Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Har noen ei god oppskrift på mat som kan serverest på ein vennindekveld? Open for alle forslag, men bør ikkje vere for tidkrenende å lage. Kan vere alt fra gode salater til gryter. Bør vere litt safe ingredienser, slik at alle liker det. Please help me
Kitsune Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 favoritt for meg er saltkokte poteter: Plukk ut de minste mandelpotetene som er fine i skallet (kan kjøpe gourmetpoteter, men de er ganske dyre..) Kok potetene med masse salt: 0,5 dl på en liter vann ca. Da kan du koke potetene i en halv time. Du spiser dem med skallet på til aioli som du lager av en pose majonese, litt lime, kvitløk og pepper.
lulle Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Kyllingsuppe med karri: 4 kyllingfileer 1 eple 1/2 løk Kyllingfileene deles i terninger og stekes sammne med løk og eple til løken er gyllen. 3dl matfløte 1 ss karri 1 boks hakkede tomater helles over. kokes i 10 min. Smak til med sukker, og ha på persille helt til slutt. Jeg pleier å lage suppa dagen før, da blir ikke tomtatene så sterke i smaken. Veldig lettvint og utrolig godt:-)
Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Tusen takk for oppskriftene. Begge skal prøves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå