Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnen til det egentlig?.

blir så nervøs for å gå glipp av egget da jeg! :sjenert:

er det for å spare opp sæd kanskje?

Noen som har sex hver dag i eggløsningsuka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her kjører vi på hver dag :D må ikke gå glipp av det selvom det tar ca 3 dager fra egget løsner te det er ute....

Skrevet

hehe ok..

føler jeg ikke klarer å slappe av uten svømmende sperm inni meg..

vet ikke eksakt åssen dag den er på heller... har bare regnet 14 dager fra første dag mens..

Er andre mnd uten p piller så ...

tror det er rundt nå. for har vondt nederst i magen.. murrer og stikker..

så tenker det er et tegn....

Skrevet

ja, det har jeg au... har sånne typiske mensen smerter i nederste del av magen og ømme bryst og sånt.. så det er et typisk tegn....

stå på!!! :D :sengekos:

Skrevet

Det är väl bara om mannen fått påvisad dålig sädeskvalitet som man får rådet att INTE ha sex varje dag utan spara till varannan?

Skrevet

Hver dag fungerer i alle fall her....

Skrevet

Bare for å gjøre deg oppmerksom på en ting.

Man regner ikke eggløsningstidspunktet til å være 14 dager etter første dag i mens, men 12-16 (10-18 er også vanlig) dager før neste mens.

Dette blir riktigste regnemåte, ut fra lengden på sykluser, osv...

Men det er ingen fare for å gå glipp av egget om man "bare" har sex annenhver dag heller:

- Egget lever og kan befruktes i et døgn etter eggløsningen.

- Sædcellene kan leve i inntil 5-7 dager inni deg

Det ligger altså sædceller og venter på egget, selv om man ikke har hatt sex den dagen.

Og når egget kan befruktes i et døgn, så "treffer" man jo egget neste dag også...

Men for all del - har dere lyst (og ikke påvist noen nedsatt sædkvalitet), så er det ingenting i veien for å kjøre på både 4 og 5 ganger pr dag (men det vil ikke hjelpe på prøvingen, siden sædcellemengden er mer eller mindre "konstant" pr døgn)

Lykke til

Skrevet

Hørte på radioen i dag, overlege Nakling på Lillehammer hadde tatt doktorgrad i dette, og anbefalte sex annenhver dag i tre måneder som første tiltak for de som slet med å bli gravide.

Skrevet
Hørte på radioen i dag, overlege Nakling på Lillehammer hadde tatt doktorgrad i dette, og anbefalte sex annenhver dag i tre måneder som første tiltak for de som slet med å bli gravide.

hmm.. ja da hadde hvertfall mannen blitt fornøyd. :fnise:

men er jo fonuftig det. da MÅ man jo treffe eggløsning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...