miss me Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 er plaget med kviser i nakken og bak ørene. Begynner å lure på om det kommer av redken shampoen jeg bruker. Flere som har hatt dette problemet? Skyller masse med vann og er nøye med å få ut all shampoo, føler at dette kun skjer når jeg bruker denne shampoen. Har noen andre shampoer å anbefale? Jeg har normalt tynt, fint hår.....trenger volum...
Gjest Askepott1 Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Kom problemene dine etter at du begynte å bruke redken shampoo? Det kan jo hende at det er andre grunner til problemen f.eks. kosthold, bruk av for fet krem i disse områdene osv. Du kan jo prøve den grønne vichy fra apoteket(peeling gelè) den skal være effektiv (har ikke prøvd den selv). Om du er sikker på at det er shampooen som er prblemet kan du jo ta deg en tur på apoteket, der selger de mange allergi shampoo er. Men disse kan jo være litt dyr da... Ellers er jo head and shoulders gamle slagere. Disse er jo ikke bare for de med flass, men ettersom de skal være flassforindrende er de sikkert skånsomme og irriterer nok ikke hodebunnen. Kanskje burde du også prøve en parfymefri shampoo ettersom mange reagerer på parfymen. Lykke til! Klem fra Askepott
Gjest Morgan le Fay Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har i hvertfall en tendens til å få vonde kuler i hodebunnen av Redken-sjampoer, så det er mulig du også reagerer. Jeg tåler for eksempel bedre produktene fra Kerastase. Ellers kan jeg anbefale sjampoen fra Vichy (apotek) for sensitiv hodebunn, med blå etikett. Den finnes både for normalt til tørt og normalt til fett hår, og lukter helt nydelig. Den tilhørende balsamen er heller ikke så dum, så fremt du ikke har veldig tørt hår. Jeg bruker for tiden disse produktene selv, og er veldig fornøyd.
miss me Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 Takk for gode tips. Skal absolutt prøve Vichy sine produkter...
hjertesukka Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Bruker også Redken, og merker at jeg får tørr hodebunn. Innimellom tar jeg en pause og bruker Head and Shoulders.
vilde Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har i hvertfall en tendens til å få vonde kuler i hodebunnen av Redken-sjampoer, så det er mulig du også reagerer. J Jeg har hatt lignende problemer med All Soft Shampooen til Redken. Håret blir flott, men hodebunnen blir katastrofal. Tror den er for sterk eller noe sånt, så godt mulig det kan slå ut i nakken også.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har akkurat samme erfaring som vilde med Redken. Håret elsker den, mens hodebunnen ikke tåler den.
Gjest Opa Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Fullt mulig at det er shampoen, ja! Prøv et annet merke.
Gjest Raptuza Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Eg har brukt Body Full shampo og balsam frå Redken og har aldri hatt noko som helst problemer. Kjempefornøyd!
Rexina Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Har også Body Full shampoo og balsam og jeg har klumper i nakken. Kanskje det er disse produktene da? Brukte en shampoo fra Loreal Professionel för, og da fikk jeg sår i nakken. Uff.. Er Kerastase bedre altså? kanskje jeg må teste ut det neste gang da. Er litt kjipt, for håret mitt liker denne serien godt!
Rainbow Brite Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg tåler heller ikke Redken. Sa det til frisøren min, og hun sa at det var ganske vanlig. Men det gjelder bare når shampoen kommer i kontakt med hodebunnen, så man kan helt fint bruke balsamen. Den skal jo ikke så høyt opp. Det funker i hvertfall for meg. Men nå har jeg oppdaget en balsam fra kms som er helt fantastisk, så skal jammen meg prøve den shampoen når jeg har brukt opp den jeg har nå (som jeg ikke liker i det hele tatt! )
Gjest Opa Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Brukte en shampoo fra Loreal Professionel för, og da fikk jeg sår i nakken. Uff.. Er Kerastase bedre altså? Reagerer du på Loreal er jeg ganske sikker på at du reagerer på Kerastase også!
MilesToGo Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 Har ikke prøvd disse Redken produktene, men hvis det klør og du får kviser av den så er det tydelig at du ikke burde bruke dem ;-) Jeg brukte vanlige shampoer før, slike Wella, Elvital, define osv, men fikk veldig tørr hodebunn og kløe av dem, så fant derfor en parfymefri shampoo, spiller ikke så mye rolle hvilket merke det er bare det er parfymefritt. Får ikke like fett hår av det heller. Parfymen tørker ut håret og hodebunnen som gjør at man får flass og fett hår. Bytt shampoo, så enkelt er det ;-)
Lykkelitenen Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 På fire år tror jeg TS har funnet en løsning
terri Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Frisøren min seier hun har hatt flere som klager på redken, den klør og irriterer hodebunnen. jeg har ikke opplevd dette, men føler ikke den gir noe volum, og definitivt ikke nok til den prisen. Jeg synest KMS sin volum shampoo er helt super. Den fra big sexy hair er også heilt grei, med tanke på at den koster litt mindre. Har prøvd flere sorter, og faller alltid tilbake på kms.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå