Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man sies at det ikke skal drikkes alkohol når man prøver å bli gravide.

Er dette snakk om hele PP eller mens man har EL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man sies at det ikke skal drikkes alkohol når man prøver å bli gravide.

Er dette snakk om hele PP eller mens man har EL?

Ser ikke noe i veien for å drikke hvis man vet helt nøyaktig når man har EL. Men hvis dere har sex i EL-perioden burde du ikke drikke alkohol dagene som følger. Du må først se om mensen uteblir, ta en graviditetstest og hvis den er negativ, så kan du drikke.

Skrevet
PP og det gjelder faktisk begge!

det er vi klar over.

men jeg (misteren her) stemmer egentlig for å kla vær idet hele tatt og drikke så lenge vi prøver på å bli gravide, samt under graviditeten faktisk

Skrevet

Alkohol bør ikke drikkes etter EL, strengt tatt så er det ingen kontakt mellom fosteret og mor før ca 6-14 dager etter eggløsning (inntil da "svever" bare egget rundt), men det er jo vanskelig å vite nøyaktig når dette inntreffer så like greit å la være.

Så lenge man vet når man har EL kan man drikke før, med tanke på at det fort kan ta mange måneder før man blir gravid så er det kanskje litt drastisk å la være å drikke - jeg kommer til å nyte et glass med rødvin mellom TR og EL med god samvittighet i hvertfall. Har heller ingen planer om å kreve at samboeren min skal være 100% edru gjennom hele prøveperioden og svangerskapet. Nå er det sjelden vi drar på fylla uansett, men vi begge liker å ta oss et glass rødvin/øl i ny og ne.

Skrevet
Ser ikke noe i veien for å drikke hvis man vet helt nøyaktig når man har EL. Men hvis dere har sex i EL-perioden burde du ikke drikke alkohol dagene som følger. Du må først se om mensen uteblir, ta en graviditetstest og hvis den er negativ, så kan du drikke.

Husk at så lenge mensen uteblir så kan man være gravid selv om graviditetstesten er negativ (mange som ikke tester positivt før over uke etter IKM), jeg ville ikke tatt sjangsen på å drikke i en sånn situasjon.

Skrevet

Jeg valgte i allefall å ikke være avholdende mellom mens og EL. Jeg tempet og tok EL-tester, så jeg hadde rimelig kontroll på når EL var. Da var det full stopp inntil mensen kom, selv om jeg fikk negativ test.

Mannen sine drikkevaner har vi ikke brydd oss med. Faktisk har han nesten drukket mer de periodene jeg ikke har drukket, for han må jo drikke av mitt glass også i sosiale sammenhenger, siden vi ville skjule at jeg ikke drakk... Dersom det hadde gått så langt at han fikk påvist dårlig sperm-kvalitet, hadde det naturligvis stilt seg annerledes. Fint med sympatiserende mann, men man trenger ikke sette hele livet på vent heller.

Skrevet

Jeg har hørt at alkohol gjør at egget fester seg! :sjenert:

:filer:

Skrevet
Jeg har hørt at alkohol gjør at egget fester seg! :sjenert:

:filer:

:skratte: sikkert fordi moren din drakk alkohol mens hun var gravid med deg at du tror det er slik det er

Skrevet

Neida tror ikke noe :fnise: syns bare det måtte nevnes...

Skrevet
Neida tror ikke noe :fnise: syns bare det måtte nevnes...

Det er det mest villedende jeg har hørt i dag :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...