Gå til innhold

"Tvinger meg gjennom" Flaggermusmannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpe meg... alle snakker jo så varmt om bøkene hans så tenkte jeg skulle begynne med den første : Flaggermusmannen. Har vel lest nærmere halve boken nå uten at jeg har blitt fenget i det hele tatt... synes jo ikke det skjer noe som helst, og nå holder jeg på å gi opp...

Noen som har lest den og som vil uttale seg?

Gleder meg til å lese den nyeste Karin Fossum boken. Hun har jeg sansen for, men dette var treeeegt :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alle bøkene om Harry Hole og synes serien er kjempebra. Men jeg begynte ikke med den første. Kanskje den er litt tung å lese? Jeg husker ikke helt. Den siste, snømannen, var utrolig spennende!

Folk er jo forskjellige, ikke sikkert den deprimerte og alkoliserte Hole er noe for deg ;)

Gjest FrøkenStrøken
Skrevet

Helt enig, har lest alle bøkene, og er blitt glad i Harry og de enkelte av de andre personene. Leste Flaggermusmannen som den tredje boka jeg, og syntes ikke den var veldig bra, men gikk greit siden det var den første boka og jeg visste at det blir bedre etter hvert. Nå må jeg si at Snømannen er den beste, og kanskje Marekors som nummer to. Om man ikke leser bøkene i rekkefølge tror jeg iallefall det er lurt å lese noen før Snømannen, får nok en enda bedre opplevelse om man kjenner de forskjellige personenes historie.. Ikke gi opp Nesbø selv om du ikke syns Flaggermusmannen er helt topp, iallefall:)

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg slet med det samme, men jeg startet med boka Frelseren. Vet ikke hvor mange ganger jeg begynte å lese, for så å gi opp noen mnd, begynne på nytt o.s.v. Fikk tilslutt kommet meg så langt at jeg ble helt hekta på Harry Hole, og har nå lest alle, med Marekors og Snømannen som favoritter.

Tror det er noe med den fortellerstilen han har i begynnelsen av bøkene sine som gjør det litt uinspirerende å lese. Det er veldig springende, både i tid, sted og persongalleri. Det blir tungt å henge med, og derfor kjedelig. Men fatt mot,- du har noe å glede deg til (særlig hvis du leser de andre bøkene i serien) :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i bøkene om Harry Hole. Men, det er de siste bøkene som er best. Og, det er veldig lett å komme seg inn i historien, så du m å ikke begynne med første bok. Men, jeg anbefaler virkelig bøkene hans. Mine favoritter er Marekors, Frelseren og Snømannen, og det er de tre siste bøkene som foreløpig har kommet ut i serien om Harry Hole.

Skrevet

Det er ofte sånn med krim. Tar tid før det tar av. Har samme problem som TS med Stieg Larsson.

Skrevet

Jeg leste Flaggermusmannen i jula (tenker å gjøre det samme som ts, lese serien i riktig rekkefølge :)) men jeg hadde mer problemer med å legge den fra meg! :fnise:

Stieg Larsson derimot, jeg leste den første, resten gidder jeg ikke for det var grusomt kjedelig lesning!

Merkelig hvor forskjellig bøker oppleves fra person til person.

Skrevet

Jeg har lest alt av Jo Nesbø, og bøkene tar seg opp ettervert kan jeg love. Enig i at de siste bøkene er de beste.

Skrevet
Det er ofte sånn med krim. Tar tid før det tar av. Har samme problem som TS med Stieg Larsson.

Off, ja! Begynte på den første boka, "Menn som hater kvinner" (eller omvendt), og kan ikke forstå hvorfor folk roser den opp i skyene. Passer fint hvis du har problemer med å sovne, dog.

Sorry, OT.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg synes bøkene til Jo Nesbø fenger fra første side jeg.

De er lettleste uten å være platte synes jeg.

Har lest alle sammen, vet ikke hvem jeg liker best, men likte godt flaggermusmannen :)

Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i krim, og har lest fryktelig mye av de norske og svenske krimforfatterne, særlig fra 90-tallet fram til i dag f.eks Karin Fossum, Unni Lindell, Kim Småge, Anne Holt, Jo Nesbø, Liza Marklund, Henning Mankell, Jan Guillou + +

Jeg liker best de Harry Hole-bøkene som er lagt til et Oslo-miljø. Kom meg aldri gjennom Flaggermusmannen, og Kakerlakkene har jeg heller ikke lest. Sorgenfri, Marekors, Frelseren og Rødstrupe er i alle fall bra, alle sammen. Den nyeste, Snømannen, har jeg ikke rukket å lese ennå.

Helt enig med de som sliter med Stieg Larsson også! Jeg har bare lest den første, men synes den var oppskrytt.

Endret av antigartner
Skrevet

Jeg elsker Harry Hole!

Har lest alle bøkene til nå, men begynte heller ikke med den første. Begynte med Rødstrupe og var hektet.

Er enig i at man nok bør begynne med en annen enn Frelseren og Snømannen pga. historien til enkelte bi-personer, men det er ikke nødvendig å begynne med Flaggermusmannen.

Vedr. Stieg Larson så begynte jeg med bok nr. 2, jeg. Det går helt fint, men tror ikke jeg kommer til å lese nr 1 nå som nr 2 og 3 er lest. Dette grunnet alle referansene til bok nr 1 i de andre to, slik at spenningen er utløst. Vet jo allerede hva hele saken i ener'n gikk ut på og hvordan det endte.

Syns forøvrig bøkene var kjempebra, da....ønsker å lese mer om frk. Salander!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...