Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #41 Skrevet 5. januar 2008 joda. klarer bare ikke å slutte å undre meg over alt det rare folk reagerer på... håper snart jeg møter noen foreldre som kaller ungen for "direktør", eller "presidenten", eller noe... hadde vært noe, dèt! :-D Det hadde unektelig vært litt spesielt... Jeg kan ikke akkurat si jeg "henger meg opp i" hva folk kaller ungene sine, men når spørsmålet kommer opp, sier jeg bare at jeg aldri ville ha brukt det fordi jeg synes det er dumt.
milla-mor Skrevet 5. januar 2008 #42 Skrevet 5. januar 2008 jada, imli. jeg er bare litt kverulanton nå om dagen... jeg skal begynne å kalle datteren min for "ordfører", for hun skravler i ett sett!
sommerglede Skrevet 5. januar 2008 #43 Skrevet 5. januar 2008 Prinsen av Wales? Prinsetitelene i Europa er allerede tatt. Hvorfor skal vanlige folk stjele disse titlene? hvorfor skal du bry deg?
venus* Skrevet 5. januar 2008 #44 Skrevet 5. januar 2008 Du synes vel det er urteit å kalle kjærester for "kjære" også du da... Deg om det. Å bruke kallenavn er for mange, meg selv inkludert, en måte å fortelle at man er glad i personen. Mine barn har noen andre kallenavn, men jeg kaller mannen min for "kjære". Utrolig uorginalt. Også sier vi stadig vekk at vi elsker hverandre. Ja, vi er motbydelige! Jeg tror også TS burde tenke på at mange nok bruker fornavn i virkeligheten, men at de velger å anonymisere barna på internett.
Helen Skrevet 5. januar 2008 #45 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har aldri kalt ungene mine hverken for prinser eller prinsesser, hadde jeg begynt å kalle min 16 årige datter for prinsesse hadde hun aldri snakket med meg mer Men jeg sier "vennen min" og "vennen", noe min yngste sønn på 7 år er i mot. Han har fått det for seg at når han prater til meg skal jeg si:"Ja, sønnen min". Glemmer jeg det får jeg høre det. Unger er herlige
Gjest GossipGirl Skrevet 5. januar 2008 #46 Skrevet 5. januar 2008 Hvorfor i all verden er det så mange som kaller ungene sine for prinser og prinsesser? Hjelpe meg, så flaut... Jeg har, og kommer vel alltid til å være pappas prinsesse. Jeg har alltid vært en liten pyntedukke som elsket å sprade rundt i rosa prinsessekjoler, men jeg har aldri trodd at jeg var prinsesse av den grunn. Personlig ser jeg på dette som et kallenavn, og jeg ser ikke hvorfor det er så mye verre enn høns, sukkerklump, lille gull, etc.
Gjest GossipGirl Skrevet 5. januar 2008 #47 Skrevet 5. januar 2008 SITER(Gjest @ 05.01.2008 (20:36) ) Prinsen av Wales? Prinsetitelene i Europa er allerede tatt. Hvorfor skal vanlige folk stjele disse titlene? Ikke ta alt så seriøst, da, det er bare et kallenavn.
Fjellrypa Skrevet 6. januar 2008 #48 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har aldri kalt datteren min for prinsesse, det er virkelig helt unaturlig for meg. Derimot har jeg lagt merke til at en del andre gjør det, og jeg synes det føles veldig rart. "Prinsesse" har en del konnotasjoner (rosa, søt, fisefin osv) som absolutt ikke stemmer med jenta mi. Synes jeg. Men jeg har aldri egentlig irritert meg over det eller sagt noe til noen. Bare flirer litt inni meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå