Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Har en gammel bærbar PC. Den fungerer greit, men har altfor liten hardisk og har kun usb 1. Er nå veldig i tvil på om jeg skal koste på den 1000 for å bytte hardisk eller om jeg rett og slett skal kjøpe ny? Prosessoren er relativt bra og minnet er veldig bra. Har ikke hatt noen store problemer med den, men den er 6 år så det er ikke sikkert den fungerer så veldig mye lengre. Og da hadde det jo vært kjedelig å akkurat ha brukt 1000 på den. Hva ville du gjort?
murray Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg ville kjøpt ny, hvis jeg hadde råd. Nå får du gode bærbare til 5000 kroner. Hvis den er 6 år gammel kan ikke minnet og prosessoren være særlig bra. Men du bruker den kanskje bare til tekstredigering og småsurfing?
Paradokset Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Har du byttet hovedkort? Siden du skriver at prosessor og minne er "bra"? Hvis du oppgir hvilken prosessor det er så er det lettere å gi tips...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg ville kjøpt ny, hvis jeg hadde råd. Nå får du gode bærbare til 5000 kroner. Hvis den er 6 år gammel kan ikke minnet og prosessoren være særlig bra. Men du bruker den kanskje bare til tekstredigering og småsurfing? Joda både minnet og prosessoren er relativt bra. Den var veldig dyr da jeg kjøpte den. Bruker den til dokumenter og bilder. Det er på grunn av bildene at den har blitt for liten. Er ikke noe problem å se på dvd'er på den heller. Er student så kunne godt tenke meg å ikke bruke mer enn jeg må, men er jo kjedelig å bruke penger på den om den plutselig skulle ta kvelden. Alle de nye pc'ene har jo widescreen også, dermed blir de større å dra på enn den jeg har. Små pc'er koster jo flesk om dagen.
mia83 Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg ville kjøpt en ekstern harddisk.. mere plass med en gang Man kan kjøpe en liten USB-hub, så har man flere USB-porter. enkelt og greit
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Takk for tipset. Men dette er egentlig det fellende problemet med PC, den har bare usb1 og det går forferdelig tregt. Ellers hadde hverken behovet for ny harddisk eller ny PC meldt seg enda
mia83 Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Takk for tipset. Men dette er egentlig det fellende problemet med PC, den har bare usb1 og det går forferdelig tregt. Ellers hadde hverken behovet for ny harddisk eller ny PC meldt seg enda Da ville jeg nok ha vurdert å bytte data fordi USB1 er så treg.. Men det koster jo en del da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå