Gjest snazaroo Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg sitter her å leser alle bryllupsinnleggene deres. Det er så innmari mye å tenke på. jeg blir helt overveldet. Det er så mye å tenke på, jeg har ikke vært i nærheten av å tenke på alt dette engang.... Nå blir jeg helt ekstremt nervøs. Jeg aner ikke hvilken enda jeg skal begynne å planlegge engang. Hvem skal jeg be om hjelp til ditt og datt? Jeg har trodd jeg har hatt kontroll. Det er jo leeeeenge igjen, 7 måneder. Men er det egentlig så lenge da? Jeg blir på gråten når jeg leser om alt, jeg blir så rørt. gleder meg veldig til denne dagen. Jeg prøver å tenke at det er kun 1 dag, som jo er begynnelsen på vårt nye liv som gift. Selv om alle jeg kjenner som er gift, sier at det igrunnen ikke er så innmari annerledes å være gift enn før de giftet seg da.... Men jeg merker at det kiler i magen når jeg tenker på det. Det er større for meg enn jeg hadde trodd. Jeg får gledestårer når jeg tenker på at jeg skal gå inn i kirken og se på mannen min. Jeg har kjøpt kjole. Den er nydelig, men helt ekstremt varm... Det er sommerbryllup vi skal ha. Da jeg prøvde kjolen, holdt jeg på å svette i hjel inni kjolen.... Det gruer jeg meg til. jeg er redd jeg blir overopphetet, og besvimer. Tenk om jeg bare detter av stolen inne i kirken og går på trynet med rompa rett til værs? Herregud. Jeg noier. Er det vanlig eller?
Saeria Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg tror planleggingen av et bryllup kan være veldig overveldende og det blir nok ikke bedre når man leser om servietter som må matche duken og kjolen og buketten..... Mange bruder drømmer til og med om alt som kan gå galt. Tryne i kirka, søle brun saus på kjolen...det går stort sett alltid helt fint. Hvis kjolen er varm, kan du gjerne ha noe undertøy som ikke er for tett/varmt? Blonder? BH og truse i steder for torselett? Sist men ikke minst. Husk at dere ikke MÅ ha og gjøre alt som alle andre. Gjør som dere selv vil. Sett opp en plan, eller følg en av de planene som en finner på nett over når en bør ha ordnet ting. Da vet du hva som kan utsettes og hva som bør tas. En behøver ikke å ha/kjøpe alt som står på listene heller. Lykke til! Jeg er sikker på at dere får et fantastisk bryllup.
Marte M Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Jeg tror planleggingen av et bryllup kan være veldig overveldende og det blir nok ikke bedre når man leser om servietter som må matche duken og kjolen og buketten..... Mange bruder drømmer til og med om alt som kan gå galt. Tryne i kirka, søle brun saus på kjolen...det går stort sett alltid helt fint. Hvis kjolen er varm, kan du gjerne ha noe undertøy som ikke er for tett/varmt? Blonder? BH og truse i steder for torselett? Sist men ikke minst. Husk at dere ikke MÅ ha og gjøre alt som alle andre. Gjør som dere selv vil. Sett opp en plan, eller følg en av de planene som en finner på nett over når en bør ha ordnet ting. Da vet du hva som kan utsettes og hva som bør tas. En behøver ikke å ha/kjøpe alt som står på listene heller. Lykke til! Jeg er sikker på at dere får et fantastisk bryllup. Jeg ble også helt satt ut da jeg begynte å lese alle innleggene her. Først ble jeg dritstressa og følte at jeg ikke var "brud" nok siden jeg ikke er så opptatt av at invitasjonene skal matche brudgommens boksershorts etc;-) Men så snakket jeg med forloveden min om det, og vi fant ut at det viktigste er at det er VÅR dag og at den gjenspeiler oss. Vi skal gifte oss utendørs på gården der mamma vokste opp og ha selskapet i telt. Jeg skal ikke ha stor kjole med slep, men en enkel og kjempekul femtitallskjole som er veldig meg. Jeg mener ikke at det er noe galt i å være opptatt av at alt skal matche eller å ha prinsessekjole med 4 meter slep. Poenget mitt er at dere må finne ut hva som passer for dere to, og bare bruke slike forum som dette til å hente inn råd, tips og inspirasjon. Jeg har plukket opp mange flotte tips her- og koser meg veldig med å lese om hvordan andre gjør det. Kos deg med planleggingen, og lykke til!
Marte M Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg tror planleggingen av et bryllup kan være veldig overveldende og det blir nok ikke bedre når man leser om servietter som må matche duken og kjolen og buketten..... Mange bruder drømmer til og med om alt som kan gå galt. Tryne i kirka, søle brun saus på kjolen...det går stort sett alltid helt fint. Hvis kjolen er varm, kan du gjerne ha noe undertøy som ikke er for tett/varmt? Blonder? BH og truse i steder for torselett? Sist men ikke minst. Husk at dere ikke MÅ ha og gjøre alt som alle andre. Gjør som dere selv vil. Sett opp en plan, eller følg en av de planene som en finner på nett over når en bør ha ordnet ting. Da vet du hva som kan utsettes og hva som bør tas. En behøver ikke å ha/kjøpe alt som står på listene heller. Lykke til! Jeg er sikker på at dere får et fantastisk bryllup. Jeg ble også helt satt ut da jeg begynte å lese alle innleggene her. Først ble jeg dritstressa og følte at jeg ikke var "brud" nok siden jeg ikke er så opptatt av at invitasjonene skal matche brudgommens boksershorts etc;-) Men så snakket jeg med forloveden min om det, og vi fant ut at det viktigste er at det er VÅR dag og at den gjenspeiler oss. Vi skal gifte oss utendørs på gården der mamma vokste opp og ha selskapet i telt. Jeg skal ikke ha stor kjole med slep, men en enkel og kjempekul femtitallskjole som er veldig meg. Jeg mener ikke at det er noe galt i å være opptatt av at alt skal matche eller å ha prinsessekjole med 4 meter slep. Poenget mitt er at dere må finne ut hva som passer for dere to, og bare bruke slike forum som dette til å hente inn råd, tips og inspirasjon. Jeg har plukket opp mange flotte tips her- og koser meg veldig med å lese om hvordan andre gjør det. Kos deg med planleggingen, og lykke til!
Gjest snazaroo Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Takk for svar! Godt å se at det ikke bare er jeg som blir overveldet av alt snakket om Vi skal ha kirkeseremoni, og en kjempefest. Ikke tradisjonelt 3 retters som jeg har opplevd i flere bryllup at kan bli litt "stivt". Vi skal ha tapas og annen fingermat, og bokse-øl Altså ikke sånn veldig hølytidlig. Vi skal la dagen gjenspeile oss som personer, så det blir veldig fint. Jeg synes det er spennende å se hvordan andre skal ha det. Noen er kjempeflinke til å planlegge og alt matcher og greier, men jeg er ikke akkurat sånn. Dog konsentrerer jeg meg om en farge da, i tillegg til hvitt. Jeg tror det kan bli enkelt og pent. kjolen min er enkel også, jeg orker ikke langt slep. Det er ikke meg liksom. Jeg gleder meg veldig nå. Jeg blir tydelig lett stresset, særlig når det er noe nytt. Og bryllup er jo helt nytt for meg, hehe. Mister litt kontroll. Skal finne en plan som jeg skal holde meg til. Lykke til dere andre også
Gjest snazaroo Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Jeg ble også helt satt ut da jeg begynte å lese alle innleggene her. Først ble jeg dritstressa og følte at jeg ikke var "brud" nok siden jeg ikke er så opptatt av at invitasjonene skal matche brudgommens boksershorts etc;-) Men så snakket jeg med forloveden min om det, og vi fant ut at det viktigste er at det er VÅR dag og at den gjenspeiler oss. Vi skal gifte oss utendørs på gården der mamma vokste opp og ha selskapet i telt. Jeg skal ikke ha stor kjole med slep, men en enkel og kjempekul femtitallskjole som er veldig meg. Jeg mener ikke at det er noe galt i å være opptatt av at alt skal matche eller å ha prinsessekjole med 4 meter slep. Poenget mitt er at dere må finne ut hva som passer for dere to, og bare bruke slike forum som dette til å hente inn råd, tips og inspirasjon. Jeg har plukket opp mange flotte tips her- og koser meg veldig med å lese om hvordan andre gjør det. Kos deg med planleggingen, og lykke til! Foressten høres dette fantastisk flott ut! Utendørs hadde jeg og lyst til, men det lot seg ikke gjøre. Dere er heldige!
Gjest snazaroo Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Jeg tror planleggingen av et bryllup kan være veldig overveldende og det blir nok ikke bedre når man leser om servietter som må matche duken og kjolen og buketten..... Mange bruder drømmer til og med om alt som kan gå galt. Tryne i kirka, søle brun saus på kjolen...det går stort sett alltid helt fint. Hvis kjolen er varm, kan du gjerne ha noe undertøy som ikke er for tett/varmt? Blonder? BH og truse i steder for torselett? Sist men ikke minst. Husk at dere ikke MÅ ha og gjøre alt som alle andre. Gjør som dere selv vil. Sett opp en plan, eller følg en av de planene som en finner på nett over når en bør ha ordnet ting. Da vet du hva som kan utsettes og hva som bør tas. En behøver ikke å ha/kjøpe alt som står på listene heller. Lykke til! Jeg er sikker på at dere får et fantastisk bryllup. Man kan ikke kjøpe alt som står på listene nei. Jeg sjekket litt priser på enkle kort i diverse kortbutikker. herregud, det koster! Vi lager hjemmelagede, det er litt av sjarmen for meg Takk for koselig svar!
Saeria Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Min svigerinne og mannen ordnet alt til bryllupet selv! Hun og noen veninner ordnet maten på forhånd (tapas) og hadde det på frys. Salater og annet som måtte være ferskt ble ordnet dagen før og de tok det med seg til kokken samme dag. Kokken var forøvrig en venn av sambo og meg. Kokken hadde hjelpere som kom fra mannens del av familien. Familie og venner ordnet kaker. Bryllupskaken var den eneste som ble kjøpt. De leide inn runde bord og duker til en overkommelig pris, siden lokalet ikke hadde runde, men firkantede. Invitasjoner og andre trykksaker lagde hun selv på forhånd. Bordpynten ble lagd dagen før og satt på kjøl. Hun hadde skåler med bred kant, kanten dyppet i lim og bittesmå glitrende steiner, våt oasis i bunn, lav over oasisen og langs kanten og forskjellige roser i laven. Familie, venner og paret ordnet til gavebordet og satt alle de runde bordene på plass kvelden før. Samme med bordkartet og oppdekkingen. CD spiller og høyttalere ble ordnet. De hadde litt live musikk også da. Seremonien var i etasjen under festlokalet og alt ble vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå