Gjest aussie Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Noen som har vært på disse stedene og kan anbefale oss hva vi burde få med oss og hvor vi burde bo. Er spesielt interessert i sted å bo i Lismore, står fint lite i guidebøkene.
Maja_83 Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Byron Bay er herligste og mest laidbacke sted jeg har vært på! Så bra at jeg har vært der 3 ganger og ene gangen leide vi hus og de andre gangene bodde vi på backpacker Utelivet, nyte beachen, og å enten ta et surfekurs eller bare leke seg med surfebrett er et must når man er der. Å besøke fyrtårnet der kan være spennende ettersom det er det mest østlige punktet av Australias fastland, og har fantastisk utsikt. Lismore vet jeg dessverre ikke stort om.
Grissini Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 I motsetning til hun over, ble vi litt småskuffet over Byron Bay. Stedet er veldig hypet og det var utrolig mange svært unge (type 18-20) der. Vi hadde det bra, men ble vel i grunnen litt skuffet. Hadde kanskje litt for store forventninger? Vi bodde på et sted som heter Belongil Beachhouse. Det ligger litt utenfor selve lysløypen, men vi brukte bare 10 minutter på å gå hjem sentrum.
janne84 Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Vi skulle være et par dager i Byron Bay når vi backpacka i Australia, men ble der i ei uke.. Vi storkoste oss alle sammen. Et fantastisk lite tettsted. Nydelig å dykke og snorkle der. Kjempe kjekke folk, ja rett og slett fantastisk!!
Gjest aussie Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Takk for svar alle sammen. Har bodd i Australia i 5 år og skal bo noen dager i Byron før jeg flytter til Lismore. Så begynner å synes lange sandstrender er litt for dagligdags. Regner med at stedet er litt hypet, håper derfor på noen insider tips til hva vi burde få med oss og hva vi kan hoppe over. Fyrtårnet skal vi allefall kikke på. Har hørt fra en kamerat som er fra området at man kan se hai derfra om man er heldig... På tross av dette og alle haiangrepene der oppe det siste året så kunne jeg tenke meg å snorkle eller dykke. Dere som har gjort det, hvilket byråd brukte dere? Vi bodde på et sted som heter Belongil Beachhouse. Det ligger litt utenfor selve lysløypen, men vi brukte bare 10 minutter på å gå hjem sentrum. Fornøyd med stedet? Hvor bodde dere Maja_83 og janne84? Veldig vanskelig å vite hvilket sted man burde booke før man kommer.... Takker for alle tips.
Grissini Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Beliggenheten til Belongil var genial, rent strandmessig og de har også en gratis shuttlebuss til og fra sentrum. Vi var ikke så happy med rengjøringen av fellesområdene, og enkelte av de som jobbet der var skikkelig grinete. Vi var der for snart ett år siden, så mye kan jo ha endret seg. Vi hørte generelt mye dritt om de fleste av hostelene i Byron (spesielt YMCA var visst helt jævlig) fra folk vi møtte, mest sannsynlig for at stedet er så hypet og det kryr av dritings fjortiser.
Maja_83 Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Hehe, jeg har faktisk vært der 4 ganger fant jeg ut... Vi bodde på Aquarius backpackers to ganger, en gang på Main beach backpackers (et crap sted som jeg ikke anbefaler) og huset vi leide husker jeg ikke helt hva het, men kostet 100kr pr pers pr natt og var 150 m fra stranda og 10min å gå til/fra sentrum.
janne84 Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 hei igjen... vi bodde på Aquarius backpackers - var ganske fornøgd med det. Vi var nødt å dele med noen andre. Mener det var et seks mans rom vi fikk.. Men havnet sammen med greie folk, så det var bare kjekt. I tilegg fikk vi legge pass og andre verdisaker i safen i resepsjonen. Syns der var veldig mange hyggelige folk. Fyrtårnet besøkte vi og, ganske fin gåtur, men vi såg dessverre ingen haier. Jeg snorklet når jeg var det, husker ikke hva firmaet heter, men tror der ikke er så veldig mange av de =). Er en veldig liten plass. OG ja du møter på haier når du snorkler, jeg ble livredd, men de sa at de ikke er noe farlige, jeg kom iallefall hel opp i båten igjen =)... De som dykket fikk "klappe" haiene, så hadde jeg vært der så ville jeg nok ha både dykket og snorklet... Har kjempe lyst tilbake, så gi gjerne en lyd om hvordan du har hatt det der =)|
Gjest aussie Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Har googlet litt og funnet ut mer om stedene dere har bodd på, tusen takk for hjelpen. Vet ikke helt om jeg rekker innom Byron Bay neste uke, eller om jeg må ta det litt senere. Lover å komme med rapport når jeg har vært der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå