LilleBille Skrevet 5. januar 2008 #21 Skrevet 5. januar 2008 Synes vel egentlig det er mer vittig at jentene alltid beskrives som små og søte i sånne annonser og guttene er store og flotte osv. (Kan ikke huske noen gang å ha lest at "vi fikk en nydelig liten gutt" - mulig jeg har sett stor flott jente - men det tror jeg heller ikke
ThirtySomething Skrevet 5. januar 2008 #22 Skrevet 5. januar 2008 Eldstemann er jo ikke min, men han har jeg kalt Tarzan så lenge jeg har kjent ham, for han elsket å gå rundt i de små underbuksene sine da han var mindre. Jentene mine har aldri vært prinsesser. Det går i "rottene", "pus", "lille-pus", "tingeling", "lille-gull", "ninni", "kosepusen".. Men det er liksom ikke ett kosenavn, det kommer an på situasjonen. "Bråkebøtter" er også populært i heimen vår. På alle 3, i grunn. "Furia" ble innført da vår yngste ble født av eldstemann - han syntes yngste søster var litt av en sinnatagg. Ellers er jo eldste straks 16, og jentene kaller ham "fløtepus" eller "drømmeprins" når han kommer i en eim av mannelukt ut av badet etter en drøy times dusjing og styling..
momo Skrevet 5. januar 2008 #23 Skrevet 5. januar 2008 Her blir jenta kalt for høne pøne og snuppa. Gutten blir kalt for tarzan.
Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #24 Skrevet 5. januar 2008 Går vel mye i fødselsannonser ja. "Vi har fått en prins/prinsesse", istedetfor "vi har fått en sønn/datter/gutt/jente", har blitt mer og mer vanlig de siste åra. Synes det ser teit ut, jeg, da. Smak og behag...
Gjest L@dy i.i Skrevet 5. januar 2008 #25 Skrevet 5. januar 2008 Tror ikke jeg pleier å kalle jenta mi for prinsesse, men snuppa og gullet går igjen, men er også en del andre navn som ikke er fullt så fine. Kommer an på oppførsene hennes. Synest igrunn det er mye som er værre å kalle ungene sine enn prins/prinsesse.
Gjest Tulipa Skrevet 5. januar 2008 #26 Skrevet 5. januar 2008 Guttene mine er alltid blitt kalt ved navnet sitt .. Men det hender at jeg sier "Lille venn" .. unektelig litt malplassert når begge guttene er noen lange beist på over 192 og 195 cm .. Men det er for å vise dem at de betyr om mulig enda mer for meg nå enn da de var små. Jeg kjenner ingen som har kalt barna sine for prinser og prinsesser - synes alle er veldig obs på at jentene ikke skal være noen fisefine pyntedukker og derfor kaller de ved navn .. Har en venninne som har en jente som er så langt fra noen jålejente at hun omtrent aldri har gått i kjole noensinne og jenta er nå 15 år .. En annen venninne av meg fødte det jeg må si er den vakreste og nydeligste jenta jeg noensinne har sett .. Hun ble irritert når folk stoppet opp og kommenterte hvor vakker datter hun hadde .. fordi hun mente at jenta ble preget av dette og ville komme til å ta skade av det til slutt .. Ikke overraskende er jenta nå en høyt aktet fotomodell - men heldigvis ikke merket av at alle mennesker skulle kommentere hennes fantastiske og helt spesielle utseende. Men det å bli kalt ved navn og at man ikke går rundt og innbiller ungene våre at de er SÅ fantastisk skjønne og nydelige .. det er rett og slett usunt for barn tror jeg .. Og dessuten er de fleste babyer nydelige ..
sommerglede Skrevet 5. januar 2008 #27 Skrevet 5. januar 2008 Hvorfor i all verden er det så mange som kaller ungene sine for prinser og prinsesser? Hjelpe meg, så flaut... herregud hvorfor er det flaut? er det farlig å ha kosenavn på ungene sine? jeg kaller mine ofte det.... har du "kosenavn" på en eventulet kjæreste? det er mer flaut spør du meg...
