Gå til innhold

ilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

vurderer og kjøpe meg ilder men er viktig og tenke på da??? ang kjøp og vurderinger på forhånd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå kan jeg ikke si 100% sikkert, men jeg har hørt at de lukter noe voldsomt. eller kanskje stinker burde jeg si.

Skrevet

Det eneste jeg kan svare på er at ildere kan stinke sinnsykt mye "gammel honning", høres mye bedre ut enn det lukter..

Men det er stor forskjell fra ilder til ilder. De som lukter aller verst er ukastrerte hann- ildere. Har vært borti en hunnilder som ikke lukter vondt i det hele tatt, bare litt søtt honningaktig. Ingen lukt på fingrene etter kos bla.

De må uansett vaskes ganske ofte pga lukta.

Men så er de UTROLIG nydelige og!

Skrevet

Men jeg ville begynt her:

www.ilder.no

Skrevet

Jeg har aldri hatt ilder selv, men har møtt noen og tror det viktigste er å sørge for at du har nok tid og energi til å ha ilder i hus... Denne boka skal være bra.

Dogs have owners, cats have servants, ferrets have damage control assistants!

Skrevet
De må uansett vaskes ganske ofte pga lukta.

De bør ikke vaskes ofte, da vil de bare lukte enda mer. Turer i skogen og å la dem gni seg i jord er bra som "vask".

Jeg har aldri hatt ilder selv, men har møtt noen og tror det viktigste er å sørge for at du har nok tid og energi til å ha ilder i hus... Denne boka skal være bra.

Den boka er ikke noe særlig. Hvis du skal kjøpe noen bok så er "ferret for dummies" den beste.

Ellers kjenner jeg meg igjen i det siste utsagnet :fnise:

Du vil få mange flere svar og kan lese allerede eksisterende tråder på:

ilderforum.com

og

http://stig-larsen.com/nif/index.php?sid=c...193e741c2e91604 (midlertidig adresse til forumet til ilder.no).

Skrevet

Nei. Masse feilinformasjon i den boka så det holder...

Ta en titt innom forumene du som vil ha. :)

Skrevet

Beklager så meget feilinformasjon om bok - jeg har fått den anbefalt selv i sin tid (hadde veldig lyst på ilder en stund, ja...)

• 1 år senere...
Skrevet

Indeed! :fnise:

Skrevet

Vi hadde to ildere. En hann, kastrert, og en hunn, sterilisert.

Hvis de er det, syns ikke jeg de lukter mer enn en hest gjør... Nå er jeg kanskje litt rar og syns dyr skal lukte litt! Hehe. Men jeg anbefaler deg på det sterkeste å besøke noen med ilder hvis mulig og se hvor mye ansvar det er. Skulle ønske jeg gjorde det... De er så fryktelig søte og sjarmerende, men de må ha noe å finne på HEILE tida, for hvis ikke de sover, så herjer de!

Mange ganger vi satt og så på de lekte og lo godt av de, men de blei mer til ett problem når de begynte å stjele alt som var løst, som f.eks smokker, tåteflaske, nøkkelknippe, lommebok osv osv.

Og så trenger de jo stell utenom aktivisering oxo.

De krever mye og de lukter kanskje litt vondt, men hvis du er villig til å ta opp kampen(!) så er de fryktelig morsomme og smarte dyr! :)

Skrevet

Generelt den serien der med bøker er de mest feilinformerende og misvisende bøkene man får kjøpt, skjønner ikke hvorfor de er i salg enda. Marsvinboken hadde utrolig masse feilinformasjon, nok til at de kan føre til døden for de. De andre jeg har lest er heller ikke noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...