Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 11 mnd som ikke vil sovne uten flaske.

Han har alltid fått flaske når han legger seg (mme), både på dagen og på kvelden.

Slutta for ca.3 mnd siden, det gikk greit, var 2 dager med avvenning.

Så flytta vi, pluss han var litt småsyk, og da fikk han flaske igjen... Vet det var dumt,

men.. Denne gangen går det IKKE greit med avvenning. Han står i senga og hylskriker, helt til han blir lett hysterisk og helt utslitt. Lar han ikke skrike lenge av gangen, 4 min før jeg går inn og roer han ned. Så prøver vi igjen, og igjen og igjen

og igjen.... Det går som regel greit når jeg er ute og triller.

Han begynte i barnehage for 2 dager siden, og den dagen han sov der gikk det greit.

De vugget litt, så sovnet han.

Er det noen som har noen gode råd og tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gunda_*
Skrevet

Hold ut!

Det er mitt råd!!

Har du bestemt deg for at han skal være uten flaske - som jeg er helt enig med deg i - så hold ut. Når han skjønner at det ikke blir flaske, så vil han til slutt roe seg. Men du må holde stand, ikke gi etter!!

Lykke til.

Gjest snazaroo
Skrevet

Vi gir litt vann i en flaske vi, fungerer greit det.

Overgangen fra melk til vann gikk faktisk veldig fint.

Opplever at barna ofte er tørste om kvelden/nettene.

Vann er jo ikke farlig å gi i forhold til tenner heller.

Men h*n var eldre enn ditt barn da jeg gjorde dette.

Lykke til!

Gjest mortil2
Skrevet

Hvis du absolutt ikke vil at han skal få flaske om kvelden, må du nesten bare holde ut. det er ikke mer å gjøre.Han finner fort ut at han ikke får flaske, men du kan ikke gi deg. Jeg har en gutt som nettop fyllte 1 år, og han pleier å få flaske etter kveldsmat, mens vi ser litt på barnetv sammen med storesøster. Det synes jeg er så utrolig koselig. Synes han sover så mye bedre hvis han får flaska om kvelden.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...