Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Hei, Jeg bestilte for en måned siden lenestol. (Ikke en lenestol som var på lager, men den hadde ikke spesielle "tilvalg" som spesilet stoff el.l.og er kurant.) Får den om noen uker. Hva er mine rettigheter om jeg vil avbestille denne? Må jeg belage meg på å betale noe? På forhånd takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 kjøpte både sofa og lenestol, men kun lenestolen skal avbestilles altså
Kristaa Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 I utgangspunktet har du vel ingen rettigheter i det hele tatt; dette kommer an på om butikken ønsker å være greie eller ikke.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Man har ingen lovfestet angrerett på kjøp over disk i Norge. Noe slikt gjelder kun ved "fjernsalg". Det er altså kun opp til butikken om de vil være greie med deg, om ikke må du belage deg på å betale stolen.
sberg Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Man har ingen lovfestet angrerett på kjøp over disk i Norge. Noe slikt gjelder kun ved "fjernsalg".Her snakker gjest_gjest om angrerettloven som gjelder for postordre/internettkjøp og den gjelder rett nok ikke i dette tilfellet. En lov som imidlertid fortsatt er gjelder er såklart forbrukerkjøpsloven og denne sier at du kan avbestille et kjøp før levering. Man må vanligvis dekke et avbestillingsgebyr eller kjøps kostander som de har hatt med å bestille varen. http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#41 Les også om loven på forbrukerportalen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå