Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen bra tips til hotell i Budapest?

Vi skal bare være der i 2 dager så vi vil bo sentralt nær shopping, restauranter og sånn.

Tar gjerne imot tips om bra restauranter og bra shoppingsteder.

Og hvordan er været i mars?

Skrevet

Vil anbefale Hotell Gellert. Dette er et spahotell som ligger sentralt til ved Donau. Et nydelig sted!

Gjest Gjest_Bellatrix_*
Skrevet

Joda... Hotel Gellert er spesielt. Men det er stor variasjon på rommene der (noen er veldig slitt og gamle). Det koster fra 75 til 240 euro å bo der. De billigste rommene er de eldste.... Men bevares. Det er flott der og spesielt hvis man vil på spa. Det er jo det mest berømte spahotellet i Ungarn! Men man kan besøke badene på Hotel Gellert uten at man bor der....

Jeg har bodd på Hotel Mercure Budapest City Center - i Vaci gaten hvor du finner mange fine butikker og restauranter. Koster fra 75 til 125 euro per natt - alt etter hva slags rom og tid du velger.

Har også bodd på Hotel Pest. Ca 85 euro for dobbeltrom. Ligger sentralt og er et koselig hotel i gammelt bygg, men det er renovert og pent og de har beholt mye av den gamle sjarmen.

Skrevet

Tusen takk for svar, skal undersøke de forskjellige!

Tar gjerne imot flere tips.

Skrevet

Jeg synes Gellert ligger på feil side av elven for shopping og restauranter og sånt...

Har selv bodd på HOTEL MERCURE KORONA - som er et stort fint hotel og City Matyas Hotel som er noe mer slitt - men veldig sentralt.

Skrevet

Hotel Astoria ligger like ved Metro'en. Og i gangavstand til shoppinggatene (som jeg ikke husker hva heter) som har alle kjedebutikkene som Zara osv.

Erverdig hotell, med en herlig cafe/restaurant

Gjest Gjest_Maiken_*
Skrevet
Hotel Astoria ligger like ved Metro'en. Og i gangavstand til shoppinggatene (som jeg ikke husker hva heter) som har alle kjedebutikkene som Zara osv.

Erverdig hotell, med en herlig cafe/restaurant

Jeg anbefaler også Hotel Astoria. Det ligger på Pest siden av Budapest.

Budapest var opprinnelig to byer Buda og Pest som er delt av elven. Det er 6 broer som binder bydelene sammen og det er ikke noe problem å ta seg omkring.

Pest-siden har mer shopping, uteliv osv.

Hovedgatene for shopping heter Vàci (gågata), Haris og Pàrizsi. Mange bra butikker mellom de to plassene Oktogon og Blaha Lujza tér.

Buda-delen av byen inneholder noen av de viktigste monumentene og museene og her finner du gamlebyen og en festning med kongeslottet

Hotel Gellert ligger på Buda-siden. Men... det ligger rett ved elven og har broen Szabadsag rett utenfor. Det er altså ikke så veldig usentralt som noen over her hevdet.

Men jeg vil anbefale å bo på Pest-siden. Her finner du shopping og det er her man ofte ender opp med å spise middag og kanskje gå videre til nattklubb, disco, bar eller jazzklubb. Buda-siden besøker man kanskje mer på dagtid for det kulturelle.

Anbefaler Fatâl Restaurant og en kveld på en av elvebåtene m/restaurant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...