sommerglede Skrevet 5. januar 2008 #28 Skrevet 5. januar 2008 Går vel mye i fødselsannonser ja. "Vi har fått en prins/prinsesse", istedetfor "vi har fått en sønn/datter/gutt/jente", har blitt mer og mer vanlig de siste åra. Synes det ser teit ut, jeg, da. Smak og behag... ser det teit ut? da må vår fødselsannonse ha sett veldig teit ut... for vi fikk nemlig en herlig prins
Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #29 Skrevet 5. januar 2008 ser det teit ut? da må vår fødselsannonse ha sett veldig teit ut... for vi fikk nemlig en herlig prins Jeg synes det ser litt dumt ut. Folk bestemmer jo selv hva de vil ha i fødselsannonsene sine.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. januar 2008 #30 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes det ser litt dumt ut. Folk bestemmer jo selv hva de vil ha i fødselsannonsene sine. Ja, noen synes det ser dumt ut. Andre synes kanskje klærne dine ser dumme ut. Eller at fargen på bilen din ser dum ut, men det gjør vel virkelig ingenting. Det jeg synes ser dumt ut er når noen foreldre omtaler barna sine med et eller annet sukkersøtt kallenavnet, men så er det det monsteret som dukker opp. Men sånn er det jo å være foreldre
Harlekin Skrevet 5. januar 2008 #31 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes det er helt ok å kalle barna sine (eller ektefelle, samboer eller kjæreste) kallenavn som f.eks. prinsesse. Men når det er sagt så høres det litt merkelig ut at de bruker kallenavnene når de snakker om barna sine osv. til andre folk! "I går smilte prinsessen min i hele ti minutter" . Da himler jeg litt inni meg. Men for all det, det er jo en liten ting å ergre seg over.
monja Skrevet 5. januar 2008 #32 Skrevet 5. januar 2008 Sønnen min har aldri blitt kalt prins, men smurfen. Det bruker jeg både når jeg omtaler han her inne, blant venner og til han selv. Nå venter vi en liten gutt til og jeg omtaler han innimellom som prins på forum jeg er, men aldri i det virkelige liv. Synes det er koselig med kjælenavn på barna jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #33 Skrevet 5. januar 2008 For vi fikk nemlig en herlig prins. Prinsen av Wales? Prinsetitelene i Europa er allerede tatt. Hvorfor skal vanlige folk stjele disse titlene?
milla-mor Skrevet 5. januar 2008 #34 Skrevet 5. januar 2008 herregud, kall ungene hva dere vil, så lenge det er noe hyggelig! hører nok av "drittunge", "sutre-tryne" og "pysa"... da blir jeg trist og forbannet. har aldri engang hevet et øyenbryn til foreldre som synes avkommet er en smule royalt...
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #35 Skrevet 5. januar 2008 Har aldri engang hevet et øyenbryn til foreldre som synes avkommet er en smule royalt... Nei. Men det varierer veldig fra person til person hva en hever brynene over.
Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #36 Skrevet 5. januar 2008 At man ikke ville brukt prins/prinsesse om avkommet, betyr jo ikke at man synes det er greit å kalle ungen Pysa eller Drittungen.
milla-mor Skrevet 5. januar 2008 #37 Skrevet 5. januar 2008 At man ikke ville brukt prins/prinsesse om avkommet, betyr jo ikke at man synes det er greit å kalle ungen Pysa eller Drittungen. nei, så klart ikke, men jeg kan ikke begripe at det er noe å henge seg opp i.
Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #38 Skrevet 5. januar 2008 nei, så klart ikke, men jeg kan ikke begripe at det er noe å henge seg opp i. Derfor man har KG da, for å diskutere mer eller mindre viktige ting... Man velger jo selv om man vil svare eller ikke.
Gjest Grafica Skrevet 5. januar 2008 #39 Skrevet 5. januar 2008 Det blir jo litt som diskusjonen hvorfor så mange kaller kjæresten sine for pus. La nå folk ha kjælenavna sine i fred. Om noen kaller ungen sin prinsen, hva bryr det dere? Samme for dere om jeg kaller ungen min prinsen eller engelen min eller tulleungen når jeg er hjemme, vel, har ikke dere noe med Alt rart man skal henge seg opp!
milla-mor Skrevet 5. januar 2008 #40 Skrevet 5. januar 2008 Derfor man har KG da, for å diskutere mer eller mindre viktige ting... Man velger jo selv om man vil svare eller ikke. joda. klarer bare ikke å slutte å undre meg over alt det rare folk reagerer på... håper snart jeg møter noen foreldre som kaller ungen for "direktør", eller "presidenten", eller noe... hadde vært noe, dèt! :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå