Gå til innhold

Alternativ behandling - Hva og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg postet tidligere, men fikk bare et svar. Fint om flere kunne svare.

:) Jeg har prøvd å bli gravid over flere år.For et år tilbake testet vi oss, og man fant ingenting galt. Vi har nå prøvd 2 prøverørsbefruktninger, eggene blir befruktet og settes inn (2.stk hver gang), men jeg blir ikke gravid. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å lykkes. Før annen gangs forsøk brukte jeg og min partner : Melbrosia, Damiana, kelpasan,folat,E-vitamin, C-vitamin, multivitamineral, Q-10, Sink og Selen, samt Wild Yam. Har senere hørt at wild yam fungerer som progestan (i p-piller) og skal derfor ikke brukes hele tiden. Etter at andre prøverørsforsøk mislykkest har vi prøvd med Salvie, og slimløsende hostesaft - uten å lykkes. Denne gangen var syklusen min kort -12 dager.

Har noen tips til hva vi kan gjøre for å støtte opp om 3. gangs prøverrørsforsøk??

Videoannonse
Annonse
Gjest Meg...
Skrevet

Hei!

Har dere prøvd alternativ behandling, f.eks energiterapeut?

Vet at damene på "Edens Have" i Trondheim kan hjelpe i enkelte tilfeller...

Det kan jo være verd å stikke innom for å ta en prat med dem.

De er seriøse og meget hyggelige. De vet sikkert hvem som kan hjelpe hvis dere kommer fra en annen kant av landet også! :wink:

Skrevet

Har ikke noen erfaring selv, men kjenner to par som har blitt gravide etter akupunktur. Det kan jo være verdt å prøve.

Lykke til! Håper dere lykkes på den ene eller andre måten!

Gjest Anonymous
Skrevet

Akupunktur og homeopati har hatt positiv effekt hos noen.

Skrevet

Hei,

jeg ville ha oppsøkt akpunktør/øre-akupunktør hvis jeg var deg - evt. (også) homeopat eller fotsoneterapi.

Jeg har vært én gang hos øre-akupunktør pga. ryggsmerter, men diskuterte da også graviditet med akup.. Jeg har skrevet kort om dette under overskriften akupuntur/ homøopat som finnes i dette forumet (se neste side).

Ellers så ville jeg tatt eggløsningstester - noe dere selvfølgelig sikkert allerede har gjort, men jeg sier det no - og kanskje det også er en idé å begrense sengeaktiviteten til rundt tidspunktet rundt EL.

Jeg tror jeg ville prøvd å tenke annerledes enn slik dere vanligvis tenker og gjøre om på vanene... Hvis dere f.eks. stresser dette mye begge to, snakker om det og er veldig opphengt på å ta deres vitaminer hver dag osv. - noe som er fullt forståelig - så ville jeg prøvd - selv om det kan synes umulig - å dempe dette.. .og videre om dere pleier å ha sex til best. tider, så gjør litt om på det også.. og kanskje også prøve noe nytt i sengen eller?

Tnk også over om du føler at du er i fin form eller om det heller er slik at du føler du har lite energi, vondt noen steder i kroppen (smerter?), stresser (jobbrelatert?) e.l. og prøv å tenk over om det er noe du kan gjøre for å forbedre dette.

Ønsker dere lykke til, :wink:

hilsen prøver

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært hos fotsoneterapeut og fikk samtidig øreakupunktur. Det hjalp iallefall for meg :D HVis du bor i Oslo kan jeg gjerne anbefale henne for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...