Gjest TS Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg skal gifte meg i begynnelsen av september, og vil gjerne pynte med markblomster eller hageblomster. Jeg vil helst unngå å måtte kjøpe blomster i blomsterbutikk, men kjøper gjerne frø/løker for å få nye blomster i hagen. Klarer jo selvfølgelig ikke å huske hva som blomstret forrige september... Hva slags blomster blomstrer i begynnelsen i av september? Er det mye dårligere utvalg av blomster enn det er i august?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Let inne i frøkatalogen, som du finner på denne siden: http://www.nelson.no/shop/default.aspx?lng=NOR Søk litt rundt på nett?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Veldig mange blomster er avblomstret i september, men ringblomst, røsslyng og høstfloks er noen forslag... Mulig du kan finne rød- og blåknapp også, gullris og reinfann. For markblomster flest er høysesong fram til ca St.Hans, selvfølgelig er det endel blomstring seinere også, men etter St.Hans begynner mange blomster å gå i frø og har færre eller ingen blomster og litt mer lurvete planter.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Dahlia eller georginer i forskjellige farger er jo kjempe fint å pynte med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå