theamoren Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 grunnen til det egentlig?. blir så nervøs for å gå glipp av egget da jeg! er det for å spare opp sæd kanskje? Noen som har sex hver dag i eggløsningsuka?
Prøvende_par Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 her kjører vi på hver dag :D må ikke gå glipp av det selvom det tar ca 3 dager fra egget løsner te det er ute....
theamoren Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 hehe ok.. føler jeg ikke klarer å slappe av uten svømmende sperm inni meg.. vet ikke eksakt åssen dag den er på heller... har bare regnet 14 dager fra første dag mens.. Er andre mnd uten p piller så ... tror det er rundt nå. for har vondt nederst i magen.. murrer og stikker.. så tenker det er et tegn....
Prøvende_par Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 ja, det har jeg au... har sånne typiske mensen smerter i nederste del av magen og ømme bryst og sånt.. så det er et typisk tegn.... stå på!!! :D
Furstina Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Det är väl bara om mannen fått påvisad dålig sädeskvalitet som man får rådet att INTE ha sex varje dag utan spara till varannan?
Chiquita Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Bare for å gjøre deg oppmerksom på en ting. Man regner ikke eggløsningstidspunktet til å være 14 dager etter første dag i mens, men 12-16 (10-18 er også vanlig) dager før neste mens. Dette blir riktigste regnemåte, ut fra lengden på sykluser, osv... Men det er ingen fare for å gå glipp av egget om man "bare" har sex annenhver dag heller: - Egget lever og kan befruktes i et døgn etter eggløsningen. - Sædcellene kan leve i inntil 5-7 dager inni deg Det ligger altså sædceller og venter på egget, selv om man ikke har hatt sex den dagen. Og når egget kan befruktes i et døgn, så "treffer" man jo egget neste dag også... Men for all del - har dere lyst (og ikke påvist noen nedsatt sædkvalitet), så er det ingenting i veien for å kjøre på både 4 og 5 ganger pr dag (men det vil ikke hjelpe på prøvingen, siden sædcellemengden er mer eller mindre "konstant" pr døgn) Lykke til
Gjest *Mim* Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Hørte på radioen i dag, overlege Nakling på Lillehammer hadde tatt doktorgrad i dette, og anbefalte sex annenhver dag i tre måneder som første tiltak for de som slet med å bli gravide.
theamoren Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2008 Hørte på radioen i dag, overlege Nakling på Lillehammer hadde tatt doktorgrad i dette, og anbefalte sex annenhver dag i tre måneder som første tiltak for de som slet med å bli gravide. hmm.. ja da hadde hvertfall mannen blitt fornøyd. men er jo fonuftig det. da MÅ man jo treffe eggløsning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå