Gå til innhold

Hvordan ungå at jenter blir forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Redd for å såre
Skrevet

Akkurat nå vil jeg ikke være i forhold, jeg ønsker bare å ha det gøy. Jeg trenger stort sett litt bra personlig kontakt med jenter for å ville ha sex med dem og fortrekker one week stands fremfor ons for å si det sånn. Etter at jeg ble singel har jeg merket at jeg har sinnsykt mye bedre dra på damer enn jeg hadde før og det blir bare bedre og bedre. Jeg har vist skjønt ett eller annet. Problemet mitt er at je er redd for at damer skal bli forelsket i meg. Med noen damer merker jeg lett at det er rent sksuelt og da slår jeg kjapt til, mens med andre så får jeg en følelse av at tiltrekningen er mere kjærstete og da skyger jeg lett unna. Problemet er at det er de siste damene jeg har mest lyst på. Jeg liker nærheten og substansen i det, men ønsker ikke noe mere enn en elskrinne. Hvrdan kan jeg skille de som er interesert i kjæreste og de som ikke er det fra hverandre og hva kan jeg gjøre for å lege forholdene til rete for at hun ikke skal få følelser g skjlnne hva premissene er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ooh, der kan det vaere lurt aa traa litt forsiktig om du vil ha lavest mulig risiko for aa saare noen og unngaa mas og hysteriske damer.

Vaer aapen og aerlig fra foerste sekund og saa snart ting blir interessant, saa gi klar beskjed (som ikke kan tolkes i det vide og det brede) om at du ikke vil inn i et forhold. Da har du ditt aa det rene, og om de saa blir saaret saa har de bare seg selv aa takke.

Det er egentlig det eneste du kan gjoere, aa alltid vaere klar og tydelig paa at du ikke er interessert i noe mer forpliktende. Saa faar det vaere opp til henne hva hun kan takle.

Skrevet

Har fundert en del på dette selv, da jeg er i din situasjon. Mine konklusjoner er:

- Som ovenfor nevnt: Gi beskjed om at hun ikke kommer til å bli kjæresten din, du kommer ikke til å flytte sammen med henne, dere kommer ikke til å gifte dere. Gi beskjed om at det er uaktuelt. De aller fleste setter pris på ærligheten.

- Ikke treff henne stort mer enn to ganger i uken. Er det en vane å være med deg, er det uvanlig å være borte fra deg. Da er du i trøbbel.

Skrevet

Vær ærlig først som sist. Det er mange menn som foretrekker uforpliktende sex. Faktisk like mange som kvinner som foretrekker uforpliktende sex. Bare pass deg slik at ikke DU blir sittende i den følelsesmessige saksa selv. Dvs. at det er du som forelsker deg. Selv om du er ærlig er det ikke sikkert hun er det..

Skrevet

En kamerat hadde ett prinsipp ang dette: Aldri mer enn tre ganger i samme "hull", da blir det følelser fra en av dem. (eller begge)

Så nå, etter fjerde gangen med uforpliktende sex, lurer jeg på om det er litt sant :sjenert:

Skrevet

Tror ikke man kan styre hverken sine egne eller andres følelser , alt man kan gjøre er å være ærlig i forhold til det man i utgangspunktet selv leter etter .

Ærlig ovenfor andre involverte , men også en selv .

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet
Akkurat nå vil jeg ikke være i forhold, jeg ønsker bare å ha det gøy. Jeg trenger stort sett litt bra personlig kontakt med jenter for å ville ha sex med dem og fortrekker one week stands fremfor ons for å si det sånn. Etter at jeg ble singel har jeg merket at jeg har sinnsykt mye bedre dra på damer enn jeg hadde før og det blir bare bedre og bedre. Jeg har vist skjønt ett eller annet. Problemet mitt er at je er redd for at damer skal bli forelsket i meg. Med noen damer merker jeg lett at det er rent sksuelt og da slår jeg kjapt til, mens med andre så får jeg en følelse av at tiltrekningen er mere kjærstete og da skyger jeg lett unna. Problemet er at det er de siste damene jeg har mest lyst på. Jeg liker nærheten og substansen i det, men ønsker ikke noe mere enn en elskrinne. Hvrdan kan jeg skille de som er interesert i kjæreste og de som ikke er det fra hverandre og hva kan jeg gjøre for å lege forholdene til rete for at hun ikke skal få følelser g skjlnne hva premissene er?

kjenner meg igjen.

Eneste rådet jeg kan gi er å være ærlig. Du er i en litt merkelig og vanskelig situasjon. Du liker nærhet, bli kjent med henne, flørte etc Noe mer enn bare å møtes over en kveld, men du er ikke klar for forpliktelse. Her må du trå forsiktig for å ikke såre noen.

Vær tydelig. Aldri treff samme jente mer enn 1-2 gang i uka. Noe mer og du risikerer at hun ser på deg som kjæreste-materialet.

Ikke gå i den fella og tro du må være en drittsekk for å holde avstand. Been there, done that. Dårlig stil.

Skrevet

Vær ærlig, og kanskje prøv å se an jenta litt. Noen jenter forelsker seg/tror de forelsker seg straks det blir noe action (jeg er jente selv altså, dette er basert på venninnebetroelser), og det er lett å overtolke ting du sier. Kanskje lurt å unngå de mest følsomme/uselvstendige jentene om du kan, de blir gjerne fort såret. Også er jeg helt enig med siste her at du ikke må gå i drittsekkfella. Du trenger ikke kutte all kontakt uten forvarsel, rote med flere av gangen, la være å svare på sms fra henne osv for å bli "kvitt henne", men hold avstand ved å ikke ta for mye kontakt og ikke møtes for ofte.

Selv har jeg bare erfaring med hyggelige gutter som i det minste har fortsatt å hilse, stoppe for en prat, evt svarer på eller sender en melding eller to i uka og oppfører seg normalt og hyggelig når vi evt har møttes på jobb eller skole, selv om de (eller jeg) har sagt fra at de ikke vil mer. Jeg er sikker på at selv om det selvsagt er lettere å falle for sånne greie karer, har jeg sluppet å bli skikkelig såra og "brukt" også :) Det er ikke alltid man ser det der og da, men det blir satt pris på at den andre er real og prøver å ta hensyn altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...