Gjest hyggelig Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 jeg skal i bryllup i slutten av januar og trenger noe å ha på meg. tenkte på kjole, men de eneste kjolene jeg har er svarte. føler det er litt for dystert for et bryllup... så jeg lurer på hvilken farge som er vanlig å ha på seg i et bryllup? jeg er blond og veldig lys i huden, så champagnefarger og beige o.l. er uaktuelt. noen kjoletips? har faktisk aldri vært i et bryllup før, så aner ikke hva som er "in" på den fronten! hjeeelp!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes alle farger er greie - men unngå brudekjoleliknende farger og kjoler, og som du sier er det også greit å unngå sort selv om jeg ikke tror jeg har vært i et eneste bryllup (og jeg tror jeg har vært i seks de siste tre årene, med ganske forskjellige gjester) uten flere gjester i sorte kjoler. Og unngå gallakjole (dersom kleskoden ikke er smoking/galla), man skal pynte seg mindre enn bruden. Det kan jo være greit å prøve å finne en ca knelang pen kjole i ikke altfor overdådig snitt... Siden det er vinter er det kanskje fint med litt mørke farger? Har ikke inntrykk av at det finnes noen bryllupsmote for gjester utover at man pynter seg og holder seg noenlunde innen kleskoden - men denne er faktisk ikke så fryktelig streng for oss jenter.
Gjest HB Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Nå er jo svart kjole egentlig fy å ha i bryllup, men siden det er i januar synes jeg det kan gå. Spesielt dersom kjolen er passende bryllupskjole ellers (ikke for mye paljetter, lange splitter og dyyype utringninger). Så kan du jo ha sjal, bolero e.l. i en farge som frisker opp sortfargen. Ønsker du å kjøpe kjole kunne kanskje noe i blått passe? Jeg synes det blir mer feil med lys kjole enn med svart siden det er januar. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Synes svart kjole høres flott ut i et vinterbryllup, jeg.. Du kan jo "pynte opp" med litt friskere tilbehør osv. Helt ideelle farger.. Hmm.. hva kan det være..? Kjoler i grønn, blå, brun, lilla eller vinrød fløyel kanskje? Ikke vet jeg.. Uansett.. Bruk gjerne den sorte.. Det kommer nok også mange andre av gjestene til å gjøre. Sorte festkjoler er da alt annet en "dystre"!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Skal man "sprite" opp en svart kjole, er det kun hvitt eller offwhite, samt metallfarger som funker. Rødt og sort er for dramatisk,og andre farger blir bare seende billige ut.
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Skal man "sprite" opp en svart kjole, er det kun hvitt eller offwhite, samt metallfarger som funker. Rødt og sort er for dramatisk,og andre farger blir bare seende billige ut. Der er vi ikke enige. Jeg synes tvert om at metallfarger er billige og overdrevent. Til svart passer jo alt, men jeg er litt enig i at rødt blir litt for dramatisk. Synes bolero var en god ide, og en dekorativ strømpebukse. Et brullup er jo en fest. Men hvis man skal i kirken og har kort kjole, ville jeg tatt en lang kåpe over og støvletter så det ikke blir feil.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Det er viktig å følge dresskoden. I mitt bryllup var antrekk smoking/svart dress. Da kommer du ikke som jente i bluse og kort skjørt! Hun følte seg sikkert utenfor siden alle andre var i lange kjoler og pyntede kortere kjoler. Mannen hennes hadde smoking! Hun hadde kanskje ikke noe annet stakkar, greit nok det, men det ser ut som man ikke har gjort noe spesielt for å gå i bryllup. Hun hadde nesten på seg det samme som serveringspersonellet. Og vi hadde bryllupet på et stilig sted også og det skal man jo også kle seg etter mener jeg.
Gjest hyggelig Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 det stod ingenting om dresskode i innbydelsen, men siden sambo skal være forlover i dette bryllupet har brudeparet leid inn en dress som han skal bruke. den ser jo relativt smoking-aktig ut, gjør den ikke? ergo må jeg ha på meg noe flott også, tenker jeg.. skulle ønske de hadde plukket ut en kjole til meg slik de plukket ut dress til han! hehe... http://www.mossbros.com/hire/classic/classicCuts.htm takk for svar, tar gjerne imot flere! evt linker..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes også du bør kle deg etter samboern sitt antrekk, når han skal være forlover blir dere jo mer synlige. Så da synes jeg godt du kan pynte deg litt mer enn om han hadde vanlig mørk dress. Kanskje en typisk selskapskjole i pent men enkelt snitt i silkesateng, gjerne litt lang? Jeg synes fortsatt alle farger kan duge, velg noe du kler og som flere har nevnt er det kanskje fint med litt mørke nyanser nå om vintern.
Gjest hyggelig Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 ja, får håpe jeg finner noe. har vært på kjedebutikkene i byen, men kjolene de hadde der var liksom ikke "bryllupsmateriale". vet ikke, kanskje det bare er jeg som er rar lang kjole er i allefall notert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå