Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage ovnsbakt fisk i morgen til middag.

Noen som har oppskrift å dele?

ps!Gjerne en med grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løk, paprika, purre i bunnen av en form, krydre og ha på litt vann. Legg over folie og ha i ovnen i 15 min kanskje?

Ta ut og legg over torsk i biter, salte og ha over hermetiske tomater og gjerne basilikum. Inn i ovnen i igjen til fisken er ferdig. NAM!

Skrevet

jeg fikk servert dette for noen år siden og det har blitt en favoritt hos alle som har fått det servert siden, til og med noen som ikke egentlig liker fisk... du tar en pakke forssen spinat som har ting litt og legger i bunnen på en ildfastform så legger du en halvtint blokk med seifilet over ( i skiver) lag hollandaisesaus med litt revet muskattnøtt i, og hell over, fordel litt revet ost på toppen og stek på ca 200 grader i 30-40 min. serveres med gulrøtter og poteter. det hender jeg legger gulrøtter i formen sammen med fisken også, det fungerer like bra....

Gjest rikkerikke
Skrevet

Bruk en tint laksefilet. Smør litt bakepapir og legg en liten klatt smør ved siden av. Krydre fileten med salt og pepper, evt. annet krydder og legg sitronskiver på toppen. Brett bakepapiret rundt laksesiden slik at det blir tett og stek i ovnen. Tipper 175 grader er ok, og steketiden avhenger jo av størrelsen på fileten. Et annet alternativ er å helle et glass ferdig kjøpt pesto (evt hjemmelaget) på toppen i steden for sitronskiver og steke på samme måte.

Skrevet

Denne torskeformen med karri er kjempegod:-)

1 1/2 pk tinet tosk (deles i stykker og legges i ildfast form)

Løkringer fordeles over. (1 løk)

Saus:

rør sammen

2 ts sukker

2ts karri

2ts sennep

2ss eddik (i hverfall ikke mer, heller litt mindre)

6 ss ketchup

1 1/2 ts salt

2ss olje

1 boks matfløte.

haes over fisken og settes i ovenen.

200 grader i 45 min:-)

Skrevet

Jeg syntes det er godt med laksefilet, spinat, sitronsaft og fetaost. Alt pakkes inn i folie og stekes i ovnen i ca 30 minutt på 200 grader.

Skrevet

Nam nam. Det har vi hatt i dag. Kjempegodt da :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...