Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange barn plages jo med ørebetennelser, derfor vil jeg be de som har barn som har det lese om MASTOIDITT, ikke for å skremme noen, men for å gjøre obs på at dert KAN forekomme.

Min datter, som er 25 år, fikk ørebetennelse, gikk til legen og fikk antibiotika. Jeg gikk inn på Kvasir og leste om ørebetennelse, ikke for å lese om kompliksjoner, men generelt. Det er noen år siden siste ørebetennelse i familien.

Leste da hva som KUNNE skje i sjeldne tilfeller (5 av 1 million), og tenker da at det skjer ikke noe. Bare noen få timer etter at hun hadde vært hos legen ringte hun, og da fortalte hun en "morsomhet" - at øret sto ut.

Dette var om kvelden, om morgenen dagen etter fikk hun komme inn til legen igjen, og da bar det direkte til sykehuset. Heldigvis slapp hun operasjon, og det går bra nå. Men det er skremmende å tenke på at det gikk så bra pga av at jeg tilfeldigvis leste om dette.

Synes det er litt dumt at legen ikke kunne ha sagt hva som kunne skje slik at hun var oppmerksom på det, selv om det er sjelden at det skjer.

Som sagt, jeg vil ikke skremme noen, bare gjøre oppmerksom på at dere følger med. Og dette gjelder jo ikke bare barn, men det er jo oftest de som rammes, derfor la jeg inn mitt innlegg her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...