Ephemera Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jenta vår fyller 1 år 6. februar. Har vi da krav på kontantstøtte for februar eller gjelder den (som barnetrygden) først fra måneden etter? Pappan skal ha permisjon i februar og vi håper på barnehageplass fra 1. mars.
LilleKylling Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Tror det gjelder fra mnd etter at barnet fyller 1 år. Altså fra mars da i ditt (og i mitt) tillfelle.
Ephemera Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Okei... Jeg finner ikke at det står noe sted, nemlig. Og her har jeg sakset fra NAV et spørsmål om når den opphører: Barnet begynner i barnehage på heltid 1. august. Når opphører kontantstøtten? Svar: Kontantstøtten opphører måneden etter at barnet begynner i barnehagen - dvs. fra september i dette tilfellet. Altså opphører den måneden etter at barnet begynner i barnehage. Jeg er selvsagt ikke interessert i å utnytte noe system, men det er jo greit å ta med seg det man har krav på da...
sommerglede Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Når kan man søke kontantstøtte? sånn ca månedsalder på barnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå