Gå til innhold

glassplate over kjøkkenbenk

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg vakler litt mellom å velge dette eller helt enkle, hvite mosaikkfliser. Fordelen er at jeg da kan male vegge under glassplaten grå som resten av leiligheten, men ulempen er jo at det sikkert er noe herk å fjerne glassplaten for å male om dersom jeg maler leiligheten på nytt en gang.

Tenkte dere som har slik glassplate på disse tingene? Og har dere angret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi valgte ikke glassplater (pga prisen), men har en bekjent som har glassplater og han har en slags skinne oppe og nede som kan løsnes og vippe ut glasset.

Da vi sjekket ble vi anbefalt å bestille platene med hull til skruer med jevne mellomrom. Da kunne man bare skru ut disse når det skulle males og sette på plass igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha glassplate med malt bakside, eller tapet på veggen bak. Vi får se hva vi velger. Men glass blir det. Herdet med utfresede hull til skruer slik at det er lett å skifte det bak :) Ikke noe problem. Vet at noen fester den med silikon, men det er IKKE fint fordi uansett om du velger silikon uten farge så vil den synes og det ser sølete ut......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vurdert glassplate i mange år nå, men kom faktisk frem til at det er finere med kun tapet (nå har vi stålbenk som går 12-13 cm oppover vegger, og det tar det verste av sprut o.l.). Nå tittet jeg på denne videoen - http://www.abctv.no/i.d./57109 - og der blir det også vist til at det går fint an å kun ha tapet... Så mitt tips (hvis det passer inn) å droppe både glass og fliser. :)

Jeg liker fliser og glass fordi det er blankt. Jeg er veldig glad i blanke, glatte flater :)

Noen som vet hvor mye man betaler for slikt herdet glass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg vakler litt mellom å velge dette eller helt enkle, hvite mosaikkfliser. Fordelen er at jeg da kan male vegge under glassplaten grå som resten av leiligheten, men ulempen er jo at det sikkert er noe herk å fjerne glassplaten for å male om dersom jeg maler leiligheten på nytt en gang.

Tenkte dere som har slik glassplate på disse tingene? Og har dere angret?

Det er veldig stilig med slike plater, men fluer, mygg og annet har det med å fly ned dit og dø ... ikke lekkert. Dette har jeg sett hos noen jeg kjenner. Så med mindre det er en eller annen form for tetting oppe ville jeg ikke valgt dette alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker fliser og glass fordi det er blankt. Jeg er veldig glad i blanke, glatte flater :)

Noen som vet hvor mye man betaler for slikt herdet glass?

Det varierer veldig. Det er dyrt å få slepet kanter, så jo flere plater du trenger, jo dyrere er det. Og de kan ikke være mer enn så og så lange. Hos oss hadde det blitt veldig dyrt. Husker ikek helt prisen, men det var farlig nær 10000 for to vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har glassplate over kjøkkenbenken og er veldig fornøyde.

Har hatt den nå i tre år og det har enda ikke vært noen fluer nedimellom, så jeg tror ikke det er noe stort problem.

Vi har tre plater ( to på veggen ved vasken, og en over kokeplaten ved en annen benk ) og de er festet med sånne små vinkelskruer. Så når vi vrir litt på skruene så løsner glassplaten og kan fint tas ned hvis behov.

Så jeg hadde valgt glassplate igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett døde fluer etc bak glassplate hjemme hos kjente, under overskapsbelysningen, liksom. Det ser ikke så pent ut, nei, men hvis man har mulighet for å skru opp og ned eller lignende, så kan man kanskje gjøre det i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulipa

Vi har også glassplater - både over komfyren og over vasken.

Jeg har bare gode erfaringer med mine, de er dyre, spesialbestilte og tok lang tid å produsere - men det er verd hver krone og hver dag vi ventet.

Glassene våre er av herdet glass som er pusset og malt på baksiden - man kan få akkurat den fargen man ønsker. Glassene våre er skøvet inn bak lister på kjøkkeninnredningen og festet med gjennomsiktig silikon oppe og nede .. Det kommer ikke noe støv inn - og det som måtte være av ujevnheter bak glasset viser overhodet ikke når man bruker farget glass ..

Selve arbeidet ble utført av en utrolig flink glassmester her hvor vi bor .. og de har gjort et utrolig flott arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg lander på fliser for enkelhets skyld, og det høres jo også ut som det sannsynligvis vil bli mye rimeligere.

Men takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...