Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-Mari22
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 3,5 år og bodd sammen med ham i 2. Vi er begge 22 år. Jeg elsker ham høyere enn noen andre, og vi har hittil (og har vel egentlig fortsatt) hatt et kjempebra forhold. Vi snakker sammen om alt, og jeg har alltid stolt på ham 100%.

Jeg leste et annet innlegg her, hvor det var ei som hadde funnet ut at kjæresten hennes sendte meldinger til jenter på nettby og lignende og skrev at de var deilige osv. Det er vel omtrent dette som er mitt ”problem” også.

For et par måneder siden fikk jeg passordet til kjæresten min sin facebook-konto(han ga den til meg selv). Noen uker etterpå lånte jeg PCen hans hvor han ikke hadde logget ut, og så at han hadde skrevet masse(!) meldinger med en felles venninne av oss. Hun er ikke en av våre best bekjente, men vi ser hverandre nå og da. Meldingene var heller ikke pikante av noe slag, det stod bare om hverdagslige ting.

Greia er, at hun var hans flamme like før vi ble sammen(ja,det er over 3 år siden, og de bare datet noen måneder). Jeg kjente et stikk av sjalusi der og da, men tenkte ikke så mye mer over det.

Noen uker før jul, logget jeg meg i hemmelighet inn på hans konto igjen, og leste at de ”måtte treffes- ta en kaffe eller noe”, ”hjelpe til med julehandling” osv.. Fortsatt ikke noe muffens, men fordi han ikke sa noe til meg ble jeg mer sjalu.

Det hele toppet seg da jeg hadde reist hjem til familien før jul og han fortsatt var igjen i Oslo. Jeg hadde da lest at kjæresten min hadde tilbudt seg å være med henne å handle julegaver en av to nevnte dager. (Kjæresten min HATER å handle. Det skal mye overtaling til fra min side før han begynner med sine julegaver.) En av disse dagene ringte jeg ham tilfeldig, og da sa han at han var ute og handlet julegaver sammen med ”Tore”.

Jeg vet ikke om han virkelig var sammen med ”Tore”, eller om han bare løy for meg. Og hvis han løy, hvorfor skulle han gjøre det? Hvorfor sier han ikke til meg at han sender meldinger med henne, og at de snakkes om å treffes? Han vet jo at jeg alltid har stolt på ham, og vi har jo alltid vært fullstendig åpne mot hverandre og snakket om alt.

Overreagerer jeg? Er jeg sjalu bare fordi jeg aldri har vært borti en slik situasjon før?

Et annet spørsmål er jo om jeg bør konfrontere ham. Jeg har alltid snakket med ham om jeg ikke har følt meg bra eller har hatt personlige problemer, men jeg klarer ikke få meg selv til å snakke med ham om det. Bør jeg konfrontere ham, og hva bør jeg da evt si? Hjelp :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Jeg synes absolutt du overreagerer - det sto jo ingenting i de meldingene som var pikant. Dersom de har datet, så trives de vel i hverandres selskap da, og da er vel tross alt ikke så rart at de har lyst til å treffes for en kopp kaffe.

Når det gjelder julehandlingen så kan det vel tenkes at han satte pris på å få hjelp til julehandling - hvis han virkelig hater å handle, så er julehandling virkelig noe en kan trenge hjelp til. For din egen del tror jeg du vil få vanskeligheter med å fremstå som noe annet enn skikkelig usikker og klengete. Jeg sier ikke at du ER det, men eg tror du lett kan ende opp med å fremstå slik.

Skrevet

Jeg ville tatt det opp...hadde ikke likt at typen min pratet med en dame som han har vært involert med tidligere, iallefall om han ikke er åpen og ærlig med deg som det....Tviler på om ham hadde likt at du hadde gått ut med en du hadde hatt en fling med tidligere...

Nå har han jo gitt deg tilgang på kontoen hans, så han vet jo at det som står der er åpent for deg....men han burde ha fortalt deg om henne selv om det ikker "er noe" mellom deg...det er snakk om å respektere partneren sin...

Si atdu var inne på Facebooken hans, fordi han ikke hadde logget ut og si at du ikke synes om at han jar kontakt med denne jenta...ta det derfra om hvordan han reagerer på det...

Skrevet
Han vet jo at jeg alltid har stolt på ham, og vi har jo alltid vært fullstendig åpne mot hverandre og snakket om alt.

Sikker?

Ved en slik kontakt er det to mulige løsninger:

1) Å komme med en lang, beroligende forklaring om at "jeg skal treffe Hanne i morgen, men det betyr ikke på noen måte at osv osv...".

2) Å rett og slett holde kjeft om det, eller, hvis det ikke går, si at "jeg er ute med Tore".

Hvis hans tillit til din tillit (henger du med) er på 90%, er det lett for ham å se for seg at det kan oppstå et ubegrunnet lite drama. Det enkleste da er å velge alternativ to. Ikke for å skjule noe galt, men for å slippe å dra i gang falsk alarm og masse ståk. Det er dovent og kanskje litt feigt, men egentlig gjort ut i fra gode hensikter. Så selv den minste lille mistanke om at du for sensitiv til å bare si "javel" er antakelig nok til å få ham til å lyve litt for å spare bryderi.

Og om jeg må få si det: At du skriver om dette her demonstrerer at du ikke stoler 100% på ham. Se ikke bort i fra at han merker det.

Skrevet

jeg har fått hjelp av gammle veninner for å handle julegaver (ja også til min nåværende kjæreste, ja jeg veit dere kommer til å flame meg for det), og da har jeg faktisk ikke fortalt det til min kjære fordi jeg vet det kan sparke ubegrunnet drama.

Skrevet

La meg presisere at det er forskjell på "venninne" og "eks/gammel flamme/fling"

Skrevet

Hvor stor flamme var det i det hele tatt hvis det var noen måneder de var sammen? Ofte de som startet som flammer men det ble ikke noe til, de blir gode venner etter hvert. Det var jo en grunn fordi det aldri ble mer enn en måned - som oftest betyr det at det bare holdt ikke til som forelskelse, selv om en liker den andre som person.

Jeg synes det er litt overreagering også, hvis du har allerede tilgang til hans konto, da vet han også at du kan lese alt dette der og det også skulle jo da bety at det er ingenting å skjule der.

Det at han trengte hjelp med juleshopping kan jo være ganske åpenbart. Samboeren min har ikke noe jentevenn for det , så han plager butikkarbeidere for timevis om det hele da han må finne noe for meg :-D Det hadde sikkert vært mye enklere for ham hvis han hadde hatt noen å hjelpe ham med det, det er jeg sikker på!

Skrevet

Jeg skjønner deg innmari godt!! Det som irriterer mest er jo at de ikke forteller om slikt heller.. Jeg hadde et kjempeoppgjør med kjæresten min for noen år siden. Det viste seg at han hadde gjort akkurat sånn som din, skrevet meldinger på chattesider, eller hva man skal kalle det... Jeg ville nok sagt rett ut at "ser du har kontakt med ..." eller noe slikt, men det skulle kanskje helst skjedd når han var logga på den gangen... uansett så ville jeg tatt det opp, det er ikke bra for et forhold at en føler det slik. Jeg ente opp med å skrive et brev som han fikk lese mens jeg satt der, for jeg fikk ikke til å ta det opp muntlig. Det kom fram at han hadde vridd litt på sannheten og unnlatt å si endel til meg, det var selvfølgelig ikke gøy å høre, men det var helt nødvendig å få det opp i lyset for å se om forholdet var verdt noe...

Man må selvfølgelig leve med sjalusi, men da er jo åpenhet så vannvittig viktig!!

Lykke lykke til:)

Gjest Gjest-Mari22
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger! Jeg tar alt til etteretning. Men jeg vil presisere at det var ikke han som skulle handle julegaver, det var henne. Og når jeg sier at jeg stoler på ham 100%, så gjaldt jo det helt fram til jeg oppdaget dette.

Jeg må også nevne at jeg synes det er merkelig at han sletter alle meldinger han får av henne/sender henne på sms. (Jeg vet det er mange som mener mobilen er det absolutt private, men vi har det ikke sånn. Jeg kan se på hans og han på mine meldinger, og vi har ikke noe imot det noen av oss)

Jeg vet at han har sendt henne melding, for jeg så det på meldingsloggen hans.

Men jeg synes selv jeg også overreagerer. Jeg skjønner ikke helt hva som går av meg.. Men igjen, takk for alle svar!

Gjest Tigress
Skrevet
Men jeg vil presisere at det var ikke han som skulle handle julegaver, det var henne.

Det kan jo tenkes at hun trengte hjelp til julegaver da - menn er jo ofte helt umulige å kjøpe gaver til, man stikker liksom ikke innom Thune i siste liten og svir av et par laken på en diamantring!

Ellers hadde noen et poeng her om at han kanskje merker at du har vært usikker, og da tror jeg nok det er veldig lettvint å bare holde munn... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...