Gå til innhold

Enkelte "yrker" som man misiliker mer enn andre

Gjest Gjest_pingu_*

Anbefalte innlegg

Gjest Shoppy

Jeg synes det blir mye urettferdig skjelling på butikkansatte oppe i tråden her.

Min erfaring er at de som sitter i kassen på et supermarked feks., er høflige og blide. Det hender aldri at de ikke sier hei, og det blir jammen mange hei iløpet av en dag.

Jeg tror de blir bedre kurset i god kundebehandling nå, for jeg kan ikke huske de hilste hver kunde med et hei for noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med meldingen over. Butikkansatte får vel mye kritikk i denne tråden. Mange butikkansatte har elendig betaling, mye stress og ugunstig arbeidstid. Og så er det ikke alle kunder som er like tålmodige og høflige heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gateselgere er noe ordentlig dritt. Når de ser at du går en stor omvei rundt dem bør de ta hintet og ikke løpe etter for å prakke på deg et eller anna dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden har IKKE alltid rett! Selv om man jobber i butikk betyr ikke det man skal kunne ta imot all mulig dritt og bare smile etterpå. Det finnes en gylden grense der et sted. Det er mange kunder som det kan virke som går inn for å ødelegge dagen din. Som skjeller deg ut foran et helt publikum uten grunn. Etter en sånn opplevelse kan det være vanskelig å smile til neste kunde. Har selv stått der helt skjelven og på gråten etter sånne opplevelser. Vi har jo følelser vi også. Folk skjønner tydeligvis ikke at de som står bak kassa bare selger varer, det er ikke de som har satt regler og andre ting. Får jeg en ufortjent skjennepreken selv etter at jeg høflig har prøvd å forklare ting, svarer jeg tilbake. Folkeskikken får gjelde begge veier, slik det ble nevnt tidligere her.

Kunder som kommer med øl i handlevogna 18.05 og skjeller ut personen i kassa fordi staten ikke tillater ølsalg etter kl.28.00 på lørdager!

Jeg jobbet en stund deltid i kasse - lærte veldig mye om hvordan jeg ville kunder skule behandle meg, og prøver å huske på det når jeg selv er ute og handler.

Folk som jobber i serviceyrker og ikke yter service, samt folk som forventer topp service mens de selv er uhøflige og kranglete er noe av det verste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Vektere, iallefall han 20åringen som kom til meg etter å nettopp ha kjøpt en ny pc med stor pose fra butikkens logo på og samtidig spurte om jeg hadde handla der eller om jeg jobba der! JA, selvfølgelig har jeg handla der! Og løfta opp posen jeg holdt i handa for å vise posen med logoen på og snudde og gikk min vei. Gå og lek politi et annet sted, din gjøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

- Parkeringsvakter

- Gateselgere/ververe som løper mot deg når du tydelig prøver å unngå dem

- Telefonselgere

- Lisensjagere

- De som dubber discovery channel!! Det er så irriterende å høre noen snakke norsk i samme tonefall som den originale engelske mannen snakker :kjefte: De fleste forstår jo engelsk og det er tekstet, så hvorfor skal de absolutt dubbe? Samme med engelske dokumentarer på TVNorge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Kunden har IKKE alltid rett! Selv om man jobber i butikk betyr ikke det man skal kunne ta imot all mulig dritt og bare smile etterpå. Det finnes en gylden grense der et sted. Det er mange kunder som det kan virke som går inn for å ødelegge dagen din. Som skjeller deg ut foran et helt publikum uten grunn. Etter en sånn opplevelse kan det være vanskelig å smile til neste kunde. Har selv stått der helt skjelven og på gråten etter sånne opplevelser. Vi har jo følelser vi også. Folk skjønner tydeligvis ikke at de som står bak kassa bare selger varer, det er ikke de som har satt regler og andre ting. Får jeg en ufortjent skjennepreken selv etter at jeg høflig har prøvd å forklare ting, svarer jeg tilbake. Folkeskikken får gjelde begge veier, slik det ble nevnt tidligere her.

Helt enig med deg! Det har faktisk gått så langt at jeg har begynt å gråte (ikke foran kundene, men på bakrommet:P) etter en "krangel" som begynte med at kunden var forbannet over at prisene hadde steget med 2 kr. Hva har prisstigning med MEG å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med meldingen over. Butikkansatte får vel mye kritikk i denne tråden. Mange butikkansatte har elendig betaling, mye stress og ugunstig arbeidstid. Og så er det ikke alle kunder som er like tålmodige og høflige heller...

Jeg er enig, jeg jobber selv i kiosk. Jeg kan ha vanskelig for å holde smilet oppe når jeg er i ferd med å stenge kl 24, og en høylytt, alkoholisert gruppe voksne mennesker kommer inn og sier "de ikke skal ha så mye", og da gjerne blir der i 10-15 minutter. Da koker det! :frustrert: Liten avsporing, men måtte bare få ut litt aggresjon..

ellers har jeg lite til overs for parkeringsvakter. Måten de går og lusker rundt biler og bare VENTER på å skrive ut en bot er irriterende. Og jeg har til gode å møte en imøtekommende parkeringsvakt, de bare avviser enhver form for forklaring blankt, samme hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Helt enig med deg! Det har faktisk gått så langt at jeg har begynt å gråte (ikke foran kundene, men på bakrommet:P) etter en "krangel" som begynte med at kunden var forbannet over at prisene hadde steget med 2 kr. Hva har prisstigning med MEG å gjøre?

Ingenting. Du skulle tatt opp pengboka di og gitt han to kroner. Tenker han hadde blitt paff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Vektere, børsmeglere, finansrådgivere, eiendomsmeglere, eiendoms"investorer", politikere, parkeringsvakter og andre gribber og moralsk forvaklede personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slaktere kanskje.. kjenner ingen, men har fordommer mot mennesker som er i stand til å drepe uskyldige dyr for penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
slaktere kanskje.. kjenner ingen, men har fordommer mot mennesker som er i stand til å drepe uskyldige dyr for penger..

Dyr er til for å spises...

Jeg handler jo jevnlig hos min lokale slakter for å oppretteholde et bra tilbud på kvalitetskjøtt. Et liv uten kjøtt? Kjeeedeeelig! Og lite heldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsvakter

Gateselgere for telefonselskaper etc.

Gatekjøkkenmedarbeidere (de er nesten bestandig så sure at de gir meg dårlig samvittighet for at jeg kommer og bestiller mat der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skikkelig Liberalist

Politi

Dommere

Politikere

Millitæransatte

Tollere

Vektere

Dørvakter

Eiendomsmeglere

Kontrollører på tog og T-bane

Parkeringsvakter

Selvoppnevnt moralpoliti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en skikkelig generalisering og "putte folk i bås" type post. Beklager tonen - men har hatt en heller dårlig opplevelse med en megler.

Derfor:

Dagens "jeg-liker-ikke-disse-menneskene" er meglere! usj!

Leger

Vektere

Ikke-akademikere som ser ned på alle som tar utdannelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærere i barne-og ungdomsskolen, som gjentar gang på gang hvor viktig de synes det er med tett samarbeid med foreldre, og at foreldre tar kontakt hvis det er noe de ikke er helt fornøyd med....og når man tar kontakt om noe (som helt klart bør forbedres) så blir man møtt med en haug med argumenter og bortforklaringer (for ikke å snakke om skyldfraskrivelse)....og problemet (som faktisk er et stort problem) blir det ikke gjort noe forsøk på å løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...