Gå til innhold

Størrelse på tallerker

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi sitter her nå og skal velge ut hva vi skal ha på ønskelisten til bryllupet vårt. Så i det serviset vi skal ha er det middagstallerker på 27 og 31 cm. - er det 27 som er vanlig? Ser for meg at den på 31 er mer dekketallerk? Hva sier dere som vet? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke sikkert jeg, men gjør ikke som ei venninne av meg.

De valgte en størrelse som ikke går inn i oppvaskmaskinen...:sjokkert:

Skrevet

27 cm så vidt jeg vet, men man har jo også 29 cm.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

bruker 27 som hverdagstallerkener til både frokost og middag men liker å bruke de som er større til en finere middag med mye tilbehør. Så jeg ville ønsket meg begge deler ;)

Gjest Ballerina
Skrevet
bruker 27 som hverdagstallerkener til både frokost og middag men liker å bruke de som er større til en finere middag med mye tilbehør. Så jeg ville ønsket meg begge deler ;)

Begge deler?? Oi... men det er jo snakk om finservise... da trenger man jo ikke begge deler? Har hverdagsservise!

Skrevet

Jeg ville gått for de største hvis det er snakk om å dekke til selskap. Har fått 2 større tallerkener i gave, og liker dem mye bedre hvis det er litt tilbehør til maten.

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg pleier ofte å dekke med kuvertbrikker i lin når jeg bruker finserviset mitt, og da er jeg glad at tallerknene er standardstørrelsen 27 cm, for ellers ville jeg ikke fått plass på brikkene med div. bestikk, vinglass og vannglass.

Skrevet
Begge deler?? Oi... men det er jo snakk om finservise... da trenger man jo ikke begge deler? Har hverdagsservise!

Du kan jo ta utgangspunkt i hva du vanligvis ville servert til fint. Selv ville jeg gått for de største siden jeg liker å lage mye tilbehør samt synes det tar seg bedre ut å legge opp mat på store tallerkener. Men smak og behag ;-)

Skrevet

vi har et gammelt og et nytt service, det gammle er som det var før mindre enn de nye, jeg må innrømme at jeg liker de gamle best, det ser ikke så voldsomt ut, og størrelsen på talerkenen har jo ganske mye å si i forhold til hvor mye man spiser, dvs lager du typiske stekmiddager når du har gjester ville jeg valgt de store, lager du gjerne flere retter hadde jeg valgt de litt mindre. jeg synes at maten skal passe til talerkenen, så hvis man skal servere flere små retter, ser det litt dumt ut med en liten dert midt på men hvis man servere en stor rett som folk forsyner seg av selv, ser det jo dumt ut dersom maten detter av.... så da er jo spørsmålet hva slags mat lager dere mest av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...