momo Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Noen som har noen bra tips til hotell i Budapest? Vi skal bare være der i 2 dager så vi vil bo sentralt nær shopping, restauranter og sånn. Tar gjerne imot tips om bra restauranter og bra shoppingsteder. Og hvordan er været i mars?
L79 Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Vil anbefale Hotell Gellert. Dette er et spahotell som ligger sentralt til ved Donau. Et nydelig sted!
Gjest Gjest_Bellatrix_* Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Joda... Hotel Gellert er spesielt. Men det er stor variasjon på rommene der (noen er veldig slitt og gamle). Det koster fra 75 til 240 euro å bo der. De billigste rommene er de eldste.... Men bevares. Det er flott der og spesielt hvis man vil på spa. Det er jo det mest berømte spahotellet i Ungarn! Men man kan besøke badene på Hotel Gellert uten at man bor der.... Jeg har bodd på Hotel Mercure Budapest City Center - i Vaci gaten hvor du finner mange fine butikker og restauranter. Koster fra 75 til 125 euro per natt - alt etter hva slags rom og tid du velger. Har også bodd på Hotel Pest. Ca 85 euro for dobbeltrom. Ligger sentralt og er et koselig hotel i gammelt bygg, men det er renovert og pent og de har beholt mye av den gamle sjarmen.
momo Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Tusen takk for svar, skal undersøke de forskjellige! Tar gjerne imot flere tips.
Eilinel Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg synes Gellert ligger på feil side av elven for shopping og restauranter og sånt... Har selv bodd på HOTEL MERCURE KORONA - som er et stort fint hotel og City Matyas Hotel som er noe mer slitt - men veldig sentralt.
marsy Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Hotel Astoria ligger like ved Metro'en. Og i gangavstand til shoppinggatene (som jeg ikke husker hva heter) som har alle kjedebutikkene som Zara osv. Erverdig hotell, med en herlig cafe/restaurant
Gjest Gjest_Maiken_* Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Hotel Astoria ligger like ved Metro'en. Og i gangavstand til shoppinggatene (som jeg ikke husker hva heter) som har alle kjedebutikkene som Zara osv. Erverdig hotell, med en herlig cafe/restaurant Jeg anbefaler også Hotel Astoria. Det ligger på Pest siden av Budapest. Budapest var opprinnelig to byer Buda og Pest som er delt av elven. Det er 6 broer som binder bydelene sammen og det er ikke noe problem å ta seg omkring. Pest-siden har mer shopping, uteliv osv. Hovedgatene for shopping heter Vàci (gågata), Haris og Pàrizsi. Mange bra butikker mellom de to plassene Oktogon og Blaha Lujza tér. Buda-delen av byen inneholder noen av de viktigste monumentene og museene og her finner du gamlebyen og en festning med kongeslottet Hotel Gellert ligger på Buda-siden. Men... det ligger rett ved elven og har broen Szabadsag rett utenfor. Det er altså ikke så veldig usentralt som noen over her hevdet. Men jeg vil anbefale å bo på Pest-siden. Her finner du shopping og det er her man ofte ender opp med å spise middag og kanskje gå videre til nattklubb, disco, bar eller jazzklubb. Buda-siden besøker man kanskje mer på dagtid for det kulturelle. Anbefaler Fatâl Restaurant og en kveld på en av elvebåtene m/restaurant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå