Gjest Roger Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Tyrkia er i skuddet som aldri før, og pga stor pågang, kan det være fornuftig å være ute i god tid med å bestille plass til Tyrkia. Her har du et reisetips som er midt i blinken for familier og golfspillere: Leter du etter en drømmeplass i Syden? Da er kanskje dette plassen for deg. Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler . Resten av artikkelen kan leses her. Veslejenta - moderator Endret 4. januar 2008 av Veslejenta
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg var i Tyrkia i fjor og vil faktisk fraråde folk fra å reise dit. Mannen min og jeg dro sammen til et av "ferieparadisene" der, og maken til respektløs behandling har jeg aldri fått noe sted. Vi gikk bortover strandpromenaden hver morgen og ble spurt om vi ønsket å bruke solsengene til hver eneste selger bortover stranden. Vi takket høflig nei og smilte, med det resultat at de ropte dritt etter oss på engelsk og tyrkisk. Hvis vi gikk inn i butikker på markedet for å titte og deretter gikk ut uten å kjøpe noe, fikk vi beskjed om aldri å komme tilbake. Detur var reiseoperatøren. På bussturen fra flyplassen gjorde ikke reiseguiden noe annet enn å reklamere for reiseselskapets avtaler med de lokale restaurantene - og det var midt på natten. Da vi kom frem til hotellet, var hotellrommet møkkete. De hadde booket oss inn på et rom som ikke var vasket etter de forrige gjestene. Det var da klokken 6 om morgenen. Da vi skulle hjem fra ferien var flyet fire timer forsinket. Dette fikk vi ikke beskjed om før vi hadde slept med oss koffertene ned fra fjerde etasje for å møte opp til bussen som skulle frakte oss til flyplassen ti minutter senere. Da vi ba om bekreftelse fra Detur på at flyet var forsinket og at vi dermed kom hjem midt på natten (problemer i forhold tl jobb), fikk vi en bekreftelse i posten som viste helt feil tidspunkt. Der sto det at vi hadde kommet frem tidlig på kvelden. Jeg vet at man har forskjellige opplevelser av et sted, men jeg er faktisk sjokkert over den dårlige og respektløse behandlingen vi fikk av de lokale på feriestedet, samt servicen fra Detur. Da har jeg ikke engang nevnt de lokales holdninger overfor nordeuropeiske, blonde jenter. De fikk faktisk ikke gå i fred et sekund og ble klådd på. Av den grunn gikk jeg alltid sammen med mannen min, uten unntak. Jeg har vært forskjellige steder i Hellas de siste årene, og jeg vil på det varmeste anbefale å heller reise til en av de greske øyene. For en kvalitetsforskjell!!!
Gjest FrøkenStrøken Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Har også opplevd å bli behandlet dårlig i tyrkia, har fått kommentarer og stygge blikk fordi vi ikke oppførte oss som de trodde (nordiske, blonde bimboer). Fikk utrolig dårlig behandling på Deturs anbefalte (hoved)restaurant på stedet, der vi fikk høre at vi var sure, "bitchy" osv fordi vi ikke var med på flørt med de som serverte. Da hadde vi takket høflig nei til "party tonight??" som de hadde spurt oss om. Endte med at vi gikk derfra før maten hadde kommet på bordet. Likevel må jeg si at vi opplevde fantastiske tyrkere, veldig hyggelige og flott service.. er vel der som andre steder, folk er forskjellige.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg var i Tyrkia i fjor og vil faktisk fraråde folk fra å reise dit. Mannen min og jeg dro sammen til et av "ferieparadisene" der, og maken til respektløs behandling har jeg aldri fått noe sted. Vi gikk bortover strandpromenaden hver morgen og ble spurt om vi ønsket å bruke solsengene til hver eneste selger bortover stranden. Vi takket høflig nei og smilte, med det resultat at de ropte dritt etter oss på engelsk og tyrkisk. Hvis vi gikk inn i butikker på markedet for å titte og deretter gikk ut uten å kjøpe noe, fikk vi beskjed om aldri å komme tilbake. Detur var reiseoperatøren. På bussturen fra flyplassen gjorde ikke reiseguiden noe annet enn å reklamere for reiseselskapets avtaler med de lokale restaurantene - og det var midt på natten. Da vi kom frem til hotellet, var hotellrommet møkkete. De hadde booket oss inn på et rom som ikke var vasket etter de forrige gjestene. Det var da klokken 6 om morgenen. Da vi skulle hjem fra ferien var flyet fire timer forsinket. Dette fikk vi ikke beskjed om før vi hadde slept med oss koffertene ned fra fjerde etasje for å møte opp til bussen som skulle frakte oss til flyplassen ti minutter senere. Da vi ba om bekreftelse fra Detur på at flyet var forsinket og at vi dermed kom hjem midt på natten (problemer i forhold tl jobb), fikk vi en bekreftelse i posten som viste helt feil tidspunkt. Der sto det at vi hadde kommet frem tidlig på kvelden. Jeg vet at man har forskjellige opplevelser av et sted, men jeg er faktisk sjokkert over den dårlige og respektløse behandlingen vi fikk av de lokale på feriestedet, samt servicen fra Detur. Da har jeg ikke engang nevnt de lokales holdninger overfor nordeuropeiske, blonde jenter. De fikk faktisk ikke gå i fred et sekund og ble klådd på. Av den grunn gikk jeg alltid sammen med mannen min, uten unntak. Jeg har vært forskjellige steder i Hellas de siste årene, og jeg vil på det varmeste anbefale å heller reise til en av de greske øyene. For en kvalitetsforskjell!!! Jeg har på følesen av at du har vært på "partyplassene" Alanya eller Kemer? Jeg kan forsikre deg om at dette vil du ikke oppleve i Belek!!!! Dette er en plass som har satset veldig mye på at europeiske turister skal trives og har klart dette utrolig bra. Belek er en plass som ikke passer for dem som er ute etter partylivet, men som har lyst på en koselig ferietur. Mvh En som har prøvd alle disse plassene
vilde Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Kan nesten ikke skjønne at Tyrkia er så veldig i skuddet nå lenger. Nå når det går direktefly fra Oslo til veldig mange flotte plasser i hele Europa. Syns egentlig hele innlegget til trådstarter her minner mer on reklame for Ferieboligen.no
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg og mannen min var i Alanya to år etter hverandre, og jeg må bare si at slik som beskrevet ovenfor - slik opplevde vi ferien var aldeles ikke! Kjempefornøyd med operatør (Detur på oss også) , hotell (samme begge gangene) butikker og restuaranter. Vi er tolerante og blide mennesker som både viser og krever respekt, og vi hadde det så flott! Vi fikk gode venner, ble invitert i privat tyrkisk bursdagsfeiring og smilte hele ferien. Brune ble vi også Vi har ikke vært i Hellas, men i Spania. Det ble en kjempeskuffelse for oss, så neste gang blir det Tyrkia igjen. Det er "godt&gale" med det meste her i verden! God tur åkke som er!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 . Vi er tolerante og blide mennesker som både viser og krever respekt, og vi hadde det så flott! Det er da absolutt vi også, det er vel derfor jeg ble så sjokkert over den respektløse behandlingen vi fikk.
KristineT Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Det er da absolutt vi også, det er vel derfor jeg ble så sjokkert over den respektløse behandlingen vi fikk. Vi var i Tyrkia i fjord sommer og vi bodde på et møkkahotell. Og vi reiste med Detur. Men vi likte veldig godt Tyrkia likevel. Vi likte folkeslaget, vi likte all den fantastiske gode maten og bra med shopping. Vi kommer gar<ntert til å dra tilbake en gang, bare finne oss et litt bedre hotell.
Gjest Gjest_Vega_* Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Tror på at folk har opplevd behandlingen i Tyrkia som både topp og bunn jeg. Det har kanskje litt med hvilken destinasjon man velger å gjøre, men kanskje også reisefølget man er i? Jeg, blond jente i tyveårene, reiste sammen med venninne. Fritt vilt, helt tydelig. Hadde det vært annerledes om vi reiste med en kjæreste, eller familie? Eller kanskje et par i femtiårene, ville de blitt behandlet annerledes? Dette kunne vært en veldig spennende diskusjon, men kanskje litt feil i denne tråden?
Gjest Gjest_jente 82_* Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har vært i Tyrkia veldig mange ganger, litt forskjellige steder, men absolutt ikke anbefale alanya. Det er det for masete (for meg hvertfall) og stranden er faktisk for stor, altfor store bølger. Jeg, familien min og samboeren min liker veldig godt ichmeler. Det er akkuat passe stort og kort avstand til den litt større byen marmaris. Men man kan ikke reise til tyrkia uten å forvente litt masing, disse menneske tjener jo penger av turistene, men jeg har aldri opplevd å bli slengt dritt etter. Og man behøver ikke stoppe å snakke med alle som prøver seg. Og nå tror jeg tyrkere er så vant til blonde nordiske "skjønnheter" at de ikke lengre prøver seg på alle. men min mening. jeg anbefaler hvertfall ichmeler og en tur til nabobyen turuk. Råstille og koselig.
momo Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Vi har bestilt sommerens ferie vi og det blir Tyrkia det. Vi reiser med Nazar og skal bo på pegsos world, ett 5 stjerners all inclusive hotell i Side. Vi gleder oss masse. I 2006 var vi på pegasos resort med nazar og det var den beste sydenferien vi noensinne har hatt. Har vært på ferie i Alanya og, synes det var fint der jeg, men var der som ung og glad i festing. Har aldri opplevd og bli behandla dårlig, opplever heller at de er utrolig koselige og veldig lett og bli kjent med.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har samme negative opplevelse av Tyrkia som gjest i innlegg nr. to. Har aldri opplevd maken til respektløs oppførsel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå