Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor i all verden er det så mange som kaller ungene sine for prinser og prinsesser? Hjelpe meg, så flaut...
Betsy Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Kanskje verst for barnet den dagen det finner ut at h*n ikke er en prins eller prinsesse (eller det vakreste, søteste, mest sjarmerende barnet i barnehagen)...?
Gjest Helen Parr Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Jeg antar at det er et utslag av langt fremskreden stolthet av avkommet sitt. Jeg føler meg mer komfortabel med uttrykket "bråkebøttene". Ikke at jeg på noen måte misliker mine egne barn, men assosiasjonen min går i sannhet ikke i retning av at de er prinseaktige.
-Ea- Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Er faktisk litt enig med deg Det er jo slik da at man selv betegner seg som dronning eller konge Det er jo ganske hovent...... Skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å si det selv, når vårt lille nurk kommer, men jeg skal sannelig tenke meg om litt, ække no dronning jeg altså
Myrthel Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hvorfor i all verden er det så mange som kaller ungene sine for prinser og prinsesser? Hjelpe meg, så flaut... Hvorfor er det flaut å ha kosenavn på barna sine? Jeg har kalt de to mellomste jentene mine for prinsessene mine siden de var små... Eldstejenta er ikke en slik "rosa -kjole- elskende- jente", så på hun passer det ikke... Jentene vet selvsagt av de ikke er "ekte" prinsesser, men for oss er de det... (nydelige vakre prinsesser..) Treåringen vår blir ofte kalt prinsesse av fremmende på butikken.. hun har et hav av lyse krøller, som rekker nedover hele ryggen, helt ned til stumpen... og elsker kjoler.. Og for de som måtte lure: eldste jenta er utrolig vakker, og vi er like stolt av henne, selvom hun ikke liker "prinsesserollen" Lillebaby kommer nok også til å få et kosenavn etterhvert... Glemte nesten å legge til : jeg føler meg ikke som en dronning selv... Det blir å trekke det litt langt... Endret 4. januar 2008 av Myrthel
Amalie_85 Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Mamma kaller meg og søstra mi prinsesser enda. Men for noen år siden begynte vi å kalle henne dronning sånn for morro. Så når ho skriver sms til oss står det "Hei prinsesse. Bla bla bla....... Hilsen dronninga" syns det er kos jeg. Kaller "ste"sønn for stumpen (uttale stompen med andre ord) og kommer helt sikkert til å ha kalle navn på mitt eget barn. Men jeg går jo ikke i butikken og sier det til han. Da sier jeg navnet! Så er til hjemmekos. Syns det er heeeelt greit jeg :)Og ikke harry
estrella Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Det går i droltungene her.. (altså jeg og søskna mine blir kalt for det)
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Jeg fatter ikke hva som er "koselig" med å kalle barna sine for prinser og prinsesser. Synes det er motbydelig.
Gjest imli Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Jeg synes også det virker rart. Særlig med "prinsesse" - virker som om enkelt ønsker seg en dukke og ikke en datter....
tingeling Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 På sykehuset omtalte de sønnen min som prins ("hvordan går det med prinsen?") når han var nyfødt... merkelige greier.... tingeling
Jens Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 (endret) Man vil vell utad late som om at Ari Behn er faren eller noe da..... Neida, men syns også det høres litt sukkersøtt og dukkete ut. Endret 5. januar 2008 av Jens
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Så rare dere er. Jeg har ikke barn selv, men jeg synes det er koselig at foreldre er så stolte at de kaller barnet sitt for gullet, prinsen/prinsessen, etc. Synes det vitner om hengivenhet jeg. Det er klart at det kan være mindre sjarmerende for barnet å bli kalt dette foran kompiser, men jeg forutsetter at foreldrene faktisk skjønner det. Ingenting er vakrere enn når foreldre omtaler sitt barn overfor meg som noe så edelt eller opphøyet som gull eller prinsesse. Da jeg var gift hadde min eks et kallenavn på meg også en stund. Det var innomhus og det var vakkert. Det var av hengivenhet det ble gjort ...
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Mine barn var prinsen og prinsessa når de var babyer. Nå er sønn og stesønn "bajasene" og datteren er snuppa.
Pemille Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Oi. Artig at dette er en tråd. Har ofte tenkt på det samme, men har tenkt at jeg er alene om å synes det. Synes folk må velge selv hva de kaller barna, men akkurat prins og prinsesser synes jeg bare er litt rart, men har jo lagt merke til at det er veldig vanlig.
Gjest gurimalla ii Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Så rare dere er. Jeg har ikke barn selv, men jeg synes det er koselig at foreldre er så stolte at de kaller barnet sitt for gullet, prinsen/prinsessen, etc. Synes det vitner om hengivenhet jeg. Det er klart at det kan være mindre sjarmerende for barnet å bli kalt dette foran kompiser, men jeg forutsetter at foreldrene faktisk skjønner det. Ingenting er vakrere enn når foreldre omtaler sitt barn overfor meg som noe så edelt eller opphøyet som gull eller prinsesse. Da jeg var gift hadde min eks et kallenavn på meg også en stund. Det var innomhus og det var vakkert. Det var av hengivenhet det ble gjort ... Helt enig med deg Blondie. En merkelig ting å henge seg opp i. Jeg kaller snuppa, engel, lille gull, prinsesse, bråkebøtte, rampejente, kosepie, snuppis osv. Mye av dette er klissete og blir brukt hjemme som kosenavn, ute bruker jeg navnet. Jeg er glad for at jeg har et barn og har ikke ønsket meg noen dukke.
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. januar 2008 #16 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har alltid vært pappas prinsesse, og nå er barnebarna hans prins og prinsesse. Skjønner ikke hva som er så galt med det jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #17 Skrevet 5. januar 2008 Min bror ble alltid kalt Askeladden, mens jeg ble kalt for stemoren og Snehvit. Intet gale i det.
milla-mor Skrevet 5. januar 2008 #18 Skrevet 5. januar 2008 moren min ble kalt *sitt eget navn*-tornerose når hun var liten. hun skrev det på skolebøkene sine og sånn hun fant jo til slutt ut at det ikke var hennes egentlige navn, men moren hennes kaller henne for det fremdeles. jeg ser ikke noe galt i å kalle barna sine hverken prins, eller prinsesse, men det er ikke så personlig, egentlig... mange som kalles det. jeg har et kallenavn på jenta mi som jeg aldri har hørt før, og da betyr det på en måte mer. det er bare hennes navn, liksom
LilleBille Skrevet 5. januar 2008 #19 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har aldri hatt noen prinser (mulig det kommer av at jeg aldri har vært særlig opptatt av prinsesselek osv) - men jeg har hatt gull - både storegull og lillegull, gullerull og skatten min - og lille venn. Kan jo godt finne på å si det ennå - hjemme "alene" - og det virker ikke som om gutta mine synes det er noe galt, selv om de ler litt av meg når kaller gutten på nesten to meter for "lille gull"
Pemille Skrevet 5. januar 2008 #20 Skrevet 5. januar 2008 Nå har jeg tenkt litt mer på hva jeg har tenkt før jeg så denne tråden, og det går vel mer på at det skrives i fødselsannonser i avisa. At man skriver "Endelig kom prinsessa vår" f.eks. Og jeg har ikke tenkt at det har vært noe galt med det, men akkurat i sånne annonser, så ser det litt "barbie" ut, synes jeg. Men skjønner at "Endelig kom jenta" kanskje blir for "vanlig" for noen. (Kanskje er det en variant av "Endelig kom keiserinna vår" som brukes ved keisersnitt?) Men jeg synes kjælenavn er trivelige, og man bør bruke det som passer best for en selv! Hilsen Prinsesse Pemille;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå