser nesten helt identisk ut som xp, for de som ønsker det.
Gjest Lea Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 OSX (Leopard og Tiger) på Mac (har en til jobb og en privat) og Windows XP på en annen PC. OSX fungerer veldig bra, men det er greit å ha tilgang til en Windowsmaskin også. Har brukt XP siden det kom og har ikke hatt trøbbel, men det er tvilsomt om jeg kommer til å gå over til Vista hjemme med det første.
FantasDick Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 XP på den stasjonære og laptopen min, og Vista på samboerens laptop. Vista slår seg vrang i tide og utide, men sambo synes det er så kult at han må beholde. Linux prøvde jeg på den stasjonære en stund, men taklet det ikke..
SilkeSatan Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Vista:( Men har store planer om å bytte til xp elns igjen.
mamut75 Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Hos oss bruker vi 2xLaptop : XP Stasjonær: Linux Server: Windows server 2003
Gjest Veronica Mars Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest Vilya i.i. Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har XP på jobb, og Kubuntu LInux hjemme. Strengt tatt har jeg både Ubuntu, Kubuntu og Xubuntu, men foretrekker Kubuntu av de tre. *Gleder meg til KDE4 kommer til uka*
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Stasjonær: Ubuntu Linux 7.10 og Windows 2000 (hender jeg får spill-kick av og til, selv om det ikke er så ofte). Bærbar: Ubuntu Linux 7.10 Server: Ubuntu Server 6.06 LTS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå