Wonders Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg lurer på hvilken rett dere jenter/ gutter har laget som funket på deres kjære. Hva gjorde du som var så spes? Hvordan ble den mottatt? Endret det noe mellom dere? Er menn så opptatt av mat som alle skal ha det til?
Gjest Sativa Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hvordan funket? Om han ble kåt, mer forelsket osv? Jeg lagde pizza den første gangen, og det var en veldig romantisk og het aften. Men det var det allerede før maten kom på bordet husker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg serverte min kjære grønne druer på den første daten vi hadde. Resultatet var merkbart og sjokkerende: Han fikk et kraftig grønnskjær i huden og begynte å krype baklengs rundt i lokalet mens hans siklet og hylte. Grønne druer virker altså ikke. Men jeg har hørt at lefse med syltetøy skal virke. Menn blir kåte av lukten, og de løper rundt i sirkler mens de snuser deg i skrittet resten av kvelden.
Gjest Gjest_sarah_* Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 For å svare deg på spørsmålet så tror jeg at ordtaket om at "veien til mannens hjerte går gjennom magen" er sterkt overdrevet. Har iallefall ikke opplevd at maten jeg serverte har gjort noen stor forskjell. Jeg har fått skryt, masse skryt, men tror neppe det har endret noen følelser. En gang jeg skulle ha en date hjemme, så drev jeg på i flere timer og laget en rett fra bånn av - joda, han ble jo imponert, men ikke utslagsgivende. Kjæresten jeg har nå, fikk en enkel rett som det tar et kvarter å lage - første gang han spiste hos meg. Det funket veldig bra!!!
petzl Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Hehe. Jeg tror han fikk en proteinshake, og han ble mett. Funka.
Gjest Tigress Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Det første jeg snekra sammen var gryte med sursøt saus. Han ble mett. Kanskje kan vi si det hadde mer langsiktige effekter også, ettersom min nåværende spiste gryta hjemme hos meg og min daværende? Uansett, Tiger er ingen gourmet, her etes det for å leve, ikke omvendt. Gjelder oss begge.
Tabris Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Spaghetti med kjøttsaus. (Det var rett før jeg sluttet å spise industrikjøtt). Det utgjorde kanskje ikke noe spesielt i og for seg, men vi likte det godt begge to og var med på å gjøre kvelden komplett - det var også den kvelden vi ble sammen.
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Hjemmelaget pizza Og senere ble det dessert
Gjest lissi32 Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Det var vår andre date, første gangen spiste vi ute, andre gangen ba jeg han på middag-taco. Som tilfeldigvis var livretten hans. Det ble ikke dessert:O) Før 3 date
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Det var vår andre date, første gangen spiste vi ute, andre gangen ba jeg han på middag-taco. Som tilfeldigvis var livretten hans. Det ble ikke dessert:O) Før 3 date Vi hadde allerede hatt sex i noen dager før jeg laget mat til han
Gjest lissi32 Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Vi hadde allerede hatt sex i noen dager før jeg laget mat til han Ja for farsken, det går jo ann Første jeg gjorde var tydeligvis å lage mat, har hørt at kjærlighet går gjennom magen Han er her enda:O)
Gjest Britt Banditt Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Det husker jeg ikke Sikkert taco
Nolita Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Lagde kyllingtagine med 40 i feber Møtte min kjære på internett og avtalte at han skulle komme opp til meg helga jeg hadde bursdag.. Fredagsmorgen våkna jeg så syk at min mor mente at jeg burde droppe skolen (første gang på flere år hun hadde sagt det (gikk VK2)) men måtte jo kjøre og hente min kjære på flyplassen (uten at de visste det, fordi jeg allerede hadde sagt nei til å være med i konfirmasjon fordi jeg skulle "lese").. Til dessert lagde vi Prinsessemumskake Og ble visst litt mer dessert også, underveis
Gjest Eir Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Det første vi lagde sammen var ost, kjeks og rødvin, og det satte vel standarden for resten av forholdet, siden vi er veldig glad i lage mat sammen.
LilleLy Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 Husker det første jeg laget: Kyllingfilet godt krydret med en god fløtesaus, brokkolig og ris. Noe jeg synes er veldig godt og forholdsvis sunt selv (bortsett fra sausen så klart).. Det viste seg at han ikke likte brokkoli (eller det meste som er grønt) i det hele tatt, og at han foretrakk knorr/toro fremfor hjemmelaget.. kjempesuksess med andre ord Men vi er fortsatt sammen og det er 7 år siden
Wonders Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2008 Med ordet funket, men jeg ikke om han ble kåt. Bare om han likte hva du hadde laget, om han tenkte; hmmm hun der kan jeg godt få servert mere mat av fremover...osv... Om maten du laget gav han mersmak.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 Jeg lagde min hjemmelagete pizza spesial... og det er fremdeles favoritten hans, og det han ber om å få hvis jeg skal lage noe spesielt. Er litt usikker på om det er fordi pizzaen er så himmelsk god, eller om det andre jeg lager er så dårlig at til og med pizza blir godt i forhold, men samma det... han er her fremdeles etter 15 år. Det andre jeg laget til ham, var fiskekaker i brun saus, med grønnsaker og makaronistuing ved siden av, og det smakte visst det også... Kanskje det ikke var maten han falt for, men selskapet som fulgte med maten? Det eneste jeg ikke kan lage, etter hans smak, er kjøttkaker... og det kan jeg skjønne, fordi svigermors kjøttkaker er spesielt gode! Og ps: "Dessert" fikk han ikke hos meg før vi flyttet sammen, så hos oss hadde maten stor betydning i begynnelsen.
vilja Skrevet 9. januar 2008 #18 Skrevet 9. januar 2008 Jeg lagde hjemelaget potetstappe med hvitløk:), og kokte fisk + stekt bacon. Champingong og shosj(?)fulgte også med i retten. Jeg lagde vel det etter sexen..... Dette er ca en mnd siden. Jeg skal besøke han i helga igjen.
Gjest =tentacle= Skrevet 10. januar 2008 #19 Skrevet 10. januar 2008 Det må ha vært noe annet som funket, for det har tatt lovlig lang tid før jeg har laget mat til mannfolk.
Gjest *Mim* Skrevet 10. januar 2008 #20 Skrevet 10. januar 2008 Det var ikke min matlaging som gjorde at vi ble et par, det er sikkert! Men kanskje den etterhvert har bidratt til at han har blitt? Vi er opptatt av mat begge to, det er en felles interesse, men jeg kan ikke si den er avgjørende på noe vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå