Gå til innhold

plasma eller lcd?

Bomull

Anbefalte innlegg

Jeg har Samsung LCD 40 tommer. M86-serien. Den var faktisk den beste tv'n jeg så på. Sjekket tester først og dro så i butikker for å se. Nå er bildet litt sånn smak og behag da. Jeg ville ha LCD da vi også spiller en hel del. Betalte rundt 17K og er bare så fornøyd. Var ikke i utgangspunktet på jakt etter en HD-tv, men det var sånn det ble. Rett og slett fordi den hadde det beste bildet etter min syn.

Den har vi og, og vi er kjempefornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har panasonic sin, og er veldig fornøyd med den. Når dere sier at svartnyansen er bedre på lcd enn plasma, synes jeg det er veldig merkelig. Det som stemmer er vel at lcd er blitt bedre på svartnyansen, ikke at de har blitt bedre _enn plasma_ på svartnyanse..? På vår tv er iallefall svart svart, mens på en kamerat sin samsung lcd (visstnok den beste på markedet da han kjøpte den for et halvt års tid siden), er det ujevne gråtoner siden skjermen ikke klarer å stenge for alt lyset.

Men jeg vil nok anbefale deg å finne ut av det selv, alle har sin egen erfaring og favoritt, og den trenger ikke nødvendigvis å samsvare med din. Både plasma og lcd blir bare bedre og bedre, så det blir nok verre og verre å sammenligne dem. Forlang å få se på alt de har i de forskjellige butikkene, og prøv å hold deg unna selgere som er veldig ivrig på å selge en spesiell tv.

Vi har iallefall hatt kun bra erfaring med panasonicen! Ingen innbrenning, veldig svart svartfarge og veldig veldig klart bilde! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...